bjornen
Forumsvar skapade
-
Rasmus_W wrote:Bodypump är en utmärkt inkörsport till styrketräning ja.
Varför är det en bra inkörsport till styrketräning ? Idag tycker inte jag att man behöver någon inkörsport för att börja styrketräna. Går man på ett seriöst gym så finns det instruktörer som man kan får instruktioner av. Många förknippar styrketräning med stora, starka personer men man kan faktiskt träna med lätta vikter, många repetioner tillochmed så att man blir svettig 🙂 Viktigt är att man värmer upp och stretchar men det gäller ju inte bara styrketräning…Kör man på det ”klassiska” viset tunga vikter, få repetioner så fungerar body pump som ett utmärkt komplement för att få bättre uthållighet. Kan man varva med en massa olika typer av träningar så är det nog bäst. Jag tycker tex att brottare verkar vara grymt allsidigt tränade.
//Björn
-
Jag seglar inte formula men brukar träna på gym som man vanligtvis gör, lite bänk, rygg, biceps, ben mm Jag provade ”body pump” träning i grupp med vikter och mycket med mjölkyra. Jag tror inte att jag har haft så j…vla träningsvärk som jag hade efter dessa pass. Kan vekligen rekomendera detta som komplement till den ”vanliga” tränigen.
-
Min dag i Fituna var helt makalös. Jag var där före 10 och då låg vinden mer mot väst och det blåste inte speciellt bra inne vid stranden. Lite senare så vred vinden mot syd och det blev riktigt bra. Jag körde några repor med mina nya prolimit handskar och fick kramp direkt 😡 Till min förvåning så gick det segla utan handskar :shocked: Det blev ett antal timmar med perfekta förhållanen för mig med 7,0 Kan bara säga fy faan va kul det är 😀
-
Åker nu från Huddinge ! Vi syns där.
-
Jag åker dit och skulle tro att jag är där mellan 10 – 11
//Björn
-
Såg att det fanns en kille (41 år) från Litauen som seglade över till gotland på typ 9 timmar år 2005. Kan ju vara ganska jobbigt…Undra om han kännde sig sådär vinglig som man kan känna sig efter några timmars surfing. Brukar kännas som man fortfarande är kvar på vattnet fast man har mark under fötterna.
-
Tack för inspirationen nu är det bara att vänta några månader. Suck 😡
-
Det blev inget seglat för mig i Fituna, var där i 1 1/2 timme och väntade på vind. Nu får man hoppas på morgondan.
-
Stämmer säkert det ni skriver men det verkar som om dom flesta av er har en gedigen bakrund när det gäller vindsurfing och många av er har seglat vågor när ni var yngre. Hur många av er har börjat på senare tid både när det gäller vindsurfing som sådan och vågor ? Åldern är nog inget problem om man redan kan så att säga. Man blir ju peppad att prova. Jag får testa småskaligt nästa sommar och se hur det lyckas..
//Björn
-
Blir lite sen. Jag packar mina prylar och åker mot Fituna och är där ca 11.
//Björn
-
Härligt att höra er beskriva vågsegling. Jag kommer nog aldrig att segla några större vågor (går inte att lära gammla hundar…) Jag har verkligen fått svar på funderingar som jag haft som tex att storleken på vågen bara är en faktor bland många andra som avgör om man kan vågsurfa.
//Björn
-
Jesper_B wrote:Bara och bara. Har inte varit i Lista utan enbart sett bilder och film. Har en hel del Torö i kroppen och kört dubbel mast på andra ställen.
”bara och bara” jag ville inte dissa någon utan är bara nyfiken och imponerad på att man vågar/kan segla dessa vågor. Som freeridare undrar man hur det ska kännas att bli flåsad i nacken både på torö och lista. Misstänker att många gånger kan det vara psykologiskt, ja menar om man tvekar och är rädd det är då dom stora misstagen sker men vad vet jag. Tack för en ingående beskrivning.
-
En fråga: Ni som seglar på Torö tex är det bara så att om man grejar det så är det bara att ge sig ut i vågorna på Lista eller är det så att dom förhållandena kräver ännu mer erfarenhet/mod ? Det ser ju helt brutalt ut, fattar knappt att någon vågar sig ut. Bara ljudet från dessa vågor måste få en att skita knäck.
//Björn