Forumsvar skapade

Sida 102 av 129
  • bjornen

Medlem
    4 maj, 2007 vid 19:23 som svar på: gps-speedsurfing

Mera dumma frågor: Eftersom jag är nyregistrerad på gps-speedsurfing så ska man tydligen skicka en orensad orginalfil till ”RTK” Vilken adress (speedmanualen@bredband.net?)och räcker det att filen är döpt med datum, seglare, spot eller måste man uppge något mer ?

//Björn

• bjornen

Medlem
    4 maj, 2007 vid 10:59 som svar på: gps-speedsurfing

Jag läste igenom den alldeles utmärkta ”speed manualen” och det står att man inte ska använda specialtecken på gps-speedsurfing :blush: så nu vet jag det. (dom borde nämna det under deras FAQ)

//Björn

• bjornen

Medlem
    3 maj, 2007 vid 16:43 som svar på: Fituna idag

Grrr, jag stod och funderade om jag skulle åka. Tyckte att det blåste i träden här i Huddinge men så böjar man stirra på landsort hit och landsort dit i stället för att bara dra. Nåja man lär sig, nästa gång åker jag på känslan. Med lite tur blir det bra lördag, söndag och måndag. När la brisen av ?

//Björn

• bjornen

Medlem
    30 april, 2007 vid 09:48 som svar på: Lite histora från stableroad
  • bjornen

Medlem
    29 april, 2007 vid 16:58 som svar på: Tält/utrustning vilket ?

Går det använda ett sånt här tält i sommar eller passar den typen av lågbudget bättre på soptippen ?

Det mindre tältet på sidan 13 http://www.zmag.dk/showmag.php?mid=wdhff&fullscreen=true

• bjornen

Medlem
    29 april, 2007 vid 12:28 som svar på: Tecken på att man är vindsurfingsmissbrukare

@pure 380071 wrote:

* Man tittar på en spännande (eller erotisk) film och lägger märke till hur mycket det blåser i filmen och man tänker: ”fan vad gött det blåser där”

Ha ha ha ha 😀

• bjornen

Medlem
    29 april, 2007 vid 10:16 som svar på: Läcker era DaKine CWM?

@El_Duderino 380055 wrote:

Dom läcker + att dom går sönder efter en halv säsong… men dom är fortfarande bäst 🙂

Halv säsong ? För mig efter 2 gånger ! Dessa har jag reklamerat idag

//Björn

• bjornen

Medlem
    28 april, 2007 vid 21:04 som svar på: 08 speedcup

Jämn vind kanske var att ta i men den blev bättre senare på dagen tycker jag. Jag skulle nog inte ha postat detta inlägg här jag som inte ens har en GPS och inte speedar, bara glad att få segla. Tack för att jag fick testa din GPS 🙂 Nu vet man hur sakta det förmodligen går :frown:

//Björn

• bjornen

Medlem
    28 april, 2007 vid 18:25 som svar på: Ny film: F2 Speed Challenge 2006 Torkelstorp

Shit vad det gå undan. Härlig film, jag gillar när det är filmat framifrån och brädorna knappt rör vattnet. Att segla så utan hjälm, hur vågar dom :shocked: Hur mycket blåste det vid tillfället ?

//Björn

• bjornen

Medlem
    28 april, 2007 vid 17:40 som svar på: 08 speedcup

En riktigt trevlig dag i skälåker. Var där vid 11 och då pendlade vinden mellan 0-10 m/s och NV till NO sedan klarnade det upp och började blåsa riktigt bra och jämt. Jag slutade segla vid 16:30 och då var det fortfarand bra (helt slut i kroppen)
    Här är en bild på mården.

//Björn

• bjornen

Medlem
    28 april, 2007 vid 07:43 som svar på: Stockholm imorgon

Jag ska packa prylarna sedan åker jag mot skälåker är där runt 11 skulle jag tro.

//Björn

• bjornen

Medlem
    27 april, 2007 vid 19:49 som svar på: Stockholm imorgon

@blåbussen 379780 wrote:

Ni som ska surfa i stockholm imorgon vart åker ni ?

Men vart åker alla andra ? 🙂

Jag åker till skälåker, men vilken tid ? (jag har ingen gps ännu)

//Björn

• bjornen

Medlem
    27 april, 2007 vid 16:35 som svar på: Stockholm i morgon??

Ni som har varit i Skälåker är det gålö havsbad ? Alltså parkerar man på samma ställe som när man badar och bär prylarna till stranden eller ?

//Björn

• bjornen

Medlem
    27 april, 2007 vid 16:22 som svar på: Säljartankar ?

OK jag vet att jag är jobbig men skulle MacTS RS slalom 9,2 funka på min bräda ? Jag har kollat ofo och det är 48 så med en större fena ? Seglet skulle sedan föja med om jag i framtiden byter till en slalombräda. Max rek till min är 8,5. Köper jag ett nytt v8 med mast bom blir det dyrare.

//Björn

(kinetic har en tråd, verkar som han är sugen så ni får viska)

• bjornen

Medlem
    27 april, 2007 vid 10:48 som svar på: smhi puffar på?

@poppo 379377 wrote:

idag har de nyktrat till. ordning på detaljprognoserna, dock ”lugnt” framöver. kanske är den bittra sanningen…

Nja nyktrat till, dom har ju stängt ”butiken” !? Jag kommer i alla fall inte in. Kanske lite baksmälla ?

//Björn

Sida 102 av 129
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications