basse
Forumsvar skapade
-
Jag har nu 4.2-4.7-5.4-6.2-7.0 men funderar på att lägga om den till en lite mera slimmad linje nästa gång och lutar mot 4.2-5.0-5.8-7.0. Kör RRD cult 85 liter och väger in på 86 härliga kilogram. Kör nu search 03 och de är det härligt med draagan i vilket mina 86 vänner gillar skarpt. Tror det blir svårt att lämna searchen men går väl för nått billigare troligtvis. 5.0 och 5.8 blir nog nån crossover-variant eller rena freestajlare.. Hade gärna gått för Boxer i de stl men det kostar ju det.
Lycka till.
-
Absolut inte extremare eller svårare. Min sambo testade min JP i helgen och blev förvånad hur lätt det var att plana med den. Hennes, numera ”pråm” på 130 liter får vi väl skicka snart då skulle jag tro. Hade planer åp att fixa en billig bräda till henne i höst på HansaBååt elelr vad det heter men nu verkar det långt dit! …. Mera brädor i familjen skadar iof inte…. he he
-
Jasså.. vart hittar du det då?
-
Behöver du mer än du trodde till freesexen Adde??

Jag tänkte testa att fixa masten iaf. Körde med den i helgen på test och det fungerade rätt OK men sprickorna blev lite större. Köper lite kolfiberväv i veckan tror jag…. kan bli itnressant. -
Staffan sa väl att det blir det i Björkäng om det är NV grundvind.
-
Svar till:
slå ner den med gummihammare lr nåt, hade jag gjort de är koniska just därför att de inte ksa trilla ut….
[/ QUOTE ]
Gör man det tror jag inte du får ut den.
-
Sitter det en liten ring under toppen precis så skall du slipa tills den ramlar av ungefär!
-
Karva lite på den med en kniv.. det gjorde jag. av någon anledning har de gjort vissa koniska så att de inte passar i mina master…. Jag skar mig fö rätt duktigt när jag gjorde det…. aj..
-
Svar till:
Prylen längst till höger är väl en tältpinne?
/adde
[/ QUOTE ]
Jupp en tältpinne är det bestämt.. De andra sakerna har jag aldrig sett….
-
Hmmm… kan jag tyda detta som att du tycker jag är en ”tungviktare” C_C??

-
Surfbutiken kör ju med bra rea iaf. Kolla under erbjudande på deras sida.
-
Jupp… det tror jag med. Har ändrat åsikt den senastte tiden angående mastkvallen. Körde av min gamla 460 trotjänare, fö köpt på Alpin Surfsport i Limpan då det begav sig, och lånade då en polares dåliga Fibersparmast som vägde typ 3 kg och det gick faktiskt inte segla med den. Seglet var helt dött. Jag hörde med Keppler angående en ny 460 och kunde få en X7’a (1700g) för € 270.- och fri frakt. Var riktigt nära att gå för den men går nu för ett 7.0 som riggas på 430 istället så jag slipper 460 masten.
-
Jag hade nog bara tejpat tills det blir oanvändbart och då bytt rutan. Men om det bara är sömmen som gått upp kan du ta det till en seglmakare som först lägger på en tejp som det går att sy i och sedan bara lägger en sömm runt hörnet. Har de tid fixar de nog det på 20 minuter eller nått.