Forumsvar skapade

Sida 106 av 121
  • bicless

Medlem
    5 september, 2008 vid 14:27 som svar på: Watski våtdräkt??

@Pedersen 496988 wrote:

Någon som provat?

http://www.watski.se/www/produkter_meny.asp?prodCardID=35060&groupID=16&subGroupID=200100&parentGroupID=200
    http://www.outdoorexperten.se/p-11563-watski-steamer-5-och-3-vtdrkt.aspx

Det ser ut som dubbelneopren på bilden (förutom möjligen på bröstet). Du kan få 4mm vindsurfingvåtdräkter för lägre pris i enkelneopren så tror detta skulle bli varmare när det blåser. Vi säljer exempelvis sådana.

• bicless

Medlem
    31 augusti, 2008 vid 16:05 som svar på: Stor slalom

najs, jag får väl ut och testa själv, har ingen stor slalomerfarenhet men vore kul komma igång lite på den fronten.

• bicless

Medlem
    28 augusti, 2008 vid 22:04 som svar på: Segelstorlek

Kan du inte lyckas få med 460 mast med 6,0:an?
    Oftast kan man rigga 6,0 med 460 med hjälp av variotopp (kolla om seglet har detta). I sådant fall klarar du dig på en mast för både 6,0 och exempelvis 7,5 som troligen blir din nästa segelstorlek för denna typ av bräda.

• bicless

Medlem
    28 augusti, 2008 vid 22:00 som svar på: Nyfrälst behöver vägledning

Tycker du skall prova hyra. Har ej kört just Hotrat men en del andra pjäser från den tiden. Nästan alla 90-tals brädor var inriktade på en sak. Åka rakt fram. Vinligt och svårsvängt var trenden då.
    Nu är har sporten svängt 180 grader och inriktar vädigt många brädor på att det skall vara kul. Det har man gjort med brädare brädor, tidigare planing, mer fotstyringsegenskaper, stabilare gippar, mm. Prova hyra nått relativt nytt så tror jag du kommer gilla det.
    Det är medvind för vindsurfing just nu, vi har massor med återfallsurfare, även de som seglat kite något år kommer tillbaka in i vindsurfingsporten. Dessutom börjar juniorerna bli fler och fler. Kan inte lova att du kommer fastna igen men ge det en ärlig chans på lite mer moderna prylar.

• bicless

Medlem
    27 augusti, 2008 vid 20:32 som svar på: Billabong har köpt Da Kine!

Prova dakine vid tillfälle, de är designade för att sitta ruskigt stabilt, man får en mycket direkt känsla.
    Dessutom bra säkerhet, dvs man kan koppla loss hela kroken om det krisar och det tycker jag är bra.

• bicless

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 22:21 som svar på: Vad gör att en rigg känns tung?

Sen är det segeldesign också. Har provat 7,5:or som känns som 9,0 or och vice versa så det kan inte bara vara segelyta. Normalt känns cambersegel tyngre då de alltid har tryck så fort det blir minsta vind men är inte alltid så. Vem vet mer om detta?

• bicless

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 21:51 som svar på: Asiatiska sidor för beställning av surfprylar

Förut gick det att fynda vindsurfing-märkesvaror i kina men nu har leverantörerna knäppt igen så tror inte du kan spara mycket. Neil pryde höjde exempelvis priserna i kina med ca 20-40% för 3-4 år sen för att slippa sidoexport. Nu tycker jag de kostar ungefär som hemma. Jag har i huvudsak besökt Hongkong och fastlandet kring Hongkong.

• bicless

Medlem
    23 augusti, 2008 vid 07:16 som svar på: Brädan, seglet eller fenan

@jlaser 492986 wrote:

Var ute igår och vid ett tillfälle så reste sig brädan ur vattnet så att det kändes som man bara kör på fenan, vilket är en balanskonst i sig (körde inte över en vågtopp då).

Körde en stor freeride med 49cm fena och 6.4, det blåste 8-9 m/s. Vad jag undrar är om detta beror på att någon av grejerna är för stora? Borde jag till exempel skaffa en mindre fena? Väger 83kg.

Håller med föregående talare, för stor fena. Komplettera med något kring 38-42cm

• bicless

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 21:33 som svar på: Vindsurfingbibel
  • bicless

Medlem
    20 augusti, 2008 vid 22:32 som svar på: Vindsurfingbibel

@rikardsegergren 492542 wrote:

Nybörjare eller expterter. Köpte en bok som verkligen frälst mig där precis alla trick som du kan tänkas vilja lära dig finns jäkligt bra beskrivna. Både vågtrick och freestyle, allt från vattenstart till pushloop into forward eller varför inte dubbel framåtloop… Jag kan inte annat än att rekommendera den och jag vet….forumet inte är en annonsplats men jag lovar jag är opartisk! Boken heter Tricktionary 2. Jag köpte min på tricktionary.net

Ge järnet!

Vi fick precis in den i butiken, en del fräsha uppdateringar från tricktionary 1. Märks att de lägger ner mycket jobb på denna.

• bicless

Medlem
    19 augusti, 2008 vid 22:56 som svar på: Nybörjare som behöver hjälp!

@Joachim_Larsson 491882 wrote:

Testa Sveriges mest sålda bräda t.ex på Surfers eller i LERUM på wwww.less.nu

Kona ONE är ett alternativ, testa då vet du om du tycker det är okey, dessa finns både nya och beg och gå t.ex en kurs i LERUM du ångrar dig inte.

Joachim http://www.konanordic.com

Är konan verkligen sveriges mest sålda bräda?
    Det låter otroligt med tanke på att man aldrig ser den. Såg min första för 2 veckor sen på åland där de använde den för nybörjare men menade att den var rätt vinglig och svårkörd jämfört med bredare nybörjarbrädor. Jag har aldrig sett någon i sverige under mina 22 år som vindsurfare. Hur många konan säljs per år i sverige?

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    19 augusti, 2008 vid 22:44 som svar på: Keppler

Ville endå slå ett slag för svenska butiker. Om nått går sönder kan man bli tvungen skicka till tyskland och det kostar massa dineros för en privatperson. (posten har numera ockeravgifter på utlandsfrakt)

Blir prisskillnaden för stor kan man ju förstå men är den minimal så borde de svenska ligga före med tanke på alla våra konsumentlagar och annat skoj. I en svensk web butik har man exempelvis alltid 14 dagars öppet köp enligt lag. Inte så pjåkigt. 3 års reklamationsrätt e inte helt fel det heller.

Jag är ju själv med och driver svensk butik http://www.surfspot.se
    Hittar du en intressant vara i tyskland för ett lägre pris än det vi har så lovar vi försöka matcha.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 22:37 som svar på: Nybörjare som behöver hjälp!

Lite tips

115-120 om du vill hare kämpigare men bättre hårdvindsegenskaper
    120-130 om du vill gå någon medelväg
    130-150 om du vill ha lättare insteg och bättre lättvindsegenskaper.
    Börja med segel mellan 6-7,5 kvm. Köper du mindre bräda så välj mindre varianten av segel och vice versa.

Obs undvik extrema brädor som slalom, freestyle etc. Freeride eller ibland även freestyle wave funkar bättre om man är lite oerfaren.

• bicless

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 21:36 som svar på: Nybörjare som behöver hjälp!

Vi har nybörjarkitt från 7990:- 🙂
    http://www.surfspot.se

• bicless

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 21:32 som svar på: JP Funsterägare – vad är Era omdömen?

Börja med bakre istället. Vänta med att sätt i bakre tills du har bra fart. Sen när du har kontroll i bakre sätetr du i främre.

Mvh

Bicless

Sida 106 av 121
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications