basse
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Kolla om det inte bara är tankmätaren.

/feg
Tipps på förfarande:
– Skaffa reservdunk på 10 liter
– Kör bussen torr
– Tanka i reservdunkens 10 liter
– Nollställ trippmätaren
– Fyll reservdunken
– Kör tanken torr
– Kolla trippmätarenKom du 10 mil?
Om ja sä är mataren paj.
Om nej så är bussen turstig.Själv kör jag alltid på trippmätaren sedan min gamla motorcyckel som hade paj tankmätare.
[/ QUOTE ]
.. fast då är det nog bra med 2 dunkar….
-
OK.. har hört talas om den.

Får se hur det blir men troligtvis blir det något närmre för vi skall hjälpa lite polers att flytta.Skicka gärna ett meddelande på surfnet hur det är… måste få igång den där tjänsten här på frmsidan också!!
-
Hur är det med sjögräset i Torkelstorp??
Vart kör man i Olofsbo då Kongo??
-
Kan ju vara någon bränsleslang som gått…. men då borde du märkt det på bensindofter.
-
.. just det… Vad är det för temperatur runt Mars April??
-
… ja om man bor i Strömstad. Kör man sedan över fjällen mot Stavanger får man en riktigt fin bilfärd, mycket vackert…. och en smärre chock då man skall ta sig genom fjordlandskapet norr om staden. Först en färja som går på lite över 100 och sedan ett gäng fina rör unger vattnet och upp över öarna och ner igen för ett par hundra och sedan skall man bara genom stavanger också för ett gäng tior.
Har man tiden föreslår jag båten till Kristiansand och sedan ca 5 timmar bil till Stavanger längs sydkusten. -
Intaget på Öckerö är bra då!!
-
Det är sååå rena fina vågor i Stavangerområdet… kanske kan bli en tur dit i vår. Vad ligger vattentemperaturen på i mars/april, någon som vet?
Trevliga filmer!!!
-
Riktigt illa faktiskt…
Var ligger nästa alt om det blåser sexhalv och man är i Klitmöller?? Är det Limfjorden? -
Vi gör precis som Lars K. Förutom att vi brukar ta in de segel som använts om de inte stått och runnit av ett par timmar då man tex använt en annan storlek. Vi snörar ihop med ett litet spännband eller brett elastiskt band. Tipps för att få segel så torra som möjligt innan man sticker hem är att snabbt rigga ner seglet och rulla ihop och sedan ställa det så det rinner av ner mot akterliket. Gör man detta först så hinner det ju rinna av 20 minuter eller så medans man fixar resten.
-
Kanske mannen… får se vad som sägs hemma!!
-
Jupp… BFC lär få flera medlemmar nästa år. Nrdsjö Camping lär få färre….
-
Jääää…. men du behöver inte ta med mig om jag bara ligger i vattnet å badar för då vet du att jag lägger upp en lite snutt med dig när du äs-slajdar med lite tung country i bakgrunden…