bicless
Forumsvar skapade
-
bicless
Medlem7 maj, 2017 vid 15:35 som svar på: Surfspots fakturahantering lämnar en del att önskaTack för feedback. Vi skall försöka justera detta. Om nån råkar betala dubbelt betalar vi självklart tillbaka. Tror det hänt 2-3 gånger sista åren, vi har ca 3000 ordrar per år. Men det är inte optimalt utan har man redan betalt borde det stå kvitto, har man inte betalt borde det stå faktura. Jag skall ta upp det med vår leverantör av affärssystem så vi kan bli bättre.
-
Den används ibland som vanlig bakfena. Passar bra på bybörjarbrädor då den inte sticker så djupt men har mycket yta och mycket lyft. Den är tjock så inget för toppfart såklart.
-
Kul, behövs fler som bygger och lagar.
-
Ok du tänkt bygga foilboard med den så skall man undvika smala brädor.
-
Den är mycket bättre än föregångare GT 31 då man ser direkt hastigheter mm på förstasidan. Klart lyft mot GT-31. Har inte jämfört med nått annat.
-
Håller med föregående inlägg. Gällande vindstyrka så är en mindre bräda på säg 110 liter mer lättarekontrollerad än en större på 160 liter i grov sjö och kraftig vind. Men med teknik, rätt fena, rätt segel och inte allt för choppigt vatten kan du köra även en 160 liters bräda även en hyfsad bit över 10m/s utan att det känns okontrollerat.
-
Bra ide med att annonsera tas bort om inte säljaren typ återaktiverar. Köp och sälj behöver ett lyft. Saknas en riktigt bra köp och sälj just nu så här har surfzone chansen ta tillbaka användare från facebook mm. Jag tycker man skall kunna sortera mer också, lite filterliknande system alla prisjakt men enklare.
-
Om 510 funkar har du en billig ny med garanti här: http://www.surfspot.se/mast-north-sting-510cm-cc.html
-
Båda är grymma och dyra…. Kolfiberfrossa. Kvaliten ruskigt bra på båda, inga reklamationer alls senaste 2 åren hos oss på dessa modeller. Patrik är lite snällare och inte riktigt lika extrem i designen. Isonicen kan man skrämma upp lite snabbare fart på men marginellt och i verkligheten är det ju komfort och teknik som avgör vilken du kör snabbast på. Båda jippar fint och enkelt. Jag skulle mer gå på smak.
Isonicen får du världens mest välrennommerade slalom som testats till förbannelse innan lansering. De gör upp till 5-6 prototyper varje år bara av en modell. Vi vet för de säljer fula prototyper billigt med konstiga vaxdetaljer efteråt. Patrik får man mer handpåläggning av Patrik himself men han har känsla och vet hur man gör efter alla år i världstoppen som åkare och designer. Patrik har inte samma resurser som Starboard att testa detaljer, vad händer när man tunnar ut aktern 2mm osv. Så håller Remi på Starbord på och finlirar inför varje säsong. Även labbar med olika material. Men bra blire.
-
S2maui har jag inte testat men tror de är extremt lika Mauisails 2015. De är ju just de 2 som designa och shapade Mauisails 2015 som startat eget och verkar bygga vidare på samma tänk. Jag var lite sugen på köpa in några då vi ju lärt känna dem från mauisailstiden men känns lite fula grafiskt. Sen gör anda märken det väldigt bra just nu så tyckte det fanns bättre alternativ.
-
Det är inte samma foil till vindsurf och kite, olika stabilitet krävs. Men sup och vindsurf verkar kunna köra på ungefär samma modeller.
-
För mig blir det foil vindsurf som första foilintroduktion. Jag kitear också men själva prylen med kite är att den är smidigt ta med på vanlig sem när man har andra grejer också. Stor gigantisk foil sabbar det konceptet. Sen kan man med vanlig kite kitea i väldigt lätt vind så foilen tillför inte lika mycket som på vindsurf. Stockholms kitespottar är små och trånga så har ingen lust krasha runt som nybörjare foil på dem heller. Så jag mer nyfiken på foil vindsurf. Och med tanke på hur kul Tobias på sharp4 har med sin foil i 4m/s när vi seglat ihop så tror jag det med är kanonbra komplement till vanlig vindsurf. Tiesda som är chefsutvecklare av foil på Starboard skrev såhär när vi snackade på mail häromdagen:
There are two camps: some people are not too excited, and for others it changes life forever. I think it depends on your background. If you’re a high wind guy, waves or freewave, it’s not so interesting. If you’re a racer, a Formula, light wind guy, it’s a game changer.
For me, living in Thailand, of course I’m in the second group!
