basse
Forumsvar skapade
-
Är din lika fin i lacken??
-
Har du kört något segel under 5.0 på den Tabi??
-
Min sambo skall sälja sin 130 liters RRD avantride… om hon kan bestämma sig för vilken 105 liters hon vill ha.
-
Riggade mitt JAM igår med ca dubbelt så mycket fladder som smålattorna och det var precis som du säger. Lattan ovanför bommen ligger mitt på eller lite mera på masten när man har uthalet på angiven längd. Drog lite någon cm till i uthalet senare och det blev lite mindre draagan då. Kan verkligen rekommender GUN Jam för de som letar freestajlsegel. Synd att de inte riggas på kortare master.
-
Björlanda var också riktigt bra igår. Trodde kanske inte det skulle vara så bra. Kol-laminerad mast håller riktigt bra faktiskt.
-
Kul att du fick till det. Hur låg lattorna mot masten? Mitt på, förbi eller inte emot alls?
-
Jag kör JAM 04, en 6.2’a, som jag riggar med rätt mycket rotation. Med rotation menar jag hur lattans innerkant ligger mot masten, eller inte. Jag brukar köra så att den ligger mitt på masten ungefär och sedan dra uthalet som står på seglet. JAM’et ger riktigt bra drag som jag riggar det.
Men jag gillar att ha lite buk på grejjorna också. De flesta, tex Lars_K och Peder tycker nog jag drar alldeles för lite i nedhalet. Får väl se hur det blir med den delen ikväll….. -
Som vilken Van som hälst alltså. Slå till nu du som inte har ett riktigt surfåk!
Basse – som har Van
-
Yaou… gick inget av igår så kommer det deffinitivt göra det idag…..
-
Jag har haft lite problem med jointer den senaste tiden. Bytte ut två stycken i höstas varav den ena redan gått av igen och nu är det en spricka i en annan jag köpte efter det. Skall det vara så verkligen. Den jag hade innan höll ju flera år….
-
Ja där fick du så du teg Adde.
Jag kände att jag inte kunde ta mig upp redan igår kväll framför fotbollen.Ior… ha ha… våran bil är full idag också….
-
Blev det inget imorse Adde?
Vilka skall ner i eftermiddag?? -
Dra det så att det är löst nästan 2/3 in mot masten i övre rutan eller nått sånt. Du har väl måtten som det skall vara… det är ju bara att ta fram tumstocken och mäta lite.