Forumsvar skapade

Sida 204 av 204
  • adde

Medlem
    29 augusti, 2000 vid 09:37 som svar på: Väderspråket behöver ändras

http://www.batweb.smhi.se

bor du på västkusten, kolla på

http://home.swipnet.se/~w-35661/vind/

där finns en massa info

• adde

Medlem
    29 augusti, 2000 vid 09:14 som svar på: Väderspråket behöver ändras

antagligen menar dom: -vi vill inte lova att det blir 10 – kuling 15, eftersom det finns RISK för att ni blir besvikna…

• adde

Medlem
    16 augusti, 2000 vid 19:08 som svar på: Brädor och strömning

Va? på arbetstid? vet Bosse om det?

Hoppas att det var bra i Portugal, hörde att bussen står och är trasig någonstans…

mvh Martin Adiels (börjar snart jobba…)

• adde

Medlem
    13 juli, 2000 vid 13:16 som svar på: brännmanet

Fan. Den satt perfekt. Det är alltså därför alla kissar i dräkten.

Surfade kanske 30 minuter efter kollisionen, så det värsta kliet kom i bilen hem. Dusha kallt och bitihop, nu är det över.

• adde

Medlem
    12 juni, 2000 vid 20:40 som svar på: webbcam

pa sport (http://www.pasport.nu) klicka på väder. där finns länkar till flera webcams.

mvh adde

• adde

Medlem
    9 juni, 2000 vid 20:39 som svar på: Tiga 260

Hade tigan som enda bräda när jag vägde 66 kg, seglade mest 6.0 och 5.0, fantastisk bräda. Då kunde jag även dra rigg om det värkligen behövdes….

mvh Martin

• adde

Medlem
    6 juni, 2000 vid 16:22 som svar på: viktväst

Gå på gym. Så får du ingen ’död’ massa. Får du muskler blir du både tyngre och starkare. Lite långsiktigt kanske, men några kilo till nästa sommar. Sen har man alltid valkar 🙂

mvh Martin

• adde

Medlem
    4 juni, 2000 vid 10:00 som svar på: Ny Gotlänsk surfsida!

Kanske är jag som inte har någon konstnärlig ådra, men den upplevs som jävligt stökig, bilder bakom text, fel färger på texten så den inte syns, kolumner som är några tecken breda….

Det kan dock bero på mitt netscape 4.6 på ett linux-system.

men man blir ju iaf sugen på gotland och det är väl poängen.

mvh Martin

• adde

Medlem
    26 maj, 2000 vid 05:49 som svar på: Västkust vindsurfare?

Kommer vara i Strömstad i sommar, det blir väl Saltö/Rossö som gäller efter vad jag har hört.

mvh Martin Adiels

• adde

Medlem
    22 maj, 2000 vid 08:09 som svar på: SurfSport Nr 5 1990 164 sidors surftidning.

Hmmm… letade i arkivet och hittade en tjock bunt med fun/surfsport och tyska Surf fram till 94/95. Dessutom hade Åka skidor sommarnummer med vindsurfing under sent 80-tal… Samlingen kompleteras med ärvda nummer av ’vindsurfing’ av årgång 2 (hittade inget årtal, men bilderna skvallrade om att de härstammade från början av 80-talet). Tur att det har hänt endel på matrialfronten, men vad har hänt med oss? Håller vi på att utrota oss själva? Det drällde av tävlingar / klubbar / affärer på den tiden.

Jag kan tänka mig att scanna lite om alla tillstånd osv fixas (se trådarna nedan), vore kul med ett segel/bräd register (typ http://www.windsurfer.com) med fakta, testresultat, ägares åsikter osv. över några år gammla saker. Har själv inte pengar att köpa nytt…

mvh adde

• adde

Medlem
    15 maj, 2000 vid 20:12 som svar på: SIMMER FREERIDE SEGEL 6.3 OCH 7.5

Okej. Men om du kränger seglen utan mast är jag intresserad av 500 masten och eventuellt 460.
    Bor i gbg så det kan bli en snabb affär

adde

• adde

Medlem
    14 maj, 2000 vid 16:50 som svar på: SIMMER FREERIDE SEGEL 6.3 OCH 7.5

Vad är det för master (%kol, mcs) ?

adde

• adde

Medlem
    10 maj, 2000 vid 09:28 som svar på: Bohuslän

Det låter lovande.
    På ostkusten var det sällan mindre än 6.0, inte ens på Haga…

Har bytt bommen mot skivstång så min stackars 260 får det jobbigt, håller på att uppgradera… Men över 7.0 tänker jag fan inte segla.

adde

• adde

Medlem
    9 maj, 2000 vid 09:45 som svar på: Bohuslän

Bor på starholmen, (vid lagunens camping = bästa platserna under wakeboard tävlingarna).

Hur ofta går ni ut? mest använda segel?

adde

Sida 204 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications