Forumsvar skapade

Sida 111 av 121
  • bicless

Medlem
    2 maj, 2008 vid 17:19 som svar på: Vilken våtdräkt?

Hej

Som enda dräkt tycker jag med 5 mm. Därna med mjukt neopren så den blir bekväm även fast den är tjock. Vi säljer exemplevis Ascan Polar billigt, se http://www.surfspot.se

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    26 april, 2008 vid 06:47 som svar på: Vattentemperatur i mälaren!!

Jag tror du kan köra Polar större delen av säsongen. Jag kör polar klar majoritet av dagarna (är lite frusen av mig) och en convertible framförallt Juli när det är varmt och soligt. Skulle jag ha bara en dräkt hade jag haft polaren. Hällre varm än kall.

Bicless

• bicless

Medlem
    26 april, 2008 vid 06:39 som svar på: Surfbutik Valhallavägen 145 Stockholm

Rosen
    Jag tycker antingen stoke, som ger bra rörlighet i kombination med tidig planing. Eller F2 lightning som ju kan köras med centerbord på kryssen vilket dina ovana polare skulle uppskatta.

Goretex
    Vi har kört ett och ett halvt år utan butik, folk beställer antingen leverans till sig (man har 2 veckors öppet köp) eller kommer och kollar är på södermalm där vi har lager. Tror vi fick 3 returer förra året totalt så det brukar gå rätt bra pricka in storlekar mm över nätet också.

• bicless

Medlem
    24 april, 2008 vid 19:59 som svar på: Montera Dakine Contour

1 förpacking räcker för 2 stroppar.

• bicless

Medlem
    24 april, 2008 vid 19:49 som svar på: Rejsig weedfena

De Chemäleon Lessacher vi säljer skall vara i kolfiber komposit enligt tekkno. Jag har dock ej själv undersökt.

Tekkno har lanserat en till Lessacher weed fena. Den heter Lessacher duo och är assymetrisk. Vi säljer dessa också för humana 895 SEK men ej hunnit lägga upp dem i web shoppen ännu.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    22 april, 2008 vid 22:02 som svar på: Familjebräda/storsegelbräda – många val!

85 liters FSW måste vara den optimala lösningen för alla.

Om man är beginner så tejpar man bara ihop 2 eller 3 st med silvertejp (varje surfares bästa vän). Sen när man lärt sig grunderna så av med tejpen och vips har man en mindre bräda utan att köpa en ny.

Om man tejpar dem på längden får man en longboard precis som Konan.
    Jag tror vi börjar närma oss lösningen på den optimala brädan..

Bicless

• bicless

Medlem
    21 april, 2008 vid 22:21 som svar på: Familjebräda/storsegelbräda – många val!

Ett gäng brädor i denna kategori som vi säljer är

Superenkla, men även roliga att plana med för dig i lättvind. Planar riktigt tidigt med exempelvis en 8,5:a. (centerbord indraget, eller centerfena avmonterad).
    Mistral Malibue
    Starboard start
    Bic Nova

Något mer avancerad, carbone sandwich konstruktion, styvare lite mer direkt känsla.
    Drops circe
    F2 Lightning (race betonad, rena rymdskeppet i detaljer)

Ännu mer avancerad för seglaren, funkar dock för nybörjare att flyta och balansera på men saknar centerbord/centerfena och kryssar därför dåligt utan planing
    Tabou Rocket 150
    F2 Stoke 155
    Drops Naked 144

Vill du läsa mer om dessa så kolla in på http://www.surfspot.se

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    20 april, 2008 vid 20:31 som svar på: Montera Dakine Contour

Den bilden visar ej twistkontrollen. Det är en rund mojäng med pigg i som man sätter mellan stroppen och brädan. Skall försöka orda in bild på rätt pryl där.

Mvh

Mattias

• bicless

Medlem
    20 april, 2008 vid 19:38 som svar på: Ny surfbutik i Stockholm

Vi har flera modeller av skor, klicka på våtdräkter i vänstermenyn, sen skor som underrubrik.
    Vi föröker hålla priser under normala, det är ju själva affärsiden med surfoutlet. Hojta gärna till om något pris är för högt jämfört med andra så skall vi justera ner det. Samma gäller om nått pris är för lågt 🙂

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    20 april, 2008 vid 19:31 som svar på: Montera Dakine Contour

Dakine har twist control mojänger som man köper löst. Dessa sätts mellan stroppen och brädan. Kan köpas exempelvis hos oss http://www.surfspot.se

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    18 april, 2008 vid 20:11 som svar på: Ny surfbutik i Stockholm

Tack för lyckönskningar, troligen blir startdag lördagen den 3:e Maj. Återkommer med mer exakta besked och några kuliga invigningserbjudanden.

• bicless

Medlem
    17 april, 2008 vid 22:01 som svar på: Ny surfbutik i Stockholm

Tack Benny…. Dig har man inte sett surfandes sen dackefejden. Har du prylarna kvar?

Mattias

• bicless

Medlem
    14 april, 2008 vid 21:36 som svar på: Ny surfbutik i Stockholm

Vi har ju lager på södermalm i stockholm så behöver du något är det bara maila info@surfspot.se så kan du komma förbi lagret och kolla på det du söker.
    Just nu sitter det bara en lapp i skyltfönstret om att surfspot skall öppna i lokalen. Skylten är på tillverking 🙂

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    14 april, 2008 vid 15:00 som svar på: Ny surfbutik i Stockholm

Det blir första eller andra veckan i Maj. Vi har lite kvar och fixa med hyllor och dyligt.

• bicless

Medlem
    13 april, 2008 vid 16:43 som svar på: Ny surfbutik i Stockholm

Återkommer med öppettiderna, blir tyvärr ej 7 dagar per vecka.

Sida 111 av 121
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications