Forumsvar skapade

Sida 101 av 121
  • bicless

Medlem
    9 november, 2008 vid 15:09 som svar på: Vinterdräkt för vintern 2008

Mycket god om du aldrig vill frysa 🙂
    Om kroppen alltså. Fingrarna löser den tyvärr inte.

• bicless

Medlem
    8 november, 2008 vid 22:00 som svar på: Fituna 9/11

Jag kanske kan ta det passet.
    Fastforward…. du borde ju enligt all logik segla på just AHD Fastforward…
    Om du inte gör det så kan jag ta med en vid tillfälle så du får prova din namne..
    Jag har sådana och du verkar ju bo i stockholm.

• bicless

Medlem
    8 november, 2008 vid 18:48 som svar på: Vinterdräkt för vintern 2008

Ett annat tips

Jag har köpt neopren seat cover från denna tillverkare
    http://carseatcover.com/factory-outlet/LocalDisplay.html?p_context=Gallery&sid=ahjqfog4ovj8m6qkk6dhpskfa6

Efter surfet skuttar jag in i bilen och hoppar direkt in i dushen hemma. Superskönt kalla dagar då man vill slippa byta om på stranden.

Köpte för 2 framsäten gick på ca 1500:-

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    8 november, 2008 vid 17:54 som svar på: Vinterdräkt för vintern 2008

Icehawk är lite stelare än polaren men har helt tät drakkedjelösning och dubbla kragar i halsen (inner och yttersystem).

I polar har man även en dubbel krage men ej lika kraftfull som Icehawk. Det kommer in lite vatten i kragen och muddarna när man rör sig mycket men det är så liten vattendenomströmning i dräkten så man håller sig väldigt varm. Jag brukar ha stora 100% torra partier på mitt underställ när jag svidar om efter surf. Fotmuddarna kan du blockera helt från vatteninförsel. Alla sömmar mm är 100% täta så håller du dig lugn i vattnet kommer det inte in något vatten alls.

Eftersom många uppskattar rörligheten i polaren så har man beslutat att göra om icehawken till 2009. I Januari 2009 kommer det en ny Icehawk modell i 6/5/4 mm som är tillverkad i samma mjuka flexiga neopren som polar men lite tjockare och torrdräktsdragkedja.

Jag kör själv polar ner till 0 grader i luften så det funkar utmärkt. Har dock underställ på vintern. Kvaliten är extremt hög i förhållande till priset, min egna har jag haft sen 2006 och den är i toppskick. Vi har en reklamation på 500 sålda dräkter (var en sömm som gick upp). Det tror jag är svårslaget.för dräkter i denna prisklass. Eckhard som driver Ascan är tysk kvalitetsstreber när det kommer till våtdräkter.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    8 november, 2008 vid 16:46 som svar på: Torö på Måndag

Kör ni måndag eller imorgon söndag också?

• bicless

Medlem
    8 november, 2008 vid 16:18 som svar på: Fituna 9/11

Det bästa är att tokboka söndagen med farsdagmiddagar och IKEA besök och annat elände. Då kommer det blåsa utav bara helvete. Någon som kan ställa upp… för vindens skull…..

• bicless

Medlem
    8 november, 2008 vid 16:15 som svar på: Vilken vågbräda?

Oslofjorden borde väl funka att surfa på?

Bicless

• bicless

Medlem
    8 november, 2008 vid 15:59 som svar på: Försvunnen, Saknad bräda!

Hoppas den kommer till rätta.
    Vill du köpa ny bräda av märke Drops eller AHD så lovar jag ge dig rejäl rabatt från SurfSpot. Skicka PM i sånt fall.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    8 november, 2008 vid 15:47 som svar på: Vinterdräkt för vintern 2008

haha, jag har bara en identitet.
    Men vi har sålt ca 500 polar så finns nog rätt många kunder där ute. Vi kan snart stänga igen vindsurfingdelen och bara sälja polardräkter 🙂

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    6 november, 2008 vid 23:05 som svar på: Försvunnen, Saknad bräda!

Hur fasiken kan brädan försvinna, den borde ju driva iland någon stans förr eller senare…..
    Trist.

• bicless

Medlem
    6 november, 2008 vid 22:31 som svar på: Vinterdräkt för vintern 2008

Vi har precis tagit hem så inte hunnit prova. Men verkar jäkligt varma i alla fall 🙂

RipCurl kommer tydligen med nått liknande men riktpris klart högre.
    http://www.independent.co.uk/sport/general/others/surfing-heated-wetsuit-opens-up-new-frontiers-883766.html

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    6 november, 2008 vid 19:16 som svar på: Vinterdräkt för vintern 2008

Här är en ny dräkt på svenska marknaden. Den har inbyggda heat pad. Man kan aktivera dem när man blir kall så kan man surfa någon timme till.

http://www.surfspot.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=458&category_id=14&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=41

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    6 november, 2008 vid 09:31 som svar på: Fituna 9/11

Det argumentet är definitivt värt ett försök….
    Kanske kan starta en tradition. Sådana är lätta att sälja in 🙂

• bicless

Medlem
    4 november, 2008 vid 19:36 som svar på: Vindsurfing på tv ikväll

JAg tyckte den var rätt skön stämning i den…. Mer vindsurf på TV tack

• bicless

Medlem
    3 november, 2008 vid 08:15 som svar på: Fick du en P-bot vid Schweizerbadet 5/10?

Eller Fituna…… *dregel*

Sida 101 av 121
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications