Forumsvar skapade

Sida 167 av 202
  • basse

Medlem
    21 oktober, 2004 vid 09:21 som svar på: Kap Verde (igen…)

Resa med NorthWave’s

• basse

Medlem
    21 oktober, 2004 vid 07:41 som svar på: Kap Verde (igen…)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Satana perkele…. Saga frågar om det finns plattvatten?

• basse

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 12:37 som svar på: Någon som testat/ äger JP RWW 83 l……

Ja den är grymt snygg tycker jag också. Min är lite väl bäbisblå om man skall klaga.
    Satt och drömde om en bräduppsättning med 7’0″ och 7’8″ och sedan en fläskig FS på 110 liter till det. Hade varit najs det men 7’4″an får duga ett tag nu…

• basse

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 05:52 som svar på: Någon som testat/ äger JP RWW 83 l……

Ett problem helt klart. Jag väger lite mera än du så jag har inte den lilla FS-brädan, har 111’an, och en 80 liters AmiGu (som är grym). Jag kan varmt rekommendera kort-tjock’isarna. Svänger ruggigt bra och lätta att hantera i hoppen. På min Amigu kan jag köra 6.2 med 24 fena vilket faktiskt har hänt ett par gånger även om det oftast blir att jag byter bräda istället för segel så det kan vara värt lite extra volym som du säger. Jag skulle nog ha gått för en större bräda än 83’an, något runt 90l (men inte mer än det) om jag haft en radikal 76:a. Den kommer hamna ganska nära din FS men det är ju helt olika typer och påverkar inte varandra så mycket. Då har du att välja mellan följande bland kort-tjockisarna:

JP RWW 91 – SP
    RRD WS 88 – SP
    Angulo AmiGu 7’8” – Ytspänning
    Starboard Evo 92 – Surfcompaniet
    Tabou Pocket Wave 92 – Surfcompaniet

Snart kan du också beskåda, och kanske prova, Naish Hybrid vågis på en svensk våg. Den ligger på 85 liter om jag inte tar fel.

Gör såhär…. ring SP och säg att du vill låna RWW’n i helgen, det bästa är ju alltid att kunna prova en bräda innan. Det kommer bli fiiint i Lejet och Apelviken.

Lycka till

Fast nu kom jag på att det spelar lite roll vilka segelstorlekar du kör också om du skall välja en på 83l-85l eller en på 89l-92l…. Kör du 4st segelvarianten med segel på 4.2-5.0-5.8-6.7 eller 5st segelvarianten med 4.2-4.7-5.4-6.2-6.9 (ungefär alltså). Då hade jag varlt:

4-segelvarianten: 85l
    5-segelvarianten: 90l

• basse

Medlem
    19 oktober, 2004 vid 11:29 som svar på: långtids prognoser?
  • basse

Medlem
    19 oktober, 2004 vid 08:37 som svar på: långtids prognoser?

Är det vindar från S-V-N så är ju DMI’s 5-dygns mycket bra… Östligt däremot klarar inte våra kära grannar lika bra.

• basse

Medlem
    19 oktober, 2004 vid 08:36 som svar på: Värdigt säsongsavslut? Västeråker-Uppsala

Nää.. inte är det slut ännu…. har inte ens tagit på mig vantarna. Till helgen drar vi till Klitmöller!!!

• basse

Medlem
    19 oktober, 2004 vid 07:16 som svar på: när byta gummijoint?!

Svar till:

h däremot har det bara i år gått åt tre skruvar till jointen och en upp i pinnen.

[/ QUOTE ]

Skruvarna går av väldigt lätt tycker jag. Sist var iof när jag fick benet mellan masten och brädan i en spolning i Hanstholm och benet klarade sig fint så det var väl kanske bara bra.

Har hört att Arrows mastfötter skall vara rätt bra.. någon som kan kommentera dessa?

• basse

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 13:34 som svar på: Challenger 2005

Bra kvalle och bra prestanda. Jag kan varmt rekommendera Jam om du skall ha ett freestylesegel. Handla nu och få ”recycle-priset”….

• basse

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 13:31 som svar på: när byta gummijoint?!

För mig har det varit mycket ofta i år. Har lyckats ha av 3 st jointar och 2 st skruvar som går genom jointen. Som tur är har snöret varit helt och då går det ju faktiskt segla in grejjorna…. även i vågor. Innan denna vintern hade jag samma joint och mastfot i många år utan problem. Tror det är väldigt stor kvalitetsskillnad på jointarna.

Vilka är bäst??

• basse

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 12:00 som svar på: new ”RAMBO PRO” rulle!!!!

… jag vill också till eljacke….. frown.gif

• basse

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 11:57 som svar på: söndag vind på västkusten N-NO Gottskär

Sillvik fungerar ju utmärkt på denna riktning också. Ser tyvärr ut att kunna bli regn på söndag så man får väl se hur kallt det är…

• basse

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 09:00 som svar på: F2 Chilli review…

Verkar ju bra trevlig….

• basse

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 08:01 som svar på: Takbox eller inte?

Svar till:

Sen borde man väl kunna ”limma” på ett PVC rör som sticker ut en bit frammåt!

[/ QUOTE ]

Det har jag också funderat på… fast i bakänden. Borde inte vara några som helst problem att göra och köra på det viset. Problemet kvarstår ju dessvärre om du har segel som är lite längre när de är rullade (Disco, Morpho mfl)..

• basse

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 12:03 som svar på: klitmöller

Lägg ut en notis här med nummer och tid ni är där och om ni har plats för lite folk. Vi åker endast på prognos härifrån men är det NV V SV så har man inte långt till avfärd.

Sida 167 av 202
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications