Forumsvar skapade

Sida 108 av 121
  • bicless

Medlem
    9 juli, 2008 vid 21:17 som svar på: Surfhandskar?
  • bicless

Medlem
    8 juli, 2008 vid 23:18 som svar på: Hitta reservdelar?

Tveksamt om surfbutiker har reservdelar till gamla surfpartner prylar, kanske bättre odds med nån klubb eller liknande som har gamla grejer som skall skrotas. Om du tar bild på det som gått sönder och lägger upp här kanske det är lättare identifiera.

Bicless

• bicless

Medlem
    7 juli, 2008 vid 22:02 som svar på: Sailloft makes me happy!

Tack för tipset. Håller med om att grafikbilderna på hemsidan är tråkiga. Löser vi inom kort.

• bicless

Medlem
    7 juli, 2008 vid 17:37 som svar på: Sailloft makes me happy!

Sånt skulle man ha…..
    Hm, men det har jag ju 🙂

Hör av dig med åsikter när du hunnit testa.

Bicless

• bicless

Medlem
    3 juli, 2008 vid 22:02 som svar på: Stockholm, spots till helgens nordvind?

Gålö havsbad tror jag funkar bra på nord. Några av oss som jobbar på SurfSpot kommer vara där och testa nya dropsbrädor och saillofts segel på söndag så tittar du förbi där kan du säkert provköra en om du vill. Ej officell demodag utan vår interna testdag.

• bicless

Medlem
    3 juli, 2008 vid 21:58 som svar på: Inköp nu eller senare – 145 eller 160l?

Hej

Om du är väldigt färsk och seglar mest insjö så välj 160. KAn du grunderna och sele, stroppar och börjar öva vattenstart eller seglar mest hav så välj 145

Tror funster är perfekt som nybörjarbräda men sen när du kan grunderna finns det bättre alternativ. Funster väger ju ca 12 kilo, det finns ju en hel del lättare alternativ. Kika på Tabou rocket, Exocet Scross, JP X-cite ride, Mistral Explosion, Drops NAked, Fanatic Shark, RRD z-ride mfl, alla dessa är mycket lättseglade men väger lite mindre än Funster och klarar troligen hårdvind bättre.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    3 juli, 2008 vid 21:47 som svar på: Bräda till svag vind?

100 litr funker tyvärr uselt i svag vind jämfört med 130 liter. Du kan inte både äta kakan och ha den kvar.
    Om jag bara skulle ha 1 bräda skulle jag valt 110-125 liter för balans mellan lättvindsegenskaper och hårdvindsegenskaper. Om du kan tänka dig ha flera brädor i framtiden så kör kanske 100 + 130 liter.
    Själv kör jag 94+112+144 och väger ungefär som du.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    2 juli, 2008 vid 19:46 som svar på: Är våtdräkterna sämre nu?

hm, om våtdräkten går sönder efter 6 månader så gå tillbaka till butiken.
    Vi säljer Ascan och har haft 1 reklamation på ca 500 sålda dräkter så kan garantera att de håller. Självklart har alla alltid 1 års garanti och 14 dagars öppet köp så man kan prova även om man inte bor i stockholm eller katrineholm. Kolla in http://www.surfspot.se

Mvh

Mattias

• bicless

Medlem
    2 juli, 2008 vid 19:39 som svar på: Mastfot på fredag

Vi stänger 19 på tisdagar och torsdagar.
    http://www.surfspot.se

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    2 juli, 2008 vid 14:10 som svar på: Lära mig surfa på en 100-litare?

Jag hade satsat på 120-140 liter om jag var du. Bättre några liter för mycket än för lite, nackdelen med för stor volym är att det blir lite trögt och klumpigt riktigt blåsiga dagar, men sådana dagar är sällsynta. Fördelen är att det är mycket stabilare med större bräda så man slipper ramla i vattnet 1000 gånger medan man lär sig.

100 liter blir klart vingligt för 60 kilos person, vimlar av surfare som seglat i många år men endå helst seglar sin vikt + 50 till 60 liter för stabiliteten och lättvindsgenskapernas skull.

• bicless

Medlem
    30 juni, 2008 vid 21:41 som svar på: Newbie-introduktion

Rålis har väl i sommar tror jag
    Sen kan man på flera av klubbarna typ saltsjöbaden. Genom oss kan man även boka nybörjarintroduktion med tyresö vindsurfingklubb, http://www.surfspot.se

Mvh

Mattias

• bicless

Medlem
    29 juni, 2008 vid 22:31 som svar på: Gammal rigg, Ny Bräda

Linnuz, vindsurfingklubbarna har ofta hyfsat moderna hgrejer som man kan låna om man är medlem, mycket bra alternativ. JAg tycker inte du skall satsa på att byta din bräda med budget på 1000:-. Blir knappt bättre än den du har. Vänta hellre och lägg lite mer så du kommer in på brädor från 2000-talet så blir det en klar skillnad och förhoppningsvis kommer du gilla sporten ännu mer. Tror du kan hitta vettiga ekipake från ca 2001-2003 med 115-140 liter för kanske som lägst 2500:-

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    29 juni, 2008 vid 22:22 som svar på: Billig, snål och hyffsad bil

Jag hade en Fiat Brava som surfbil ett tag. Supernöjd, får in bräda och allt i bilen men supersnål och billig. Reparationskostnader på 250:- på 3 år (förutom service och förslitning). 🙂

Kalasbil för mig

• bicless

Medlem
    26 juni, 2008 vid 23:27 som svar på: Kör north nu byta till "softare"?

Vill du ha bra drag i seglen så kanske du bör titta närmare på sailloft cuve, extremt välsydda segel med mycket tryck. Svåra att slita ut då alla detalijer är i högsta kvalitet från tyskt segelloft.

Vi har fått mycket positiv feedback från de som seglar dessa, dessutom har seglen fått mycket bra testresultat i tyska surf.
    Om du vill prova inna köp kan du hyra för en billig penning, köper du drar vi av halva hyran. Maila info@surfspot.se om du är intresserad av detta.
    Mer info under http://www.surfspot.se

Mvh

Mattias

• bicless

Medlem
    26 juni, 2008 vid 23:22 som svar på: I need a joint!

Jag tror alla surfbutiker har jointar. Vi säljer i alla fall sådana för 79 riksdaler.
    http://www.surfspot.se

Mvh

Mattias

Sida 108 av 121
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications