 
						 
			algen
Forumsvar skapade
- 
http://lvk.unx.nu/pub/isbrada.pdf Finns en tråd om detta för några veckor sen, sök i forumet.. Visst blir man sugen när gräsmattorna ligger vita av frost. 
- 
varför måste man förlänga piren tro? Är det alldeles tokgrunt där borta eller? 
 Annars är det väl som jeppe skriver, den förlängda piren kommer inte störa nämvärt el? Man kan kanske passa på å ta bort den södra stenpiren samtidigt då, går ju ruskigt långt ut i (under) vattnet till synes helt utan nytta. 
 Har skördat åtskilliga fenor och fenboxar under åren. Talar tyvärr av egen erfarenhet Märkligt nog hittade jag både min fenbox och fena under en skridskotur halvåret efteråt… klar is, lågt vatten – bara hacka hål i isen å plocka upp. Märkligt nog hittade jag både min fenbox och fena under en skridskotur halvåret efteråt… klar is, lågt vatten – bara hacka hål i isen å plocka upp. 
- 
Det beror ju på hur kassa seglen är… 
 Om seglen fortfarande är hela går de utmärkt å leka med på vinterisarna, till t.ex. isjakt el. isbrädor.Varför inte sy sveriges obekvämaste sovsäck? 
- 
De kan ju knappast varit surfare… alla som surfar vet ju att det bästa sättet att bekämpa/angripa en angressiv illlasinnad haj är att droppa riggen, lossa mastfoten, få loss nedhalningstampen å knyta denna stenhårt runt stjärtfenan. Lär göra jävligt ont…har jag hört. 
- 
hej jonas! tråkigt å höra att de tog bilen från dig! Ringer dig om det finns möjlighet för dig att få plats. 
 Tror att vi träffats tidigare i björlanda… den dagen då det egentligen skulle blåsa men det verkligen inte gjorde det! Trots allt blötte man grejorna och förbannade sig över det beslutet då man senare skulle vattenstarta Trots allt blötte man grejorna och förbannade sig över det beslutet då man senare skulle vattenstarta Lycka till i jakten efter bilen.. den står säkert på en vändplan å väntar  mvh per 
- 
jag hade röd hjälm, grön bräda (gammal) och ett rött 4,5 konda segel… 
 så börja inte mixtra med färgerna nu Känns nästan som jag stämmer in på beskrivningen… väntar otåligt på få se resultatet…å sanningen. Känns nästan som jag stämmer in på beskrivningen… väntar otåligt på få se resultatet…å sanningen.
- 
fråga bara, så försöker jag svara efter bästa förmåga… Viktigast är att få ett bra grepp ovanpå brädan, jag ”löste” det med rikigt grovt sandpapper, ta det grövsta man kan hitta. Gärna sånt med metallspån och inte ”vanlig sand” i. Löste – med viss tvekan, kan troligtvis förbättras. 
 Jag var ganska rädd för att pajja riggen första gången jag var ute… is är ju som bekant lite hårdare än vatten Det var iofs en ganska obefogad oro, tog senare bort de många lager med skumplast som jag tejpat fast runt mast å bom. Man tappar inte seglet på samma sätt som när man surfar på rikigt, framför allt inte några kastfall. (Rätta mig någon om jag har fel) Det var iofs en ganska obefogad oro, tog senare bort de många lager med skumplast som jag tejpat fast runt mast å bom. Man tappar inte seglet på samma sätt som när man surfar på rikigt, framför allt inte några kastfall. (Rätta mig någon om jag har fel)När höststormarna lagt sig kan det lika gärna slå till å bli snorkallt med en gång. Så man kan ut träna old school trick på isen inför vårsäsongen  ps. jag vill på inget sätt påstå att jag är nån mästare på isbräda, inlägget till trots. 
- 
Hej igen! här kommer länken som jag använde mig av när jag byggde min bräda. Det ger ett hum om vad det handlar om, sen är det bara å improvisera resten. Det som kan vara klurigt är att bygga distanserna till skatebord truckarna. Jag hade tur å jobbade på en högstadieskola vid tillfället – tog metallsvarven i besitting, klart på en halvtimma. 

 
								
