bicless
Forumsvar skapade
-
Hej
JAg tror 145:an kan funka. Se bara till att köpa bräda med tillräcklig bredd, dvs kring 70cm eller mer. Sen behöver du ju inte just köpa funster, finns mängder med liknande bräsor från andra stora tillverkarna som RRD, Mistral, Bic, F2 mfl och de är ofta billigare än starboard. Du känner troligen ingen större skillnad på olika märken förutsatt att du väljer samma brädtyp.
Mvh
Bicless
-
bicless
Medlem1 oktober, 2008 vid 18:36 som svar på: Var surfar Sthlm Onsdag ? bra prognos på smhi !!!Kl 14 kunde man segla papperglidflygplanrace utan minsta oyckrisk på Dalarö. Fjärden var blank som en nybonat golv. Men märkte att vinden kom senare när jag var hemma igen.
-
bicless
Medlem1 oktober, 2008 vid 10:25 som svar på: Var surfar Sthlm Onsdag ? bra prognos på smhi !!!Jag tror inte mycket på prognosen idag men åker i alla fall förbi dalarö på annat ärende så tar med brädan. 0707102903 om ni vill ha vinduppdatering. Kring 14 är jag där
Mvh
-
Den största förändringen generellt på denna typ av brädor kom ca 2001-2003 (nu pratar jag ej specifikt om drops). Sen under 2005 till 2006 tycker jag designen mognat in lite och inte ändrats så mycker till 2008 för de flesta fabrikat.
OBS, ibland är även den nyare modellen sämre, de sparar in på kolfiber och annat dyrt. Tror med andra ord du kan köpa en 2005-2007:a med gott samvete bara skicket är bra. På beggat får du dock sällan garanti.Vi har 1000:- rabatt på webshoppriserna på Drops och AHD just nu. Gäller dock bara nya brädor.
Mvh
Bicless
-
De finns också tillgängliga. Kommer dock inte i första leveransen.
Sealion har REK pris 13490:-
Seal har REK pris 15490:-Vi hoppas kunna ligga ca 20% under dessa priser. Dessutom premiärrabatten då….
-
Vi kör premiärrabatt 1000:- på surfspot priserna om det är någon som vill ha en redan i höst 🙂
-
Snygga på bilderna.
Men det är nog tidigt 90-tal.
Snabba men stela, dvs svårsvängda och omöjliga jippa.
Jag håller med Börje om värdet men troligen kan han sälja det på blocket lite dyrare om grejerna ser fräsha ut. -
Jag sålde den ju till honom så e rätt nöjde endå. Dessutom gillar Perra (nytt nick :)) Kombaten stenhårt så är väl bara grattulera. Hoppas han inte provkör en Drops snart bara för då kommer jag få en prutande Perra på halsen 🙂
-
Snubbe som designar både brädor och segel…. nice 🙂
Rätt radikal förändring att börja med Glenn design efter de smurfblå utan en linje i sikte. -
Drops Crossover 104 kanske? Den är väldigt allround och poppar tidigt. Grymt fins konstruktion med heltäckande kolfiber utan skarvar som ger lååång hållbarhet. Om du har vägarna förbi sth kan du provköra den här om du vill, bara dra ett mail. Har även någon demoseglat ex som du kan få billigare när den skall bytas ut mot 2009:a.
Mvh
Mattias SurfSpot
-
@Doc 503556 wrote:
Ja.
http://www.a-h-d.com/boards/windsurf/2008/?ahdid=9cdaa08c18ebc4ff84513d4fe67ca77d
Och menar du Surfspot så skriver dom ju här ovan att det kommer på hemsidan snart.Jag är mest nyfiken på vad Sealion ska kosta.
Sealion är ju rätt nice koncept. Stropplös vind/våg SUP bräda. Kan tänka mig släppa den billigt om du är med och utvärderar den, maila info@surfspot.se i sådant fall.
Mvh
Bicless
-
Nu har jag ju inte hunnit läst på 100% men det jag fattat om Seal So far är att den är designad för att vara extemt lik vågbrädor och gärna fotstyrs 100%. Möjlighet till väldigt snäva svängar mm. Dvs vindensurfingdelen är mer tänkt at ta ut surfaren till vågorna elelr lägga brädan i rätt position. Klicka på översta filmen, heter något med ”Bruno seglar S.F” typ:
http://www.hotsailsmaui.com/2008/hotTV/hotTV.php -
@dude 503486 wrote:
Seal verkar definitivt vara en bra bräda med de tre storlekarna 74, 88 och 102 liter. Skulle vara intressant att känna hur den fungerar med tanke på att den är så kort på 213 cm! Såg inga bilder på ahd’s hemsida så jag tänkte fråga, har den tre stycken lika långa fenor eller körs de med en större mittfena och mindre sidfenor?
Jag kan hojta til när de finns hemma så kan du prova den vid tillfälle.
Mvh
Bicless
-
Lång i mitten och korta på sidorna.
In action
http://www.a-h-d.com/goodies/index.wrd?album=2008-seal&ahdid=5f2ae4196ebd9d22df598986294cae04 -
Tack, ja förut var de alltid smurfblå men nu har de lite extremare grafik än många andra, jag gillar den också.