Forumsvar skapade

Sida 120 av 129
  • bjornen

Medlem
    24 november, 2006 vid 13:36 som svar på: Fituna 25/11
    RobTheBlob wrote:
    Jag sticker till Fituna imorgon lördag. Tror att jag dyker upp vid 10.00 tiden. Är det inte något bra tryck i Fituna drar jag vidare till Torö. Är det någon mer som ska till Fituna?

Jag åker också dit vid 10 om prognosen står sig. Känns kul att surfa igen när man trodde att säsongen var slut 🙂

• bjornen

Medlem
    24 november, 2006 vid 13:11 som svar på: Marshall Islands
  • bjornen

Medlem
    24 november, 2006 vid 12:36 som svar på: Marshall Islands

Var det inte i dessa trakter man gjorde provsprängningar av atom och väte bomber under 50-talet ?

• bjornen

Medlem
    13 november, 2006 vid 15:27 som svar på: Till er som skall till Kapstaden!!!
  • bjornen

Medlem
    12 november, 2006 vid 18:54 som svar på: Vad är det som gör att man får kramp i händerna?

En bra övning nu när det är ”lågsäsong” är att ta en prinne grov som ett kvastskaft och fästa ett snöre. På snöret kan man fästa en vikt och så lägger man underarmarna på ett bord med händerna utanför och rullar/vrider sedan upp/ner vikten, kan man göra framför TV:n 😉 . Det blir man betydigt starkare av. Gå på gym och träna med ”fria” vikter (underarmar, handleder, nypor tränas automatiskt i samband med olika övingar) Prova köra några repor då och då utan att kroka i hängselen så ökar man styrkan skulle jag tro. Borde göra en del mot kramp/mjölksyra

//Björn

• bjornen

Medlem
    11 november, 2006 vid 16:27 som svar på: Hygglig surfbuss
  • bjornen

Medlem
    11 november, 2006 vid 10:22 som svar på: Hur börjar man med formula !?

Om man köper beggat finns det någon årgång eller speciellt märke som ni rekomenderar = mycket bräda för pengarna.
    Är det något speciellt man ska tänka på när man köper beggad rigg.

//Björn

• bjornen

Medlem
    10 november, 2006 vid 16:58 som svar på: Kolla Discovery channel nu !

Nu e det slut !

• bjornen

Medlem
    9 november, 2006 vid 18:18 som svar på: Vad är det som syns på tv:n igentligen? =D

De är ju nästan i stil med en del annonser på blocket
    http://www.bestofblocket.se/

😀

• bjornen

Medlem
    6 november, 2006 vid 19:45 som svar på: Budget widesleeve?
  • bjornen

Medlem
    5 november, 2006 vid 07:58 som svar på: Hjälp med köp av Windsurfing paket!
    Weeboy wrote:
    Oregistrerad wrote:
    Nytt är alltid nytt!!

Tills du ska sälja det om 2 säsonger (går snabbt) och upptäcka att grejerna är värda hälften:)
    Men det är en annan saga:D

Håller med, hittar du ett beggat ”paket” som passar dig köp för det är bra priser på beggat. Du har hela vintern på dig. Jag hade ingen aning om konfen när jag köpte och dessutom var det mitt i säsongen och jag ville har prylarna DIREKT. Det lite som att jämföra med bilköp. Köper du lätt begagnat så är det betydligt billigare. Lycka till !

//Björn

• bjornen

Medlem
    4 november, 2006 vid 20:18 som svar på: Hjälp med köp av Windsurfing paket!
    Oregistrerad wrote:
    Tackar för alla tips!

Som det känns nu så lutar det åt att köpa ett nytt paket!!

Nytt är alltid nytt!!

Tack igen för alla tips/synpunkter!

Mvh Erik

Jag har surfat lite på 80-90 talet och har nu återupptagit detta. Köpte en ny RRD z-ride 150 med 7,0 segel som jag är väldigt nöjd med. Den kan du lungt dra rigg på och lära dig gippa med enda nackdelen som jag ser det om man är nybörjare är att den är lite ömtålig men å andra sidan är den lätt och går ganska fort (tycker jag som återfallssurfare) Kan varm rekomendera denna. 🙂

• bjornen

Medlem
    4 november, 2006 vid 17:58 som svar på: upplagd vindsurfing film
    Bjornen wrote:
    En undran bara, det var ju skithärliga förhållanden. Sol, lite vågor, bra med vind men inte några andra surfare !? Var är den spoten ?

//Björn

Sorry kollade inte en av länkarna tidigare. Det var visst farhult (skåne) Då är det dit man får åka 😀

• bjornen

Medlem
    4 november, 2006 vid 17:54 som svar på: upplagd vindsurfing film

En undran bara, det var ju skithärliga förhållanden. Sol, lite vågor, bra med vind men inte några andra surfare !? Var är den spoten ?

//Björn

• bjornen

Medlem
    3 november, 2006 vid 18:56 som svar på: Bästa svenska surfbilden

😀

Sida 120 av 129
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications