basse
Forumsvar skapade
-
Tja tjockis…
med dina feta 65kg tror jag du beöver en sissodär 120 liter och 75 i bredd så du får upp den i planing någon gång innan 2005. 75 är ju grymt livligt jämfört med din nuvarande EasyRider. Trodde du skulle börja köra formula efter det men det är kanske lite go i grabben ändå. Hur som hälst….
Nääääää………. fürstör…
Det räcker säkert med 100l för dig din lilla flugskit. Tom stora mäktiga jag på ca 87 härligt mjuka skvalpiga kg körde MaxRide 62 på 104l innan jag bytte upp mig till 111’an i höstas. min MaxRide var 62 bred och den är väldigt mycket livligare än JP’n med sina 67. Så om du vill ha en som kan vara snabb i svängen och kanske bättre i lättvindsvågor så kolla på en som är runt 62-63 bred.
JP 1001 är just 63 bred och 244 lång…. -
TUNNIS!!!

klä på dig hemma innan du sticker ut! -
Skall ner till Malmoe och jobba resten av veckan men det kanske kan bli något till helgen.
-
Bra jobbat din galning!!! Jag får snart ta och hänga med ut.. men jag erkänner att jag inte tänkte på surf imorse när jag gick till jobbet i snöstormen!!

-
Ja just det… för de där Tecnolimits bommarna är ju nästan gratis ju… Fråga Peder bara!! ha ha
Dax för klittan snart igen….
-
Ah.. Lars.. du slog till. Ser ju trevligt ut!
-
På KM körde vi springande start från stranden. Ganska mycket lättare att organisera än en startlinje mellan båtar/skär eller vad det nu blir. Såg inlägget på GWC konfen och det låter ju skitbra.
Tror det skall vara helt OK att komma på årsmötet och höra vad som sägs även om man inte är medlem. Men har ju ingen rösträtt dock. Det har väl inte jag häller som bara är famljemedlem.
-
Absolut…. helt klart bra. Ganska branta vågor tykte jag fast jag har inget annat än sverige att jämföra med förståss.
Det var många som ahde egna grejjor med och det går att hyra in sig på bevakade ställen där man kan ha riggade prylar hela tiden om man skulle bo där man inte får plats med sakerna. -
Joorå.. hade tänkt skriva ihop något och lägga ut men det har inte blivit av. Har inga bilder för våran kamera blev stulen i Rio.
Men en kort version är:
Vinden från höger när man hoppar och vågorna vrider in till sideshore. Inga hajjar eller andra saker som Kiteare ivägen….
Stora dagar blir det kanske 2,5 meter. Men det var mest 1,5m högt. Väldigt rent mellan vågorna. Varmt förståss…. ca 35 i luften och säkert 28 i vattnet. Mycket sand i omgivningen och det i kombination med vattentemp och salt gör att men sliter händerna som tusan. Hade skavsår till benen, nästan,i nävarna och försökte med tejp och avklippta diskhandskar…. gick väl sådär. Korta handskar skall man ha för att kunna surfa mycket, jag iaf.
Finns ett riktigt bra uthyrningsställe där man måste boka tidigt för att få grejjer. Clubo dos Ventos heter det och finns under jericoacoara.com tror jag. NP och JP allt nytt. Jag hade inte bokat och fick nöjja mig med sunkiga grejjer från killen på gatan bredvid. Sedan var det någon på stranden som hade en vagn med grejjer på men det var slut det också. November får väl räknas som bästa tiden då boendet är halva priset mot dec. Ändå var det mycket folk i vattnet. Mat å öl är tokbilligt……
5.4 vid 10.30
4.7 vid 13 snåret
Inget plattvatten och riktigt strömt inne vid beachstarten, som att stå i en strid bäck. Ingen höjdare för den som inte har helkoll på det alltså.Frågor på det?
-Basse
-
Jupp…. hoppas!!
-
Blåser det NV kuling på söndag åker jag oxå till Apel. KOmmer väl finnas plats i min bil om jag inte försöker hänka med någon annan. Lars_K.. skall du med då? Sammåka?? Lördag verkar ju inte bli något….
-
Var i Jericoacoara i november och där såg jag en kille som körde på en riktigt kort bräda. Måste varit i trakterna runt 2 meter. Såg häftigt ut. Killen i sig som hade den var en spinkig Italienare på ca 40 kg och 125 cm. Såg inte ut att vara 95 l iaf….
-
Lördag kan bli något…. men vi får se på fredag….
-
Jag hänger med nästa gång också.. nu när det är lite varmt igen……