bicless
Forumsvar skapade
-
@Carl R 489686 wrote:
Stort tack för denna tråden. Jag har svajat fram och tillbaka mellan de där dojorna och np 3000. Jag har redan nya modellen av np’s låga och har varit nöjd med dem, så då lutar det nog lite mer åt att göra det enkelt och fortsätta med np.
Prova nått nytt 🙂
Jag seglade jämt NP tidigare men har nu upptäckt att det finns både varmare och hållbarare skor. Atan är för övrig enda skon som är superkalkad när den kommer från fabrik, måste va någon speciell gummiblandning i denna.
Lite skumt om man skall kalka regelbundet, känns inte så kul att hålla på med, jag har dock aldrig gjort det och det funkar endå. Mest kör jag dock på mina Ascan som aldrig kalkas eller torkar eller nått annat mysko. Ser lika dana ut efter varje säsong. De luktar roligt efter någon säsong men de har alla mina skor gjort, beror nog på undertecknad. -
Jag har riggat powerex, simmer och reptile. Tror du skall undvika North på simmer.
-
Det låter korrekt. Så riggas alla segel tror jag.
-
bicless
Medlem12 augusti, 2008 vid 21:15 som svar på: ripcurls våtdräkt på surfers, bra eller anus?RipCurlen är gjord i dubbelneopren = hållbart men osmidigt.
Vindsurfare föredrar oftast enkelneopren som ju låter billigare men oftast är dyrare då man har dyrare inblanding i neoprenet och lite mer avancerade sömmar. Atans dubbelneoprendräkt kostar exempelvis bara 1090:- medan enkelneoprendräkterna i samma tjocklek kostar oftas 30-40% mer -
Nu är det ju inte bara JP Funster som funkar att utvecklas på även om reklamtexter oftast ger sken av det (på samma sätt som 2008:a alltid är överlägsen 2007:an osv). JP är troligen största varumärket och ofta bra kvalitet men ofta dyrast oxå. Många andra märken kan vara lika bra eller bättre och ibland billigare.
Det finns ju en hel drös brädor att välja på i om man är i nybörjar och utvecklingsstadiet och vill ha något man inte växer ur direkt.
Vi (SurfSpot Sweden) har exempelvis Mistral Malibue, Drops Circe och F2 lightning som alla 3 funkar för både rena nybörjare och de som seglat ett par gånger. Lightning är byggd i carbone sandwish så den är lite ömtåligare men samtidigt ännu mer utvecklingspotential.
Vi hyr även ut så det förekommer att folk hyr innan om man vill vara 100% säker på att den känns bra när man väl är på vattnet.Mvh
Bicless
-
Hej
För din info.
Just nu säljer vi ut sista JP supersport 117 FWS 2007 för bara 8790:- på http://www.surfspot.seMvh
Bicless
-
@Doc 487678 wrote:
Spännande. Jag har undrat lite över vad de har för böjkurva på sin Python.Mina Gaastra Manic måste ju ha lite styvare topp än många andra segel. Jag såg att dom har en teamseglare som kör slalom på Gaastra…
Jag tror de funkar fint då jag hört andra som kört Gaastra och reptile. Har dock inte provat själv. Du har 14 dagars öppet köp så kan provrigga lite försiktigt hemma.
Vill du prova ordentligt kan vi komma överens om ett bra återköps pris om det är något som inte matchar 100%. maila info@surfspot.se vid intresse.Mvh
Bicless
-
Vi kommer börja med masterna. Det är master som är deras specialitet, bommarna köper de troligen från kina eller liknande.
När det gäller bommar har vi en ny leverantör på G som håller kalaspriser och shysst prestanda på pappret, dock ca 3 månader kvar innan utvärdering mm är klart. -
bicless
Medlem28 juli, 2008 vid 17:09 som svar på: Mastfot till Fanatic Race Cat (180 l) – Modell kring 1990Hej
Fick bilder på mailen.
Jag skickar en mastfot till dig idag som troligen passar Fanatic Cat. Hör gärna av dig gällande resultatet, bra att veta om det funkade fint till framtida kunder.
Den kostar 149:- + frakt 40:- = 189:-Mvh
Bicless
-
Vi har undersökt närmare och tagit in denna modell. Passar alla brädor.
-
Finns fortfarande, kostar 69:-. Finns även speciella vajrar på 2,5 eller 4 meter.
för 350-400:- -
@Knatte 481249 wrote:
Thule har en liknande lösning..

Jag har provat denna och fick tyvärr bara 1 veckas hållbarhet. Klen plast i masthållaren, båda sprack. Sen har man ju sällan bara 1 mast så masthålalren kanske är lite overkill.
-
bicless
Medlem9 juli, 2008 vid 21:38 som svar på: Mastfot till Fanatic Race Cat (180 l) – Modell kring 1990Den är till Bic brädor, men kan inte säga 100% att den passar din. KAn kan köpa själva tappen löst 95:- och skruva fast på en classic joint (M6 gänga)
Eller så kan man köpa tappen, joint och pin som sen passar i vanlig pinförlängare, se högra bilden nedan, 295:- -
bicless
Medlem9 juli, 2008 vid 21:25 som svar på: Mastfot till Fanatic Race Cat (180 l) – Modell kring 1990Eventuellt har vi även till Fanatic race cat. Har du bild på den del du trycker ner i mastfotskenan?
Mvh
Bicless
-
bicless
Medlem9 juli, 2008 vid 21:23 som svar på: Mastfot till Fanatic Race Cat (180 l) – Modell kring 1990Det tror jag vi har, ser inte mastfotpinnen ut som den längst till höger på bilden?