bjornen
Forumsvar skapade
-
Oregistrerad wrote:Dannnek wrote:fan e det ingen som har lysraketer som i det militära ett par sånna så kan man ju köra sen! 😉
Känner till ett par halvgalna snubbar i halmstad som har kört ner med bilarna till stranden och haft ljusena på i typ beckmörker för att köra. kommer inte ihåg vilka spots det var om det var vilshärad, ringe, eller västrastranden/dogge dock kommer man ner med bil på rätt många ställen i hstad.¨något ni skall prova?själv skulle jag vilja ha ett par ljusförstärkar goggles som tål vatten det hade varit coolt
Tänk er att glida runt med denna utrustning 😀
-
pos wrote:Jag tar med mig freestyleprylarna och drar till kapellskär imorn förmiddag om prognosen står sig. Borde vara där vid 13 snåret.
Her ett par extra handskar (öppna)…
Kul, då får du visa några shyssta moves. Syns där om prognos håller i sig.
-
surfen wrote:pos wrote:Prognosen ser ju bra ut. Drar till kapellskär vid lunch. Hoppas vi blir fler…. inte så kul att segla ensam.
Står sig prognosen och det verkar den göra så kommer jag och Stellan från Uppsala vara där runt 9tiden skulle jag tro.Jag hade inte tänkt att åka så långt men jag funderar på att prova kapellskär. Har tagit ledigt från lunch och är där isåfall runt 12-13:00 Tror ni att man kan segla utan huva och handskar, äger inga för tillfället ? Har skaffat en mindre bräda som jag hade tänkt att prova, fungerar det dvs blåser man upp på land om man får problem ? om man seglar NO riktning från där man kliver i ?
-
Vad tror ni om morgondan, jag har tagit ledigt från lunch och vet inte riktigt var jag skall åka. Var åker ni andra ?
-
Alex_ wrote:fan vad hett! undrar om ”lanternorna” de har är såna lysstavar någon hade på huvudet! Det finns väl inget annat vettigt och vattentätt sätt att lysa i natten?
Man skulle kunna ha sådana pannlampor med dioder som orienterarna använder, dom lyser skitbra. Tror att dom är vattentäta. Andra kanske inte ser dom så bra ifos
-
bjornen
Medlem19 oktober, 2006 vid 06:40 som svar på: Sprayfärg till RRd Twintip för att måla över lagningarLåna en NCS färgkarta i en målarbutik och kolla om du hittar rätt nyans sedan borde dom kunna blanda åt dig.
-
NLC wrote:Får man vara så dum att man frågar vad den understa bilden visar ? Nej nu såg jag, det var ju brädan täckt av ett tunt lager is … grymme :cool2:
Leder dock till nästa fråga: kör du med broddar på för att slippa halka på däcket ??
Eller isskrapan från bilen för seglet…
-
Seglar man åt detta håll (röda linjen) vi SO? Funkar stället om man är en vanlig feerideåkare eller ska man vara ”expert” ?
-
Knatte wrote:Bjornen wrote:Är det någon som på fullaste allvar har vindsurfat i snöfall, kanske någon som har lite bilder ? Borde finnas någon ”dåre” här på konfen…
Det har väl hänt ja :laugh: Vet inte om jag känner mig som någon dåre. men lite galen är man ju isf 😉 Inga bilder dock
Imponerande ! Har man rätt urustning så. Det gammla klassikern ”det finns inga dåliga…” Faktum är att det kan vara ganska trevligt med ”dåligt” väder när man har bra utrustning. Då menar jag inte bara när man vindsurfar.
-
RobTheBlob wrote:Jag funderar på att ta ledigt på fredag och dra ut och få en surf. Kapellskär är väl stället runt Stockholm som funkar bäst på O-SO, eller? Hur funkar Torö?
Funderar också på att ta ledigt halvdag på fredag och åka till Näsby park, det blir för långt att åka för mig till kapellskär
-
Vadå bra surf, åk till Auchentoshan http://www.auchentoshan.co.uk/ och ge järnet 😀
-
Anders_hoffman wrote:Skön svikt han har i bommen i landningen! Kanske det som kommer nu, stötdämpande elastiska material, precis som Dacronet..
En annan bra grej med bommen är att den är symetrisk så att man inte kan vända den fel…
-
Lägg märke till vilken shysst vinkel av fotstropparna. Främre nästan 90 grader mot den bakre.