bjornen
Forumsvar skapade
-
Tack för svaret. Detta blir ett tillfälle för mig att öva lite gippar/tricks och känna på lite mindre vågor etc. Synd bara att det är 4 månder kvar. Jag ska se om vi kan låna en kamera så vi kan filma lite.
//Björn
-
@Electric 353369 wrote:
För övrigt finns det ju folk som prövat att vindsurfa med bärplan under brädan. Jag såg ett par foton på det i en surfblaska för ett par år sedan.
http://www.neilprydemaui.com/videos/rushfoilboardswebvideo1.wmv
-
@niclase 353254 wrote:
hallo
Har hyrt grejor av dem tidigare och du kan välja och vraka precis hur du vill. Detta gäller både segel och brädor.
MEN om jag tolkar dig rätt är du kanske inte en jättevan surfare. Märk väl att vanligaste vindriktningen på Sotavento är Side offeshore och vattnet är rejält strömt. Dock rullar det in hyffsade dyningar så det är inte mega lätt surfing där. Betydligt vänligare förhållanden råder norr om Sotavento. Kommer f-n inte ihåg vad stället heter men det är typ 2km dit. där är vattnet helt platt och framför allt inte strömt..
Nu har de båtar som kan hämta folk om det skulle gå åt helvete. (vilket det gjorde för en svenne när jag var där för 1 år sedan.) han drev längre ut än vad han själv hoppats på och blev till sist hämtad av en båt).
Så, ta det lugnt, byt segel och brädor medans du är där och kör hårt!
(det blåser mest under sommarhalvåret och då blåser det ORM)
Niclas
Hmm nu gör du mig orolig. Har du någon uppfattning om det är mindre strömt vid center I eller center II, hur orolig ska man vara ? Menar du att man ska vara riktigt duktig för att segla där, räcker det inte med att kunna gippa lite, vattenstarta ? Jag fick för mig att sotavento inte gav några större vågor inne vid center II och att det lämpade sig både för dom mer avancerade som nybörjare.
//Björn
-
Det vill jag absolut inte göra, har bara dålig humor…sorry
//Björn
-
@Calle_B 353230 wrote:
Mes eller ”B-Calle”? 😉
Var god specifisera, Big Brother Bear.
Nu var det ju inte så att jag ville göra någon stött men jag menade ”mes” = aj aj vad ont jag har…
-
Du har ett väldigt passande namn här på konfen 😉
-
Jag har bokat en bräda nu JP freestylewave 102l på http://www.rene-egli.com center II. Mellan oktober till mars kunde man boka 4 dagar på en 7 dagars period men eftersom jag åker i april så fick det bli en vecka. Hoppas att det blåser nu för annars blir det dyrt :confused2: Man kan tydligen byta bräda/segel under hyrperioden. Ska bli riktigt kul om det blåser, jag har aldrig testat att surfa på varmare breddgrader :cool2: Om någon har en komentar till detta så vore det trevligt.
//Björn
-
@argulander 353028 wrote:
Blev en perfekt dag sol och varmt, seglade mest 6,7 med 101 l bräda, perfekt riggat, (väger fn 92 kg) körde också lite 7,4 mot slutet när det minskade något, också mycket bra tryck, vi var 3st som var där mellan 10-14.30. Klas
Jaha, satt bara och väntade på detta inlägg. Vad är en dag i Fituna…
//Björn
-
@tsss 352625 wrote:
bättre kamera än min har du tydligen. Jag var nere 1a advent till TWC och mötte vid 1515 cirkus, när mörkret började falla, vår senaste medlem som verkligen fastnat för w-surf, trots att hon är på nybörjarstadiet. Tappert att surfa i december med sommardräkt samt yllemössa, dessutom ensam i den frånvarande vinden. Tyvärr så var det mörkare än ögat upplevde situationen, så resultatet blev ganska dåliga bilder. Vittnar ändå om entusiasmen hos en tjej som åker 2 ggr 10 mil med kollektivtrafiken för en fattig timme ute på Erstaviken i december….
Det där är RESPEKT !
-
@Guppy 352769 wrote:
Nå, hur gick det Björnen?
Faan chefen är på mig hela tiden, får inte ledigt just nu. Jag hoppas på segling i helgen men det hinner väl bli svinkallt. 😡
-
Jag kan inte segla imorgon men med lite flyt kanske jag kan idag från 12:00
Är det någon annan som funderar på en segling idag ? -
Jag försöker lägga till en bild från datorn med vektyget som finns men får hela tiden meddelande ”Unable to save image” trots att storleken är den rätta. Vad gör jag för fel ?
-
Jag håller på och ”trixar”(ljuger:crazy: ) med chefen, har skitmycket att göra på jobbet men om jag får ledigt så seglar jag gärna på onsdag.
//Björn
-
Hmm, ser ut som man får ta ledigt på tisdag…I alla fall enligt windguru