Forumsvar skapade

Sida 104 av 121
  • bicless

Medlem
    28 september, 2008 vid 21:15 som svar på: Skidsport i Danderyd också ?

Surfbilen…… snart på din gata…..

• bicless

Medlem
    28 september, 2008 vid 16:06 som svar på: Skidsport i Danderyd också ?

Många bra input…. men blir en utmaning att både ligga i stan, utanför stan och söder, norr, öster och väster.
    Kanske mobil butik i en lastbil vore nått 🙂

• bicless

Medlem
    25 september, 2008 vid 20:32 som svar på: "The Best Windsurfing Video Ever. GoPro."

Nu kan man få en ny GoPro kamera för bara 1490:-
    http://www.surfspot.se/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=29&Itemid=41

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    25 september, 2008 vid 11:46 som svar på: Skidsport i Danderyd också ?

@JakeTheWake 502490 wrote:

Norrköping!
    Hallelujah.

Var i stan?

Återkommer med mer uppgifter på hemsidan inom kort.

• bicless

Medlem
    25 september, 2008 vid 11:46 som svar på: Skidsport i Danderyd också ?

@tsss 502488 wrote:

Huddingevägen är lång? Var någonstans efter vägen?

– Såg att du skrev en mil, så då hamnar det i trakten av Stuvsta någonstans. En del vägar som strålar samman där, men kanske i längsta laget. Men det finns ju en del surfare som bor i Segeltorp och såna ställen som blir glada!

hälsn Tomas

Ja, precis i stuvsta, jag bor nämligen där, nära häradsvägen.

• bicless

Medlem
    25 september, 2008 vid 09:20 som svar på: Skidsport i Danderyd också ?

@stinger 502451 wrote:

Håller ni er söder om stan så blir det Linköpings närmaste surfshop också 😉 förutom Internet är det Skidsport so är närmast just nu.

Vi kommer starta filial i Norrköping nu i höst så det är ännu närmare Linköping 🙂

• bicless

Medlem
    25 september, 2008 vid 09:18 som svar på: Skidsport i Danderyd också ?

Rätt spridda bud med andra ord, vi får väl öppna 2, en i stan och en söder om stan 🙂

• bicless

Medlem
    24 september, 2008 vid 22:11 som svar på: Skidsport i Danderyd också ?

Surfspot ligger nu under hösten och vintern söder om stockholm innerstad. Åldermansvägen 6 i Huddinge, ca 10km söder om tullarna (http://www.surfspot.se)

Under sommaren hade vi butik på Valhallavägen i centrala stan och det gick topp.

Vi tittar nu på lokal inför nästa säsong och antingen kör vi Valhallavägen igen eller så kör vi lite större loka något utanför citykärnan. Vad tror ni är bäst?
    Jag har redan fått ett lokalförslag nära Huddingevägen men känns inte helt optimalt även om det är stort 140 kvm 🙂 Är det nackdel att det är en mil från innerstaden?

Mvh

Bicless Surfspot Sweden

• bicless

Medlem
    24 september, 2008 vid 18:00 som svar på: Shoppingfråga AHD

Jag skulle köpa den direkt för 2200 :), tycker även närmare 3000 är rimligt för modellen om skicket är bra.
    Om du inte skall ha den så tipsa om mig …..

Tycker AHD låg klart före sin tid. AHD 2001:orna var minst lika bra i prestanda som flera år nyare brädor från andra tillverkare.

Bicless

• bicless

Medlem
    24 september, 2008 vid 15:11 som svar på: Varmaste våt(torr?)dräkten

Tror de flesta dräkter är rätt stora i armarna för att minska risken för kramp.
    De flesta märken har både dubbelneopren och enkelneoprendräkter. Välj enkelneoprenvariant om du skall använda den i blåsiga sporter, den är varmast i dessa förhållanden.

• bicless

Medlem
    23 september, 2008 vid 16:02 som svar på: Shoppingfråga AHD

Det var en superskön bräda tyckte jag när jag hade en för 4-5 år sen. Hade 65:an som är något mindre, den gillade jag skarpt. Tror jag sålde min för ca 3500 i fint skick¨med fena och stroppar.

• bicless

Medlem
    20 september, 2008 vid 21:07 som svar på: Hjälp att välja Segel???

Vill du safea så kan du ha lite marginal till deras rekommendationer men ofta kan man segla både lite större och framförallt även mindre segel och därmed bredda brädans användningsområde. Det kan vara vettigt att kompletera med en till fena om man vill segla segel långt från brädans ”optimala” segelstorlek.

Tycker inte man kan säga generellt att alla tillverkarna har för breda rekommendationer.
    Vissa är väldigt generösa i rekommendationerna, typ JP och vissa betydligt snålare. Jag hade för några år sedan en tabou rocket 150 som hade max 9,0 men seglade 9,5 utan problem. Man får testa sig fram lite. Beror också mycket på seglaren, är man tyngre kan man köra större seglel än lättare personen. Vissa älskar segla lite överiggat och andra föredrar mindre tryck i prylarna mm.

• bicless

Medlem
    19 september, 2008 vid 10:05 som svar på: Hjälp att välja Segel???

Shysst förklaring. Kalkylationen ser bra ut men segelstorleksexemplen gäller lite blåsigare platser. Jag har 4,2 som minsta och det seglar jag i princip aldrig (på ostkusten) 4,7 luftas någon gång ibland men inte ofta. Mest går 5,5 till 8,5.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    18 september, 2008 vid 17:48 som svar på: Ännu en brädvals-tråd

shysst bild på 2 brädors lösningen 🙂

• bicless

Medlem
    18 september, 2008 vid 14:34 som svar på: Ännu en brädvals-tråd

100 liter är kanske inte den optimala storleken trots allt.
    Det måste vara 2st 50 litare, ger grym flexibilitet. Då seglar man båda vindfattigare dagar och bara ena när det tokblåser….

Sida 104 av 121
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications