bjornen
Forumsvar skapade
-
Jag åker dit efter jobbet (slutar 16) och bidrar med GPS så ni kan tävla 😉
//Björn
-
Någon som planerar att åka efter jobbet på fredag eller är alla där under dagen ? Jag slutar 16 (eventuellt lite tidigare) och om vinden är kvar seglar jag gärna till det mörknar om jag inte blir själv.
//Björn
-
Den här bilden är från lill-snäckhamn men helt fel sport 😉
//Björn
-
Och ofta så så verkar det som man inte kan ha ”soul” om man inte har seglat stora vågor, rest jorden runt till olika ”super” spots, knäckt master i stormvindar, har något häftigt att berätta som en dubbel loop ala bla bla som man nästan har satt. Jag tror det finns massor vindsurfare runt om i landet som säkert inte satt sin fot här på konfen och seglar sin enkla utrustning vid sina sommarstugor när det är badvarmt i vattnet, det tycker jag kan vara minst lika mycket ”soul”. Gemensamma nämnaren borde vara hur kul man tycker det är.
//Björn
-
@Solman 384314 wrote:
nu när jag testar igen finns inte GPS med i huvudmenyn?????
Jag måste väl ändå in där för att testa enannan com-port?Dum fråga men har du laddat ner drivrutin för comporten ?
http://www.gpsactionreplay.com/gps_install.exe//Björn
-
Man ska ju skicka filen till RTK när man har slaget ett personligr rekord. Gäller det 100m, 250m, 500m osv eller är det bara maxfarten ?
//Björn
-
Vi är två som åker till Askfatshamnen Dalarö vid 11 tiden om prognosen står sig.
//Björn
-
Fituna blev riktigt bra, började lite segt men sjöbrisen satte in runt 15 tiden och det blev bra tryck i 7,0.
//Björn
-
Här i Huddinge tycker jag det har börjat röra sig bra i träden så jag packa bilen och åker dit och kollar. Det ska ju dessutom öka.
//Björn
-
@Bjornen 380062 wrote:
Halv säsong ? För mig efter 2 gånger ! Dessa har jag reklamerat idag
//Björn
Fick veta idag att jag får nya av tillverkaren.
//Björn
-
Jag skulle gärna segla Askfatshamnen eller Fituna på lördag om prognosen står sig.
//Björn
-
Jag tror inte alla som säljer till överpriser på blocket vill illa (det finns nog ”rötägg” också). Förmodligen har dom inte koll på att surfzone finns och det enda sättet att kolla ett evetuellt utpris är att kolla hur andra annonser ligger till och de flesta ligger ju i överkant på blocket . Alla vill ju ha så mycket som möjligt utan att för den skull ha för avsikt att luras. Alla som annonserar här på konfen har inte heller järnkoll på årsmodeller men som tur är har de flesta tillverkare historik på sina webplatser som man kan kolla om man är osäker. Hur som helst väldigt tråkigt att råka ut för detta.
//Björn
-
Det går alldeles utmärkt att köra trots linan.
-
Ingen som åker till Fituna idag ? 8 m/s på landsort och vridande mot SV. Jag tänkte prova vid 13-14 tiden om det är någon annan som är där.
//Björn
-
Man kan ju kryssa västerut men det tar tid och man är dessutom i farleden där det kommer en del snabba skärgårdsbåtar blandat med fartyg :crazy: Dessutom så vinner man inte speciellt mycket då det ligger en ö norrut och ju längre västerut destå närmare tappström=ännu byigare. Jag ser det som ett tillfälle att träna gippar och vattenstarter. Tror faktiskt att freestylarna skulle digga stället då det inte blir några större vågor, bra strand och man kan segla innan för marinan och göra en del trick. Dock så kommer det upp en badlina under sommaren som förstör stranden för oss surfare.
//Björn