adde
Forumsvar skapade
-
Skärp er nu. Har ni varit på haga? Blev ni i så fall illa bemötta? Enligt min uppfattning så är öwc de som gjort mest för sporten de senaste (10?) åren. Om nu öwc lyckats att dra ekonomiska fördelar av detta arrangemang genom att låta sponsorer få ensamrätt – so what? det gagnar ju sporten om klubben visar att man kan driva ett större arrangemang utan att man måste gå i KK efteråt. Dessutom verkar det ju vara ett sjuhelvetes arrangemang så det är ju knappast gratis för sponsorerna.
Det är ju inte så att de förbjuder AHD/North’s race team att tävla, eller hur?
mvh adde. GC om 4 dagar
-
nej, 76:a bor i gbg.
-
Har handlat lite av PA och bättre priser på begagnat finns inte, vet man själv vad man vill ha så är det inga problem. När det gäller servicekänsla tycker jag att det är ganska dåligt överlag i sverige, men PA är definitivt inte sämre än någon annan (som jag stött på iaf.)
mvh adde
-
Strömstad sommartid, tänkte testa spotsen mellan gbg & strömstad i sommar.
(hur går det med westrip.net :))
/Martin
-
(s)Tiga slalom 270 har ett par år på nacken. Jag tror de tillverkades kring 89-92 (+/- något/några år). Vad jag minns var den smal (även med den tidens mått) jämfört med t.ex. 260 ACR, volymen var ungefär densamma dvs ca 88 liter. Det är alltså ingen höjdarbräda för nybörjare, smal och svårsvängd. Vad det gäller segelstorlek så går nog 4.5 till 6.0 bra. Mastfoten sitter ganska långt fram, så jätte nya segel kanske fungerar optimalt.
mvh Martin (som själv hade tiga 260 ACR när kompisen hade Tiga 270 slalom, 260:n var bättre på allt)
-
det kan du ge dig på, inte en surfpryl i bilen var torr… det blev premiär i april med 1 dags marginal.
/adde
-
åkte från göteborg i gårkväll… sitter nu i kalmar, inte en vindpust så långt ögat kan se… men det blåser garanterat hemma….
faasssen också, adde
-
-
Vi har en ny förstaplats i Dr Masse topp 10.
/Martin
-
adde
Medlem19 april, 2001 vid 07:03 som svar på: En riktig surf-fegis. Ballar ur i år igen, …. eller?Jag är iofs bara sambo, men jag försöker kvitta en bräda/segel mot en Jacobsen fåtölj, en mast mot några Panton lampor etc. Det gräver stora hål i plånboken, men fungerar bra för att hålla husfriden på en acceptabel nivå. Det fungerar såpass bra att jag kan ha alla surf grejerna i ett (inte så) litet hörn i lägenheten. Att hemmet blir fullt med trevliga möbler är ju dessutom en bonus.
Kan du inte köpa den där lysbalongen som du pratade dig varm om tidigare? Då jävlar ska det bli lysa av, ”…men lilla gumman det är ju en PH-kotte, fast jätte stor…”.
MTX:n borde väl kunna finansiera ett par tre-fyra PH-lampor? Det kan ju krävas en ganska bra förklaring, den dagen det behöver förklaras. ”… jag tyckte det var en lysande ide’…”
/Martin
-
Det är ju inte världens mest kissenödiga problem, jag har båda masterna och hoppas kunna testa båda kombosarna snart (om jag inte bryter mig på snorbrädan i påsk). Men frågan innefattar också saker som:
Om hävarmen blir för stor där nere så kan det bli dyrt – men å andra sidan så är ’skarven’ mellan top och nederdel inte mer än 15 cm, så det borde inte bara så farligt.Om bommen kommer för långt ned kan det bli dyrt – trots att man plockar fram och klämmer på grejerna sena vinterkvällar (så hela vardagsrummet blir sandigt…) så kommer jag inte ihåg hur långt upp/ned förstäkningen på masten sitter.
Det blir till att gå hem och pilla lite på förlängaren…
/Martin
-
Det verkar som om sökningen sker med punkt t.ex 4.5 inte 4,5 … då funkar det
man kanske kunde ha sk ’radio buttons’ för segelval? så man kan söka på wave och freestyle samtidigt, typ man klickar för de typer av segel man vill söka efter.
Länk till tillverkaren?
/Martin
-
stabilt som fan!
Lite störigt att 5,0 skrivs som 5.
Lagras allt i en ordentlig databas? Det finns ju oanade möjligeter att presentera detta även på engelska, och då vill man ju kanske pilla för många timmar med att andra på 1000 ställen.gott /Martin