Forumsvar skapade

Sida 100 av 121
  • bicless

Medlem
    25 november, 2008 vid 22:16 som svar på: Local Spirit AeroX

Vill du ha ett annat segel till låga priser har vi Blade på http://www.surfspot.se

• bicless

Medlem
    21 november, 2008 vid 09:12 som svar på: Suck!

Kan man inte köra weed då?
    Hur grunt är det?

Kanske twinfin med 2 mini weed 🙂

Mvh

Mattias

• bicless

Medlem
    16 november, 2008 vid 23:06 som svar på: Suck!

Krya på dig Perrra… snabbt som attan så du inte missar vinterstormarna.

Körde Blade Global wave 5,7 för första gången i helgen. Det funkade hur fint som helst. jag var riktigt impad. Jag uppfattade som det hade lite sämre botten än exempelvis Sailloft Curve men smidigt som faan och lätt att hålla i byarna. Jag är supernöjd. Dessutom lättriggat och lättrimmat.
    Behåller det i lineuppen tills vidare.
    Med tanke på de bra hårdvindsegenskaperna kommer jag nog klämma in även en ministorlek typ 4,0 eller 3,7. Har sailloft curve 4,2 som minsta nu.
    Riggade den dock på constant flex rdm. Läste att den skall vara lite knepig på sdm mast i detta test
    http://www.windsurfing-test.de/index.php?loc=details&sid=69

Har du provat?

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    16 november, 2008 vid 22:16 som svar på: Vinterdräkt för vintern 2008

Armhålet på ena sidan är förlängt, finns ett karborrelås där som gör att armhålet blir normalstort igen när man satt på sig dräkten.

Vill man ha lite utmaning så provar man ansiktsgluggen istället 🙂
    Minns att Neil pryde förut hade en dräkt som man ålade in i genom halsgluggen. Blev nog ingen succe för de tog bort den efter bara 1 eller 2 år.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    15 november, 2008 vid 15:46 som svar på: Suck!

Jag pendlade mellan 6,5 och 5,7 i mälaren (Rasta) idag. Riktigt byigt men varmt och gott så bra surf endå….

• bicless

Medlem
    14 november, 2008 vid 22:57 som svar på: Stockholm i helgen

Rasta eller Närlunda för mig 🙂

• bicless

Medlem
    12 november, 2008 vid 15:26 som svar på: Hjälmköp hjälp

Men du har ju redan en Ola, börjar den bli sliten?
    Är rädd för att businessen är så stor att den skulle ta över hela surfspots hemsidan om vi la upp dem där. Sen skulle man inte få göra annat än att sälja kyskhetsbälten hela dagarna. Dessutom lite läbbig beg marknad.

Bicless

• bicless

Medlem
    12 november, 2008 vid 14:33 som svar på: Hjälmköp hjälp

Kyskhetsbälte har väl alla surfare, borde få en egen tråd tycker jag.

• bicless

Medlem
    11 november, 2008 vid 20:59 som svar på: Hjälmköp hjälp

JAg har aldrig upplevt att jag är trött i nacken efter surf med protecen. Ni som sett min fågelhals förstår att det inte beror på muskler.

• bicless

Medlem
    11 november, 2008 vid 20:55 som svar på: Hjälmköp hjälp

@G_L 515042 wrote:

Kör du med luva under nu när det är kallt, eller blir det för trångt?

Jag behöver oftast inte ha luva eftersom hjälmen värmer. Är det riktigt kallt och blåsigt kör jag luva under hjälmen, man ser ut som en mupp med hjälp på luvan men det funkar fint. Även min polare vindsökaren här på konfen kör samma uppsättning med luva under och funkar för han också. Hjälmen sitter lite trångt med luva men är det svinkalt upplever man det problemet som en minimal kompromiss för att få på sig varm gosig luva. Jag har 2mm neoprenluva.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    11 november, 2008 vid 14:14 som svar på: Hjälmköp hjälp

Jag användet Protec B2 wake. Den har även öronskydd vilket värmer bra. Ibland kan det dock samlas lite vatten där när man gör rejäla vurpor så man kan få köra med lock för öronen kort stund innan det släpper.

Totalintrycket av den är dock mycket bra, speciellt med tanke på att den är relativt billig. Jag har även provat Gath. Den är extremt lätt och känns knappt man har på huvudet. Dock har jag lite ovalt huvud och löjligt mycket hår så på mig passar Protecen bäst.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    11 november, 2008 vid 12:44 som svar på: Vinterdräkt för vintern 2008

Är den i Polypro? Intressant för polypro används även i flera våtdräktsunderställ, men konstruktionen är lite annorlunda.

Tror rätt många annars kör med våtdräktsunderställ. Jag kör denna. Använder oftast inte huvan och då har jag huvan runt halsen vilket ger lite extra värme för halsen. Efter några timmars surf riktigt kalla dagar brukar jag fälla upp huvan.

• bicless

Medlem
    11 november, 2008 vid 12:04 som svar på: Vinterdräkt för vintern 2008

Nja, beror ju på vad för dräkt man jämför. Generellt tycker jag neoprentorrisar är lite stelare än våtdräkter. Horisontella dragkedjan är ju oftast rätt stor och stel på torrisar.

• bicless

Medlem
    10 november, 2008 vid 21:19 som svar på: Vinterdräkt för vintern 2008

@rmz 514907 wrote:

Hej!
    det vore sjysst om ni kunde testa om den håller måttet för v-surf ,(är väl en surfdräkt)
    om den är varm,tät,lätt att komma i och ur osv.
    väntar på en recension ,(annars blir det en o´neal när man får råd…):smile:
    PG…

Det är ju en vågsurfdräkt och därmed ytor i dubbelneopren. Som vågsurfingdräkt har den redan blivit testad ordentligt bland annat i brittiska tidningar och fått mycket bra recentioner.
    Återstår att se om dubbelneoprenet kyler när man står så mycket i blåsig luft som en vindsurfare gör (eller i alla fall hoppas göra). Jag kommer själv inte ha tid testa denna nämaste månaden, har för mycket att göra just nu men om någon är intresserad av att testa och utvärdera kan vi kanske lämna specialdeal. Maila info@surfspot.se i sådant fall.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    9 november, 2008 vid 15:11 som svar på: Fituna 9/11

Hostan satte stopp för mina surfplaner. Nytt försök senare i veckan.

Sida 100 av 121
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications