bjornen
Forumsvar skapade
-
RobTheBlob wrote:Jag sticker till Fituna imorgon lördag. Tror att jag dyker upp vid 10.00 tiden. Är det inte något bra tryck i Fituna drar jag vidare till Torö. Är det någon mer som ska till Fituna?
Jag åker också dit vid 10 om prognosen står sig. Känns kul att surfa igen när man trodde att säsongen var slut 🙂
-
Var det inte i dessa trakter man gjorde provsprängningar av atom och väte bomber under 50-talet ?
-
bjornen
Medlem12 november, 2006 vid 18:54 som svar på: Vad är det som gör att man får kramp i händerna?En bra övning nu när det är ”lågsäsong” är att ta en prinne grov som ett kvastskaft och fästa ett snöre. På snöret kan man fästa en vikt och så lägger man underarmarna på ett bord med händerna utanför och rullar/vrider sedan upp/ner vikten, kan man göra framför TV:n 😉 . Det blir man betydigt starkare av. Gå på gym och träna med ”fria” vikter (underarmar, handleder, nypor tränas automatiskt i samband med olika övingar) Prova köra några repor då och då utan att kroka i hängselen så ökar man styrkan skulle jag tro. Borde göra en del mot kramp/mjölksyra
//Björn
-
Om man köper beggat finns det någon årgång eller speciellt märke som ni rekomenderar = mycket bräda för pengarna.
Är det något speciellt man ska tänka på när man köper beggad rigg.//Björn
-
Nu e det slut !
-
-
Weeboy wrote:Oregistrerad wrote:Nytt är alltid nytt!!
Tills du ska sälja det om 2 säsonger (går snabbt) och upptäcka att grejerna är värda hälften:)
Men det är en annan saga:DHåller med, hittar du ett beggat ”paket” som passar dig köp för det är bra priser på beggat. Du har hela vintern på dig. Jag hade ingen aning om konfen när jag köpte och dessutom var det mitt i säsongen och jag ville har prylarna DIREKT. Det lite som att jämföra med bilköp. Köper du lätt begagnat så är det betydligt billigare. Lycka till !
//Björn
-
Oregistrerad wrote:Tackar för alla tips!
Som det känns nu så lutar det åt att köpa ett nytt paket!!
Nytt är alltid nytt!!
Tack igen för alla tips/synpunkter!
Mvh Erik
Jag har surfat lite på 80-90 talet och har nu återupptagit detta. Köpte en ny RRD z-ride 150 med 7,0 segel som jag är väldigt nöjd med. Den kan du lungt dra rigg på och lära dig gippa med enda nackdelen som jag ser det om man är nybörjare är att den är lite ömtålig men å andra sidan är den lätt och går ganska fort (tycker jag som återfallssurfare) Kan varm rekomendera denna. 🙂
-
Bjornen wrote:En undran bara, det var ju skithärliga förhållanden. Sol, lite vågor, bra med vind men inte några andra surfare !? Var är den spoten ?
//Björn
Sorry kollade inte en av länkarna tidigare. Det var visst farhult (skåne) Då är det dit man får åka 😀
-
En undran bara, det var ju skithärliga förhållanden. Sol, lite vågor, bra med vind men inte några andra surfare !? Var är den spoten ?
//Björn