Forumsvar skapade

Sida 108 av 129
  • bjornen

Medlem
    28 februari, 2007 vid 09:55 som svar på: Mera fensnack

@getwet 367228 wrote:

Det är kanske såhär våra fenor ska se ut?
    Googlade men fann inga bilder på marlinfenor specifikt, kanske någon annan har större tur än jag. Skulle vara intressant och se hur dom ser ut på lite närmare håll.

Jag hittade denna på en svärdfisk av något slag. Märkliga räfflor, såg dessa på andra bilder.

//Björn

• bjornen

Medlem
    27 februari, 2007 vid 20:04 som svar på: team swespeed

Hmm…swespeed.com verkar vara registrerat….men inte .se så snabba er och registrera den också….:wink:

//Björn

• bjornen

Medlem
    27 februari, 2007 vid 12:14 som svar på: Val av GPS

Det lutar åt en edge 205, prismässigt verkar det vara som foretrex 201. Finns en modell med möjlighet att mäta pulsen (edge 305) men då skrämmer jag bara upp mig själv…;-)

• bjornen

Medlem
    26 februari, 2007 vid 13:35 som svar på: Val av GPS

Vilken GPS av garmin köper ni ? Har för mig att foretrex 101, 201 har slutat att tillverkas. Känns konstigt att köpa en ny som inte tillverkas längre. Behöver råd.

//Björn

• bjornen

Medlem
    26 februari, 2007 vid 12:53 som svar på: SweSpeed West Cup Våren 2007

Trevligt, man får väl ta sig en tur söderut. ”med reservation för nya spot” så blir det säkert någon tävling i Stockholmsområdet också….:smile:

Kanske inte med tanke på namnet…:blush:

//Björn

• bjornen

Medlem
    24 februari, 2007 vid 18:24 som svar på: Målsättning inför 2007

@Bjornen 366696 wrote:

* Segla så mycket som jag bara kan.
    * Vattenstart skall sitta som handen i handsken.
    * Planande fullfartsgippar.
    * Hoppa ordentligt med brädan.
    * Nosa på 30 knop :tongue:
    * Testa mindre vågor.

Längtar 😀

//Björn

Jag var lite snabb och skriva här trodde tråden låg under konfen-vindsurfing. Tur att jag nämde ”nosa på 30 knop” :tongue: Sorry

• bjornen

Medlem
    24 februari, 2007 vid 16:06 som svar på: Målsättning inför 2007

* Segla så mycket som jag bara kan.
    * Vattenstart skall sitta som handen i handsken.
    * Planande fullfartsgippar.
    * Hoppa ordentligt med brädan.
    * Nosa på 30 knop :tongue:
    * Testa mindre vågor.

Längtar 😀

//Björn

• bjornen

Medlem
    22 februari, 2007 vid 14:45 som svar på: Radio City 107,3 Göteborg-Skagern

@Jester 366400 wrote:

Dryga 6 mil fågelvägen utifrån öarna.

Resten vet jag inte… 😀

Att det tar knappt en timme ungefär för er…

• bjornen

Medlem
    22 februari, 2007 vid 13:39 som svar på: Torö

@dr Masse 366331 wrote:

Jag passar på att slå ett slag för denna som jag brukar ha utskriven i bilen…

http://stockholmvindsurf.bragit.com/doc/SurfSpots.pdf

Räkna med 1 timme å en kvart till Torö i vettig fart. Åsså en liten vädjan – kör INTE för fort på slutet, det är redan strul med de som bor i området!

Vilken bra länk. Tackar !
    Här finns väldigt bra detaljerade kartor
    http://www.junkshop.nu/gurra1978/Kartor/
    //Björn

• bjornen

Medlem
    19 februari, 2007 vid 06:59 som svar på: Fuerte airport -> hotell Gorriones/Rene-Egli?

Hyr man worldcup prylarna kan man åka gratis transferbuss mellan centerna
    och segla på båda ställena i mån av brädtillgänglighet, kanske man även kan om man hyr dom andra prylarna.

• bjornen

Medlem
    18 februari, 2007 vid 20:02 som svar på: Fuerte airport -> hotell Gorriones/Rene-Egli?

Hitta denna sida, tror att det är linje 10 du ska sikta på om du tar bussen.
    http://www.spanish-airport-guide.com/fuerteventura-airport-buses.html
    och bussbolaget
    http://www.tresw.es/tiadhe/10.html

• bjornen

Medlem
    18 februari, 2007 vid 15:39 som svar på: Köpa lösnummer var ?

@Militären 365688 wrote:

hehe..du får investera i en triss lott också ;)..finns ju inget bättre sätt än att stilla abstinensen med flyg till vinden och värmen. Mitt flyg går 1000 i morgon till Isla Margarita :D..kommer bli så jävla fett.

Fy faan va härligt, själv får jag lugna mig till 2 april då det bär iväg till Fuerteventura, sotavento.

//Björn

• bjornen

Medlem
    18 februari, 2007 vid 13:38 som svar på: Köpa lösnummer var ?

Åkte till Pressbyrån på centralen och handlade windsurf och boards så nu känns det bättre. 😀

• bjornen

Medlem
    18 februari, 2007 vid 13:34 som svar på: rekommenderade segelstorlekar för brädor

@The_Novice 365651 wrote:

Z-ride är väl en free-ride med ganska mycket rocker (?), det får man se upp med också (x-cite riden har nog mindre rocker och kanske även större OFO) Vad har du kört som störst på den förut?
    Ett 8.5 med mycket drag i (typ twin cammed segel) räcker säkert och är roligare att segla med än 9.5. Sedan är det ju det gamla vanliga med vad man redan har för bom, mast och fenor…

Jag kör idag med ett 7,0 och det fungrar bra men då det är en stor bräda så vill jag kunna köra tidigare, har funderat på att sälja mitt 7,0 och skaffa ett 6,5 till den mindre brädan och ett 9,0 till z-riden. Jag har sneglat på NP v8 alt v6. Men det är säkert bättre med ett 8,5 som du säger jag är bara nojig att det inte är så stor skillnad
    från 7 till 8,5 men jag får nog tänka vidare. En j…la djungel med modeller, storlekar man skulle vilja testa.

//Björn

• bjornen

Medlem
    18 februari, 2007 vid 10:03 som svar på: rekommenderade segelstorlekar för brädor

@Oåxen 357650 wrote:

Ska man dessutom ta hjälp av breddfetischisterna på tidningen Boards så har de lanserat en 55-skala. I den kan man utläsa att en bräda med bredden 66 cm tar ca 8.25 m2 segel – vilket stämmer på min planka. För en 9.0 hamnar bredden minimum på 69 cm.
    Du har m a o t o m lite till godo.

Z-ride 150 är 76 bred så då borde den kunna ta större segel än rekomenderat. Jag ska i alla fall skaffa ett 9 – 9,5 segel senare i vår till min. Jag får väl återkomma när jag har provat.

Sida 108 av 129
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications