annas
Forumsvar skapade
-
Bodde i Barcelona en sommar innan jag började kita, minns det som ganska vindfattigt..
-
Aj fan, 3 månader.. sjukt trist. Krya på dig och kom ner och hälsa på. Du fick i allafall bästa vinden i går (längst tid på vattnet utan mongo-moln och ösregn) så det var inte riktigt en sån där ”skitdag” när du lika gärna kunnat stanna på land.
-
du cyklar.. Han landade på grunt vatten idag. Såg inte ut att vara av, men svullnade ganska snabbt.
-
Skriv gärna här Ediie – så vi vet. Ngn vilodag lär du väl få iallafall, så du har tid att trassla upp linorna.. Hoppas du mår fint.
-
onsdag menar du eller? Haft sommarlov för länge?

Jag tänkte dra ut vid 10 -
Nu blåser det 5-8. Ska någon ut?
-
Transport Canada’s definition
CAVOK (KAV-OH-KAY): Ceiling And Visibility OKayCAVOK refers to the simultaneous occurrence of the following meteorological conditions at an airport:
(a) no cloud below 5000 feet, or below the highest minimum sector altitude, whichever is higher, and no cumulonimbus;
(b) a visibility of 6 Statute Miles or more;
(c) no precipitation, thunderstorms, shallow fog, or low drifting snow.
My take on CAVOK
When I was learning to fly, the term CAVOK always meant a great day in the air with blue skies, and sunshine for as far as the eye could see. I couldn’t imagine anything better.I later came to realize that CAVOK was a was a superb metaphor for the kind of lifestyle I wanted to lead; it quickly became part of my general mindset and personal philosophy.
In part this mindset includes taking whatever joy comes with the little things in life. Understanding that any situation is what I make of it, and whether good or bad I always take away a lesson from one.
My mother used to say: ”don’t sweat the small stuff.” She had it figured out. It took a long time but I now understand that blue skies and sunshine are always there, one just has to know where to look.
haha, jag har så jävla trist, måste nog logga av från steffo nu

-
Har inte kollat alla, men jo jag vet, det är inget att skoja om. Brukar vara den som går upp när det kommer konstiga moln till skillnad från många andra av oss med vindabstinens

-
Jag måste bara säga en sak – det där med att packa ihop kiten det struntar jag i, men uppblåsbara ändar på kiten som sitter ihop med leading edge gör det såå mycket lättare att vattenstarta kiten. Spelar kanske inte så stor roll förr oss Habo-iter, men annars.Tipparna lägger sig inte under vattnet på samma sätt som de gör med en kite med lattor eller med vanliga struts längst ut. Mina gamla Gaastra var gjorda så (tipparna ihop med leading edge) och dom var superlätta att vattenstarta. Och årets Takoon är gjorda så och det är stor skillnad från förra årets. Bara en lite parentes

-
jeppe, du har lite för många svaga punkter för att vara så där störig.. kanske ska ta det lite lugnt.. -
Svar till:
Svar till:
I tävlingar mm kör man vanliga kites
[/ QUOTE ]
Hur vet du det om du inte har testat den ännu? Vet att Andre Phillip kör mycket Crossbow…
Pepe
[/ QUOTE ]
men för helvete, om du läser mitt inlägg så ser du att jag skriver att jag TROR att det kanske blir så, men JAG VET INTE – ngn undrade och jag svarade.
-
Jag vet inte, jag har intet provat den ännu. Kan tänka mig att jag i så fall kör både och. I tävlingar mm kör man vanliga kites, men om man vågrider el dyl kanske man kör Novan. Men som sagt, vill testa först. Av det jag såg när dom testkörde den i höstas så är det lite annorlunda teknik att hoppa med den osv. Därför kan jag tänka mig att jag kanske kör kvar på gamla vanliga kites när det gäller att tricka, men vi får se. Hade jag lärt mig kita nu hade jag nog velat köra Novan – dels kan man ha färre kites och lär man sig på den direkt så är det ju gött. Plus att det känns som att säkerheten är högre.
