basse
Forumsvar skapade
-
De är rätt billiga i danmark har jag hört….. Tecno-Limit King alltså!!!
-
LACKA LACKA LAAAACKA!!! (läses som en fotbollsramsa, typ Heja heja heeeja.. eller nått)
Med hammarlack som förseglar rosten…. fast bara på ena sidan…
-
Högt… Har min precis ovanför axlarna när jag står på brädan. Blir man överriggad kan man plocka ner den 5-10cm vilket får brädan att lugna ner sig lite. Skall du köra sanbbt så skall väl bommen vara högt annars är det väl lite svårt att stå med raka ben och få ner kraften i brädan. Tror även man planar upp tidigare med hög placering.
-
Himla synd detta med Tuttle/Power problemet. min sambo handlade ny bräda precis och det fick ju bli något med powerbox eftersom jag/vi redan har ett gäng powerboxfenor. Det blir väldigt mycket handlande om man byter box.
-
Helt enig. E18 slutar i Kristiansand. Det är E39 som fortsätter till Stavanger. E39 är inte helt rak den heller så det tar en bra stund att åka från Kr.Sand till Stavanger, man får nog räkna med 4-5 timmar. När jag var där och vågsurfade hittade vi ett ställe lite söder om Bore (http://www.sbf.no/www/sider/spot/spotinfo.htm#) där vi kunde stå med bilen utan problem. Ta med en surfbräda om ni åker dit för är det inte vind kan det vara riktigt bra vågor ändå.
-
Ååå.. det är så bra där. Synd att det skall ta så lång tid att åka dit bara….
-
Hittar du någon våg som inte är en svallvåg så hör av dig. Det är tokplatt. Men det finns vågställen inärheten, danmark är ju inte så stort så det är ju bara att åka upp till klitmöller om det skulle leverera.
-
morgonsurf i kanske…..
-
Det kan väl bli lite babord i Lejet ikväll….
-
Jag kan starkt rekommendera Gun JAM som finns i 6.7 vilket nog blir en bra storlek. Det kan du dra till så det funkar en bra stund och du kan rigga det med raggardrag. Om det hade riggats på 430 så hade jag köpt det direkt nu får jag nöjja mig med 6.2’an som går bra att köra på 430.
-
När du kommer ner i läget så kör förbi korvmojjen som ligger vid havet. Sakta ner och percis efter huset går det ner en liten grusväg till höger till en gräsplätt som det parkeras och riggas på. Det kan snabbt bli trångt att parkera här så ställ bilen så tajt som möjligt. Kommer också ner imorgon om det blåser i från S.
-
Spara stålarna och köp en Shift nu din TOK.
För de extra pengarna en Sumo kostar får du en biljett till el Yaque i vinter… nästan alltså. Har du mailat och frågat keppler vad totalen blir med frakt och boardbag?? Nehä.. gör det då! -
Kör till Åsa-avfarten. Tag av vänster och kör tillbaka genom Fjärås, förbi Shell. efter ett par hundra meter sväng vänster rakt ut på åkern (tror det står torkelstorp på den gula skylten) Håll vänster vi husen och kör ett par km (bla under motorvägen igen) tills du ser en färist till vänster ut på en grusväg. Kör ut på den och sänk farten så du inte mejjar ner fåren. parkera rakt fram vid båtarna som färgar av sig om man sitter på dem.
Klockers på öst faktiskt.
-
Intressant. Men jag kan inte riktigt svara på dina frågor. Trodde prepreg var kolfiber som är ”förlimmat” så det går åt mycket mindre epoxy och du kan göra en lättare konstruktion. Jag viste däremot inte att det användes kolfiber som ligger i samma riktning (unidirectional). Men det verkar ju självklart att det är bätte när de drar punkt till punkt exemplet.
Ola H kan säkert ge dig bra svar.
-
Svar till:
Japp. Han ska få en rejäl ”nollning” i Åsa. =)
[/ QUOTE ]
Skönt att vara tillbaka i skolan…
