Forumsvar skapade

Sida 177 av 202
  • basse

Medlem
    18 juli, 2004 vid 22:22 som svar på: Segellinje för 2

Tjena..
    tack för åsikter. Vi snackade igenom det hela lite och en sak som kom att avgöra vad vi skall ta för storlekar är att jag är så himla nöjd med mina Search 03 så de skall inte bytas (5.4-4.7-4.2). Mitt Jam 6.2 är också riktigt bra och nytt dessutom så det skall inte bytas heller. Så det kommer bli så att vi kompletterar med ett 6.7, ett 5.8 och ett 5.0 så att vi får:

6.7 – 460
    6.2 – 430/460
    5.8 – 430
    5.4 – 430
    5.0 – 400/430
    4.7 – 400
    4.2 – 380

7 segel som vi kan dela upp om vi skall åt olika håll då jag tar 4.2-5.0-5.8-6.7 och Saga får klabbet. Troligtvis lutar det mot att 5.8 och 5.0 blir Search de med om det inte blir ett 5.7 Jam. Får se lite vad som kommer på säljes sidorna.

Ses på vattnet!

• basse

Medlem
    13 juli, 2004 vid 12:03 som svar på: söndagssurf…

… fan att man inte kunde hänga med Johan, Rambo, Nicke och Kate till Klitmöller igårkväll OCH skall på bröllop imorgon….

• basse

Medlem
    9 juli, 2004 vid 17:33 som svar på: Skåne till helgen?

Vart blir det vågor på SV i skåne?? Fick lite vågabstinens när det inte blev något här uppe…..

• basse

Medlem
    9 juli, 2004 vid 11:10 som svar på: mer -05 nyheter

Skämtar du… det är ju inte ens flames på den Mark. Flames kommer alltid vara snabbare än den där saken…

grin.gif

• basse

Medlem
    9 juli, 2004 vid 05:58 som svar på: Abbekås ikväll kanske?

Tycker DMI har lagt av sig lite. Vad jag märkt är Foreca mera riktig i sina prognoser numera.

• basse

Medlem
    8 juli, 2004 vid 05:52 som svar på: Förklaring till prognos för fredag (9/7)

Kolla Halo över Gbg så får du se…. Det kommer bli duktigt med regn på västkusten på fredag.

• basse

Medlem
    7 juli, 2004 vid 10:39 som svar på: Bästa resväg Klitmöller?

280 enkel över bron men sedan är det väl en bro till lite senare va…. och det är ju en bit till Malmö…

• basse

Medlem
    7 juli, 2004 vid 10:36 som svar på: Onshorevågis?

Joorå de finns allt… hade lite tur och haffade en 7’4” som var körd tre gånger. Har bara kört den en gång på torsdagen innan midsommar i Lejjet. (bra förhållanden då) Hade lite problem med gipparna eftersom jag satte framfoten lite långt fram så den dök lätt men annars var den klockers. Lätt att hoppa med. Tror inte jag hade en enda plattlandning som jag brukade med Culten och lättare att styra i vinden under luftfärden. Låg fint i svängarna också om men det kan vara att jag jämför med sista gången Culten gick i apelvikens motox bana.
    Skall man klaga så är den blåa färgen lite väl bäbis…. och jag tror jag vill ha en bredare fena. Shit… alla dessa fenor… På tal om fenor kan varmt rekommendera TekknoSport’s Stylomatic (Lars P design) som jag testade igår. Den kan man pressa rätt duktigt på och tar bra med höjd.

• basse

Medlem
    7 juli, 2004 vid 05:57 som svar på: Bästa resväg Klitmöller?

http://osb.oeresundsbron.dk/frontpage/?lang=45

1500 är väl inget… med bussen går det på 2800 eftesom den är högre än 2m

• basse

Medlem
    7 juli, 2004 vid 05:49 som svar på: Onshorevågis?

LarsK – Din bräd fetisch börjar gå mot oanade höjder… smile.gif Men jag håller med dig, när det blåser 4.0 vill man ha något mindre. Jag hoppas AmiGu’n skall kännas bättre med 4.2’an än culten gjorde. Handlat Keppler igen eller? Saga’s shift borde komma vilkan dag som hälst nu hon börjar bli otålig.
    hoppas vi kan göra en repris på Klitmöller i höst så kan du visa vad Naishen går för.

• basse

Medlem
    6 juli, 2004 vid 11:44 som svar på: Bästa resväg Klitmöller?
  • basse

Medlem
    5 juli, 2004 vid 08:18 som svar på: Pippagozada

Viste det var platt men inte så platt. Kanske kan bli en restresa till Rhodos någon gång.

• basse

Medlem
    2 juli, 2004 vid 13:23 som svar på: Pippagozada

Satan vad platt det var där de där filmerna är inspelade. Någon som vet var??

• basse

Medlem
    2 juli, 2004 vid 13:07 som svar på: Mistral Shift -03 261 Någon som testat

Svar till:

Basse: Kan inte köpa begagnat. Måste ha de nya med guldflammor…
    Jag fyller år i april och innan dess hinner det vara julafton! Litet tips bara…

[/ QUOTE ]

ja just det…

• basse

Medlem
    2 juli, 2004 vid 12:56 som svar på: Mistral Shift -03 261 Någon som testat

Svar till:

Det är ju bara att köpa ett set med Hot Sails SO så blir du kung! wink.gif

[/ QUOTE ]
    Toka: Jag kan vara med och sponsra lite på SO’na om du absolut måsta ha sånna segel. Adde tipsade ju om att någon skulle sälja sina snart…. wink.gif

Sida 177 av 202
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications