bicless
Forumsvar skapade
-
Sen kan ju 5,0 vara i minsta laget till en X-cite 135:a men du kanske köper mindre bräda så småningom och då är du förberedd 🙂
Bra metod att klara hårdare vindar med stor bräda är att komplettera med en mindre fena, du är brädan klart lätatre kontrollera i hårdvind. -
Tja, du borde kunna få in dessa segel på en mast utan problem.
Exempelvis Sailloft Curve 5,0 och 5,6 skulle vara bra komplement till din linje. Dessa riggas på både 430cm eller 400cm, hade jag vart du hade jag valt 400cm mast. Just nu har vi kampanj med 1000:- ytterliggare rabatt per segel.
Kolla in http://www.surfspot.se om du vill veta mer om demMvh
Bicless
-
Är ej lagningsproffs men tror mig i alla fall veta så mycket att glasfiberspackel oftast bör undvikas. Blir lätt för hårt och oföljsamt.
Epoxy på småskador och epoxy + väv på större skador är bättre. Om du vill ha proffsig lagning i sth så finns svenne här på konfen, han har lagat större skador åt mig och det blev topp.Mvh
Bicless
-
Har man väl lyckats hitta en 5,0:a säljer man det aldrig tror jag.
Danskarna fejkar nog bara att de vill sälja en 5,0:a för att skojja till det lite med oss godtrogna svenskar, kan aldrig tänka mig att någon kommer på nått så idiotiskt att sälja sin 5,0:a oavsätt nationalitet.
Det fina med just 5,0 är att det kan användas i alla vindar och på alla brädor med optimala planings och manöveregenskaper. Drömmen vore att ha 5st 5,0or i segelbagen istället för en massa 4,5:or 6,5 or och annat som mest ligger och tar plats.
Bicless.
-
Jag tror inte heller du tjänar särsklit mycket på 9,0:an.
Vill du ha simmer 8,5 har vi annars Simmer 3-XC 8,5 2007 för bara 3390:- NY
http://www.surfspot.se.
Dessutom ett sailloft traction 8,5 2007 kvar, detta segel planar garanterat tidigare än 9,0. Traction ärframtaget för extremt tidig planing och det funkar verkligen bra. Bara 3500:- för nya 2007:an, som hittat 🙂Mvh
Bicless
-
Den ligger och skrotar i mitt barndomshems garage så kan inte lova några snabba blider. Superenkel konstruktion, man fäller ut 2 stag, ungefär som denna men med golfhjul istället för uppblåsbara.
Mvh
Bicless
-
Välkommen in, just nu är det full rulle i butiken.
Vill passa på att tacka alla som tittat förbi.
Vi har inte vetat hur mycket vi skall bemanna då vi är nya så det har varit lite kaos vissa dagar. Är det någon som inte fått hjälp eller dålig service maila info@surfspot.se så skall vi rätta till det.Vi har öppet
Tisdag 16-19
Torsdag 16-19
Lördag 11-15Mvh
Mattias SurfSpot
-
Jag har kört X-cite ride 1 säsong. Bor is tockholm. Väldigt lättjippad var första intrycket. Körde parallelt med mistral screamer som var lite mer svårjippad men klart skönare att köra fort med. Jag fördrog screamern men skulle kanske behållt JP:n om det inte vore så mycket plattvatten här där det är kul köra fort.
Mvh
Bicless
-
Verkar stämma rätt bra på mig i alla fall. Najs modell.
-
Cykelkärra går perfekt, jag körde det bakom moppen massa år, funka kalas.
Den jag hade byggde på 2 golfvagnshjul och utfällbara stag. Jag har den kvar nånstans, rostig men om du orkar hämta i sth kan du fån.Det finns även butiker som har beggade brädor, exempelvis våran http://www.surfspot.se
Mvh
Bicless
-
@joth 472609 wrote:
Bicless kan säker förklara vad Epoximasten är för något. Men det är så det heter på hemsidan. och till det priset är det kanske en glasfibermast.
Epoxi är nytt revulutionerande material som ersätter både epoxy och glasfiber och kolfiber. Näe… ärligt talat skall det stå Epoxy mast. Vi köper oftast dessa av Tekkno och de kallar dem för det så vi fortsatte helt enkelt. Förutom Epoxy innehåller även masten kostfiber……
eller om det var glasfiber, börjar bli trött, klockan är 01.11 nu.Bicless
-
Masten kommer troligen funka utmärkt på ett NP combat 5,0 from 90 tal. Brukar ej vara några problem med dessa.
Har du race segel (med cambers) eller stora segel kan det vara ide att kolla lite extra på om masten verkligen funkar bra på seglet, annars är det sällan problem. Väljer du 20 eller 30% kolfiber får du lite mer spänst och respons i masten men om du är nybörjare märker troligen ingen skillnad.
Mvh
Bicless (SurfSpot)
-
Har provat Ängjärnsudde, långt ut på nordöstra spetsen på öland och det var en nice spot på nord och nord ost. Men locals vet nog mer om detta.
Bicless
-
Du kan köpa i de flesta surfbutiker som exempelvis våran info@surfspot.se
Kolla bara vad du har för mastfot och joint innan.
Tendonjoint skruvas med 2 små skruvar från sidan
Vanlig klassisk joint skruvarn man med M6 eller M8 (båda varianter förekommer) uppifrån och nedifrån.Mvh
Mattias
-
Denna funkar ok för freeride