basse
Forumsvar skapade
-
Rent motormässigt är nog en liten disel att föredra framför våran V8 bensin. Fick en duglig besninräkning nu med 2 resor GBG-öland + 2 månaders parkering. Tjohooooo.. det var det seglet det. Att den är lång spelar väl inte så stor roll tycker jag. Van’en är rätt lång. Om jag hade kollat ny buss nu, gör nästan det efter den räkningen, så skulle jag kolla nyare diselbussar typ Vito, Vw. Renault har en som är grymt ful men väldigt fyrkantig och bred. Bredd är viktigt om du skall göra en massa fina fack och en go säng. Har man möjlighet att parkera och äga en täckt vagn tror jag det är ultimalt.. bara å koppla på och sticka. Kanske blir det nästa gång.
-
Skulle kunna vara värt det för en Viper Wave 430…. eller viper freestyle kanske….
-

Menar du hällen där man går i ungefär eller?? Har inte hundra koll på var den är men har sett den med egna ögon…Det finns säkert flera….
-
Fy fan vad gött och vad härligt Italiensk press skall ha åt 2-2, det är nästan det bästa. Försökte gå igenom på fikabordet idag varför just 2-2 var så dåligt för italien och det var väl inte förns vid 5e eller 6e regeln det avgjordes. Jämt som tusan alltså.
Men vad håller Nilsson på med… innanför eller utanför.. spelar ingen roll. De fick ju 3 steg på honom direkt. Skärpning.
-Basse
-
blir det SV kanske ni kan lura ut mig i Åsa också…
Kongo: Den kommer på Torsdag med killens päron. Riktigt bra fraktbolag. Jag kan tänka mig Åsa om du skall ner också. Så man kan få lite guide’ning. Hörs angående detta om det blir vind. Får väl köra ett tag där och sedan sticka å köra plattvatten med Saga som skall köra småbräda hon också…
-
Lejjet…. med nya AmiGu’n!!

-
Vetifan om jag säger det till dig….

Hittade på http://www.surf-keppler-mannheim.de pluss några andra ställen. för en bit under € 400. Tar du kontakt med någon så hör av dig. Tänkte shoppa en sådan de är så lätta å goa.
-
Troligtvis inte eftersom tyskland har 6% moms typ på rea saker.
Ny fråga:
Har någon handlat från andra tyska firmor än Keppler. Tänkte handla en Viper Wave och har hittat -03’or för hyffsade priser men inte hos Keppler. Han hade inga.
-
Torkelstorp fungerar på följande:
Ö-SÖ-S-SV vrider det mera mot och NV blir det nog lite sämre. Blev förvånad hur bra det var på Ö i våras faktiskt. -
.. och hunden… Såg en liknande hund i Jeri i höstas pissa på min bräda när jag var påväg ner å köra efter lite vila. Tur man hyrde….
Angående doften i Middles kommer jag inte ihåg det så mycket. Det enda jag kommer ihåg är Peders bom, tyskens splirrans search, Johans segel och den stora stenen….
-
Jag har bara varit på detta stället… Riktigt bra tykte jag och inte alls så hårt/svårt. Strömt… Ja. Har man inte bra drag i grejjorna hamnar man nere vid stora stenen..
.. det gjorde vi alla på den resan. Lägg inte grejjorna på sanden nedanför kanten.. vattnet når upp dit och fyller seglet med sand och det blir rätt tungt att flytta….
-
Detta är Middles på NV, tror jag det var, rätta mig om jag har fel Kongo. Middles ligger förbi fiskfabriken längs med grusvägen åt öster från Hanstholm. Kolla in http://www.klitmoller.com för spots….
-
Lets go Kongo… Kan nog övertala Saga också bara hon får köra lite plattvatten på sjön ett par timmar….. Bra vågor, bra vind, billig öl. Är vi dumma eller vad väntar vi på??
-
Skulle kunna tänka mig Danmark i helgen också. Det finns ju plattvatten till sambosarna som inte vill ha vågor…. Sol är det väl alltid i Danmark va.
-
Nordsøen
Tirsdag
Syd og sydvest, 3 til 8 m/s, drejende sydøst, 5 til 10 m/s.Onsdag
I den nordlige del, omkring øst, 8 til 13 m/s, drejende nordøst og nord, tiltagede til kuling, 15 m/s. I den sydlige del sydøst, drejende sydvest og vest, 8 til 13 m/s.Torsdag
Op til kuling fra nord og nordvest, 10 til 15 m/s, i den sydlige del først omkring vest, 5 til 10 m/s.Fredag
Vest og nordvest, 8 til 13 m/s, aftagende til 5 til 10 m/s, til natten drejende syd og sydøst.Lørdag
Sydøst, tiltagende til kuling, 10 til 15 m/s, stedvis op til 18 m/s