adde
Forumsvar skapade
-
Någon som kör med GUN? de har ju en vågbom på 150-200. å billig är den också…
-
klicka på petters windsurfing pages, nere till höger. under länkar finns det länkar till ’alla’ tillverkare osv…
-
playa del ingles (masopalomas(?)) ligger lite söderut
-
navigare necesse est, vivere est non necesse.
att segla är nödvändigt, att leva är inte nödvändigt…
-
Jag kör min TT med med 6.5 och nedåt som enda bräda. Jag väger dryga 80 kg och det funkar superbra. Ska du bara en bräda är det ett väldigt bra val.
Jag har kört den med enda ned till 3.7 och 4.4, och 4.4 fungerar. Men 3.7 blir för litet…
/Martin
-
sand är väl lite att ta i… lera eller nått i den stilen… Stora Uddeviken heter det och ligger lite söder om småbåtshamnen. Efter rondellen (om du kommer från torslanda/gbg hållet så tar du vänster vid mataffären ist för ner mot småbåtshamnen.
kolla här ist. är lite osäker…
surf.to/krissurf
Där har jag för mig att det ska finnas info…
-
Men den som sköter sidan måste väl inte tillåta alla att skriva på/i den?
Man är fri att säga, tycka och trycka vad man vill. Men man är inte tvingad att upplåta sin tidning/radiokanal/hemsida/etc. åt vem som helst att tycka i.
Skaffa en egen diskussionsgrupp och tyck i den.
/adde
-
Det är sponsade killar som tjänar en hacka på att sälja förra årets prylar….
-
Jag tror att man ska köra på den mast som tillverkaren rekommenderar. I första hand exakt rätt mast (om segeltillverkaren även säljer master så får man förmoda att de sytt seglet efter den mastkurvan, det var ju t.ex. väldigt viktigt för Robert Snor(?) att byta ut RacePro masten mot X7 när han började på NP). I andra hand ska man köra på en mast med rätt styvhet, dock har ju olika master med samma styvhet ganska skillda böjkurvor…
Är man inte extremt lätt eller tung tror jag att man kan lita på tillverkarens rekommendationer.
/adde
-
I dagens sekulariserade samhälle kan man ju lätt anklagas för att vara inlineåkare eller, i värsta fall, bara en enkel hiphopare om man kommer i en billabong eller quicksilver tröja… Även ett riktigt vältränat öga kan ta miste på en otroligt cool surfare och en vanlig svensson.
Det gäller att hålla sig borta från exploaterade märken som de ovan nämnda och leta sig ut på tunnare is, vilket du verkar ha gjort. bra.
Själv tycker jag att ett par sandiga shorts och en två-veckor-i-sträck tshirt kombinerat med ett par justa sandaler är ok surfkläder…
/adde
-
nyuppdaterad, så allt 2002 finns inte inlaggt ännu..
-
det är ö:et som spökar kolla på