bicless
Forumsvar skapade
-
Vet inte om det är hos oss du hittat denna mast men kvaliten är det inget fel på. Responsen är lite slöare än kolfibervarianterna och den är lite tyngre.
Jag tror vi även har en demo 490 mast med 20% kolfiber som du kan få för 980:-. den är i stort sett oseglad. Lite mer spänst i denna. maila info@surfspot.se vid intresse.
Mvh
Mattias (SurfSpot)
-
-
Bara inte polarna läser alla svar du kommer få för då får ju de samma mirakelknep som du. Du får locka bort dem från konfen.
-
Coolt, hoppas fler tar efter. Dessutom får man ju bag som passar direkt utan att behöva mecka fram en. Hoppas bara de har 6-8mm vaddering så de inte är allt för tunna.
-
Kanske lite fler som kör midje men annars är tumregeln att man kör sitt om man proriterar fart eller midje om man prioriterar rörlighet. Kör du midjesele så behöver du ha rätt kort flytväst, vi har speciella vattensport flytvästar som funkar med alla selar (469:-)
Du kan lämna dina gamla surfprylar i inbyte om du vill.Mvh
Bicless
-
Som alternativ får du även en ny märkesdräkt (Atan oxygen) med bra passform och shysst värmeförmåga för 1090:- hos oss på http://www.surfspot.se
Blindsydda sömmar och YKK kvalitesdragkedja.
Vill man ha mycket varm dräkt med limmade sömmar och exempelvis titanneopren och vttenlås för drakgedja och hals som ger extra värme så får man lägga på några hundingar till.Mvh
Bicless
-
Lördagen var kalas, tror del pendlade runt 10m/s och pikade på 12 ungefär.
-
Vi behöver personal till surfbutiken i stockholm, men ingen spot på Haga nivå i närheten……
-
Du kanske kan hitta en bom om du hör med klubbarna i närheten. De har ofta gamla uttjänade grejer.
Vindsurfing är en av de sporter där jag tror de flesta är överens om att det inte var bättre förr. I alla fall inte när det gäller utrustning. Modernare grejer är lättåkta, läggriggade och planar tidigt som attan…. Frid i sinnet helt enkelt 🙂 -
Vi hyr också ut. Maila info@surfspot.se hur länge du vill hyra och vilken nivå du vill ha på grejerna så skickar vi ett pris.
Mvh
Bicless
-
Min erfarenhet är att det funkar alldeles utmärkt. Ofta uppskattar man att ha lite högt skurnare och lätthanterligare segel när det blåser lite hårdare. Det brukar ju inte vara några problem att plana oavsätt segeltyp när det blåser tillräckligt för en 5 kvadratare.
Har för övrigt en Simmer crossover 5,3 (tror det är 2005) som du kan få för 1300 pix
Mvh
Bicless
-
Den borde vara lagom till 8,3 men till 6,4 kan den vara lite stor. Gå ner till en 42 eller 44 när du kör 6,4. Du behöver ej ha 50 och 52 tycker jag, för liten skillnad.
Det brukar kännas trög och svårseglad i största allmänhet med för stor fena. Fenplaning med luft under brädan kan också inträffa.Mvh
Bicless
-
Fiberspars RDM mast håller mycket hög kvalitet och funkar bra till de flesta segel på marknaden. JAg har även provat dem med några modeller av NP, det funkade fint.
Vi säljer Fiberspar Tidal Wave RDM för bara 2390:- nya med garanti. Tillverkade av finnarna i Excel fabriken 🙂
http://www.surfspot.seMvh
Bicless
-
Vill bara passa på att tacka de som besökte oss på första dagen. Vi är glada över att vindsurfingintresset verkar vara stort i stan och att vi sålt mer än beräknat. 🙂
SurfSpot personalen, Peter, Mattias, Tobias
-
Imorgon öppnar vi, kom å kolla 🙂
Mvh
Mattias å Peter