basse
Forumsvar skapade
-
Var det mycket eller inget sjögräs i Torkelstorp igår? Var där för en månad sedan och det var helt överväxt då!!
-Basse
-
hade också tänkt komma upp i morse men orkade inte.. satsar allt på ett kort ikväll…. eller nått….
Vi ses!
-
Kan bara rekomendera en vään. Vi handlade en för en månad sedan och det är såå smidigt med utrustningen när man är två. Bara att hiva in när man skall iväg. Har inte testat sovkomforten i soffan bak ännu men det kan ju inte vara dåligt!!

-Basse
-
Hur är det med sjögräset i Torkelstorp nu?? Var där för en månad sedan och då var det som att köra i smör… fast sämre.
-
Tjenare!
Jag skall byta min MaxRide 62:a motnågot lite större. Den är 104 liter, 250 lång och 62 bred. Tar 5.4 – 7.2. Självklart med stroppar och fena. Tänkte väl ta en sisodär 3500.- för den, 4200.- med boardbag som är som ny.Finns i göteborg. Ring 0708-51 98 38 eller maila på zartmann@home.se
-Basse
-
Aha.. jag såg ju att det var mer tryck vid bron än det var mellan öarna. Kanske nästa gång…
Nu verkar det ju kanske bli NO imorgon… hmmm
-
Vi var vid Fotöbron strax efter 17. 2 killar ute och en som riggade, han med största husbilen… Vi stack vidare till Intaget som någon tipsade om tidigare. Där var det helt OK och 8 segel ute och körde. Ganska så mycket ”snällare” att köra där än vid bron skulle jag tro. Lite dålig vind om man skall klaga men man planade en hel del och fick stilla sin abstinens lite iaf.
Hur strömt är det igentligen vid Fotöbron?? Han med husbilen sa att det var strömt så min tjej som känner sig lite osäker ibland kände inte för det där. Det kan ju vara lite jobbigt om man skulle ramla i strömen och inte vara så snabb på att dra upp seglet där mellan kobbarna som man skall kryssa ut mellan. Annars såg det ju ut att vara mera tryck ner vid bron än uppe vid Intaget. -
Någon som kommer sticka ut till Fotöbron idag??
-Basse
-
Den kanske är stor…. men den är iallafall snygg!!

-
Vart ligger detta lite mera precis?? Låter som ett ställe man skulle kunna åka till men tjejen som inte riktigt vill ha masthögt ännu.. men det kommer väl det med hoppas jag.

-Basse
… eller förresten… ver det en artickel i Boards för ett tag sedan kanske?
-
Torkelstorp hittar du som sagt på http://www.gbgwindsurfing.com . Just nu är det ingen idé att sticka ner dit för sjögräset är tjockare än gröt där inne. I björlanda spelar det väl ingen större roll var man går i det brukar vara lika mycket folk på båda sidorna.
-
Håller helt med om Björlanda… vi brukade ofta åka till Torkelstorp eftersom vi bor i Mölndal men nu tror jag det blir Björlanda i framtiden.
-
Tjenare!!
GÅr i Van-köpar tankar. Har du möjlighet att skicka lite bilder på den till mig på zartmann@home.se . Ni var väl ute på långresa med den läste jag…. hur mycket drog den då? Är det mycket rost i dörrarna? Går det att snurra framstolarna helt runt så att man kan sitta vid bordet? Ser lite scary ut att ha grejjorna uppe i taket så, spänner ni fast dem på nått sätt? Skall du upp till WaveClassic ??-Basse