Forumsvar skapade

Sida 124 av 129
  • bjornen

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 18:58 som svar på: Hoppas på nästa helg igen 🙂
    hakuna wrote:
    Nu var det någon som blev för glad.
    Från 15 SW till 1 NE.
    Det är en bra början till en rejäl depression och magsår det här.

/Niclas

Shit, det är någon som misskött sig….http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=44840

• bjornen

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 12:21 som svar på: Ta helg (v42)
    mbkpeter wrote:
    För er som inte riktigt vågar tro på kommande helgs prognås, kan jag meddela att jag har fest (inkl matlagning hela dagen) på lördag. På söndag skall jag köra tjejen till Landvetter och sedan direkt på dop. Jag tar på mig hela ansvaret.

Ähh så mycket behövs inte, räcker att någon glömmer en mastfot eller nåt annat viktigt på väg till sin favoritspot 30 mil bort. Tack ändå !

• bjornen

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 10:49 som svar på: Kan du snacket?

Jag tycker att det borde gå få en tidning att gå runt här i Sverige, kanske en kombinerad vindsurf/vågsurf/kite (ja, jag vet det är förjävligt:wink: )så att man inte är så nischad. Sverige är ju trots all inget stort land. Vad jag har förstått så är ju vind/vågsurfing och kite på stark frammarch. Finns det inga driftiga personer som är insatt i branchen som kan starta en svensk tidning !!!

• bjornen

Medlem
    15 oktober, 2006 vid 17:46 som svar på: Uppdatering windguru

Tackar för infon !

• bjornen

Medlem
    15 oktober, 2006 vid 14:20 som svar på: Hoppas på nästa helg igen 🙂
    kinetic wrote:
    Ja det ser ut att bli nåt till nästa helg, hoppas bara att det fortsätter blåsa från västliga eller sydliga riktningar, vänder vinden mot nord eller ost lär vi få ner härligt kall luft…
    Kan för övrigt ”rekommendera” att det lönar sig att åka iväg till södra delen av landet nu när det börjar bli kallt i luft o vatten, fördelen är att du där kan segla på ställen där du i princip kan hålla dig på ”stå-djupt” (Klagshamn,Haga Park osv) vatten hela tiden o slipper då de där ”kallsuparna” när man åker i så att man hamnar helt under vatten. Håller prognosen i sig kommer jag dra söderut:-)

Känner du folk som bor söderut, hur löser du boendet ? Finns det stugor eller liknade att hyra i tex haga park ?

• bjornen

Medlem
    15 oktober, 2006 vid 13:52 som svar på: Vilka är favoritinspiratörerna?

Skulle vara frugan då, är ju bara en massa tjat om shopping 😉 Då åker man gärna ut på sjön

• bjornen

Medlem
    15 oktober, 2006 vid 13:50 som svar på: Hoppas på nästa helg igen 🙂

Faan jag som trodde säsongen var över. Hmmm får nog tänka om. Har en 5/3 semidry som jag seglade med igår utan problem men det var ju varmt i luften. Jag måste skaffa en huva, är det någon som vet om den där kombinerade huva/väst är bra. Ska man ha den utanpå eller inuti dräkten ? + ett par hanskar.

• bjornen

Medlem
    15 oktober, 2006 vid 06:57 som svar på: Nybörjar utrustning.

Fördelen med att skaffa sig en större bräda i början måste väl också vara att man kan segla lite fler antal dagar. När man har blivit bättre så vill man säkert ändå skaffa sig mera utrustning (wave/frestyle/slalom) Tror många som gillar att surfa har i alla fall 2st brädor ? Man kan säker lära sig på en liten men det blir också mycket väntan på ”rätt” vind.

• bjornen

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 18:41 som svar på: Kan du snacket?
    Konstantin wrote:
    Ja . RÄTT SVAR

silversurfare= vindsurfare som nästan eller aldrig tar ner brädan från biltaket.

Glappis= Vind surfare som snackar mycket men seglar lite.

ey, Bjornen du är ju riktigt grym på surfsnack.

Tänk om man kunde vara det på vindsurfing också. Nåja det blir väl bättre förhoppningsvis. Kan väl säga att jag lärde mig vindsurfa lite i mitten på 80-talet och läste en del surfsport. Tror att jag också har några liggande. Härligt med en svensk tidning.

• bjornen

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 16:12 som svar på: Kan du snacket?
    fastforward wrote:
    Silversurfare = gråhårig surfare?

gråhårig surfare= silverfisk ?

• bjornen

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 15:43 som svar på: Kan du snacket?

Glappis= Ungefär som silversurfaren fast han står även och glappar om sin svindyra utrustning. Givetvis ligger prylarna kvar på taket. M.a.o ingen segling.

• bjornen

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 15:35 som svar på: Kan du snacket?

Silversurfare= har brädan på takräcket HELA tiden

• bjornen

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 07:03 som svar på: Rangsta brygga i morgon 13/10

Jag åker till rangsta kl 10-11 Kul om någon mer dyker upp

• bjornen

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 06:30 som svar på: Rangsta brygga i morgon 13/10

Vart seglar ni idag i Sthlm ?

• bjornen

Medlem
    13 oktober, 2006 vid 14:44 som svar på: Rangsta brygga i morgon 13/10
    fastforward wrote:
    Blir nog ekerö för min del – det där nya störstaseglet jag precis beställt (men inte fått) hade dock suttit som en smäck nu…

Hade tänkt prova rastaholm någon gång, men undra om det blåser bra där i morgon ?

Sida 124 av 129
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications