basse
Forumsvar skapade
-
LEjjet hade nog varit hyffsat. Får ta den till helgen på … AmiGu’n!!
-
Limmar han den på innsidan av mellanlägget eller?
-
Vart ligger Tollenäs…. var det verkligen 4.7 där. Jag körde 6.2 i Torkelstorp och det var sort ibland men inte såå stort så 4.7 hade fungerat. Torkelstorp var riktigt bra idag. Kanske 10 surfare och 5-6 kajtare. Riktigt nära att sätta vulkanon flera gånger idag.. snat kommer den…
-
Där ser man… MEN DHL mosar sakerna!!! Iaf min mast.
-
Fan vad bra. Är vattenflaskan en motvikt för att kunna ha huvudet rakt eller??
Tejp är kung!!
-
Ett par dagar är väl inget… men det är bara att ligga på ligga och ligga på igen.
Jag handlade lite grejjor på samma sätt av en annan tysk butik en gång och det blev något strul med betalningen till deras bank. Pengarna fanns där men han kunde inte se det så jag bad honom ringa banken och höra efter för jag hade ju fått ett kvitt från min bank. Kan vara nått sånt.Ligg på!!
-
Jag har kört mitt JAM med 430 21 mast. Rek styvhet är 21-25. Det fungerar mycket bra tycker jag. Körde av 460’n som var 23 som jag gillade skarpt.
Måste kolla in cyklarna på UnoX….
-
Vill du ha kortare mast och eller gå ner på endast 430 så kolla in challenger Morpho.
-
varför inte… då syns man ju när man ligger å plaskar.
-
Hmmm…. får väl måla den i silver så jag blir som du…..
-
Du och brollan är flashigast i viken när ni har era fina rosa huvor!!

Jag kan rekommendera JAM om du skall ha freestajlsegel. Bra drag som tusan. Har också handlat från Keppler. Bra schnubbar. Som en bonus är det riktigt roligt att kommunicera per mail och på engelska innan man bestämmer sig. Sök på Keppler i konfen så får du mera info.
-
Ta kolfiber istället. Lika lätt att arbeta med som glasfiber. Köpes på samma ställen som plast å sånt. Jag lindade min spruckna mast med 2 st meterbitar som var 5 cm breda…. fungerar fortfarande…. he he.. har bara kört en gång efter lagningen. Vi la lindan på ett rent och platt underlag och baddade på med epoxy med händerna i plasthandskar. En liten fin roller fungerar också.. fast bara en gång per rulle.
När du lindat masten, om det är det du kommer göra, så tejpa hela området hårt med packtejp. Detta komma pressa ner skarvarna i varandra och du slipper slipa lika mycket som jag fick göra för att få det någorlunda mjukt och fint.
Lycka till.
PS. Jag klipte inte i min kolfiber vilket kanske kan var lite lurigae. Men gubben i affären sa att det skall gå med en skarp sax. DS
-
Den är nog rätt lik Mistral Shift 104 från 03. Lite bredare iof…. någon cm.
-
Jivlar vad snygga de är då…. kan välja vilken färg man vill va?
Vad får du pejja för en sådan going?