Forumsvar skapade

Sida 125 av 129
  • bjornen

Medlem
    13 oktober, 2006 vid 12:22 som svar på: Rangsta brygga i morgon 13/10
  • bjornen

Medlem
    13 oktober, 2006 vid 12:08 som svar på: Slipa på fena?
  • bjornen

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 15:17 som svar på: Bräda upphittad i Halmstad!

Hittade han dig/brädan genom konfen ?

• bjornen

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 15:14 som svar på: Stilla på köp&sälj – röra runt i grytan!
    dude wrote:
    Hej!

Jag vet inte om det är fler av er som märker av en viss avsaknad på köpinitiativ på allt som är till salu.

Jag tänkte till exempel höra med er om det finns intresse av byte, bara för att stämma av lite såhär.

Desssutom kan det ju vara svårt för potentiella köpare att känna av begmarknaden då det är sånt hysteri kring NYA produkter. Många av oss har säkert åsikter om grejer som finns att hitta HÄR på konfen, även om vi inte är intresserade av att köpa detta just för tillfället.

Kanske finns det till och med saker att säga om vad vi tycker är bra och dåligt med att köpa begagnat och vad man ska tänka på för att inte bli blåst på köpet.

Så klart har jag även själv några saker till salu. Men de ska jag inte nämna upp och ner här. Det är ju bäst att undvika att göra den här tråden till en direkt reklamkanal för sin egen utrustning – det har vi redan våra säljesannonser till! Men vi kan ju sprida lite ljus på konfenmarknaden helt enkelt va. Från en objektiv synvinkel.

Eller vad säger ni?

Hejsan, måste bara få säga att det är helt sjukt bra priser på konfen enligt mitt tycke. Jag har köpt ett simmer icon 5,8 -06 nyskick för 2300:- + en bräda AHD maxxride drt 60 -03 nyskick för 3500:- Jag köpte ett nytt komplett freeridepaket i butik för en j…la massa pengar. Hade jag känt till konfen då hade jag handlat här. Fördelen var väl att jag fick det jag ville direkt utan att behöva vänta på rätt tillfälle här. Kommer säkerligen att handla mer här 😀

• bjornen

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 18:23 som svar på: Den allmänna bilden av att vindsurfa…
    MBO wrote:
    FYI:
    Det är detta våra arbetskamrater/släkt/vänner/grannar generellt tycker att vi håller på med.

http://www.youtube.com/watch?v=X3szZwPxYiU

Gillar den randiga flytvästen – Watski?

Vadå !? Jag håller i alla fall på med det….känns det som ibland 😉

• bjornen

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 17:26 som svar på: Lurad på köp&sälj
    JAT wrote:
    [I mitt fall så räckte det med samtal från jurist till motpart så gick det en halv dag innan pengarna var tillbaka. Kan dock inte lova att det blir samma i detta fall.

Hoppas dock det löser sig på mer fredligt maner för det är inte kul för någon av parterna.
    ///J

Brukar funka bra, jag fick hjälp av en advokat som skrev ett fint brev i samband med en bilaffär som gick lite snett. Vipps var pengara på kontot 😀

• bjornen

Medlem
    8 oktober, 2006 vid 18:11 som svar på: Skimboard
    Skimboard_Halmstad wrote:
    zo0 wrote:
    asså skimboard.. vad e dt ? :S

Skimboarding är som en liten surfbärda utan fenor. Men börjar i strandkanten med brädan i händrena. när du ser en lämplig våg, springer du ut mot havet med brädan i handen och när du kommer till vattnet släpper du den och hoppar på den. Sedan glider du ut i havet upp på en våg och åker tillbaka in i land med den. =)
    Det finns två varianter av skimboarding. Flatland och Waveriding.

Här har du två bra filmer som visar ganskabra hur det går till.

Flatland: http://www.youtube.com/watch?v=db5TXoOACqU

Waveriding: http://www.youtube.com/watch?v=IKB9Yq5JocM

Faan va härlig filmen med waveriding var. Shysst att bara kunna springa i sådär. :cool2:

• bjornen

Medlem
    8 oktober, 2006 vid 12:53 som svar på: Farstanäs i morgon 8/10

Hur har dagen varit i Stockholm, jag drog tidigt till sätrabadet och det var inte mycket att hurra för. Drog några repor till kl 11 sedan gav jag upp. Misstänker att det har varit fin segling på ”rätta” ställena. Ingen som varit på Ekerö, rastaholm ?

• bjornen

Medlem
    8 oktober, 2006 vid 06:15 som svar på: Farstanäs i morgon 8/10

Då blir det nog Sätra idag och medlemskap nästa år så att man har det alternativet på väst.

• bjornen

Medlem
    7 oktober, 2006 vid 20:35 som svar på: Farstanäs i morgon 8/10
    argulander wrote:
    hanlar wrote:
    Behöver man vara medlem i klubben för att komma in där nu eller kommer man in på området ändå?
    Man kommer in på området men inte hela vägen ner till vattnet, det blir säkert 300m att bära. Är man med i klubben vilket kostar 300 kr får man nyckel till kedjan som blockerar vägen ner till surfstället, då går det att köra ända ner till vattnet. Fint ställe med riggning på gräs och sandstrand. Bra vid VSV och V funkar även vid alla sydliga vindar men då finns andra ställen som är bättre (Fituna vid S-SV, Skanssundet vid O-SO tex). Kolla Södertälje windsurfingklubbs hemsida. Klas

300m det låter jobbigt men vad gör man inte för att få segla. Jag sticker nog till sätrabadet, har äntligen skaffat mig en mindre bräda så det kan vara bra med lite strand att falla tillbaka på om jag inte grejar det. Farstanäs då blåser man väl över till andra sidan om man får problem ?

• bjornen

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 20:20 som svar på: En svag, knappt hörbar viskning…
    Svenne wrote:
    Jag vet varför. Jag ska på bröllop.

Här kan ju jag som ”nybörjare” känna att det är omvända förhållanden. Jag sabbar inte för någon annan genom att ha tid att vindsurfa till helgen. Vågar nästan slå vad om att det kommer att blir för mycket av ”det goda” för mig 😡

• bjornen

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 19:29 som svar på: Fituna någon ?
    argulander wrote:
    Bjornen wrote:
    blåste kl 14:00 9 m/s 150 grader på Landsort. Vad tror ni? Det dör väl 15:00:mad:
    (150 grader är väl SO och funkar väl ej på Fituna, bör väl helst vara mellan 180-235 grader) Klas

Ja du har nog rätt men man är ju så jävla sugen på vind så man slutar att tänka…Det ser iallafall ut att kunna bli lite i helgen….kanske…hoppas

• bjornen

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 18:34 som svar på: Håll i hatten !!!

Sorry, jag är ny och förmodligen har miljoner sett denna före mig men det är ju helt otrolig för en som inte kite:ar 😀

• bjornen

Medlem
    2 oktober, 2006 vid 14:43 som svar på: Fituna någon ?

Skönt att man hade rätt, nu blåser det 4 m/s.

• bjornen

Medlem
    2 oktober, 2006 vid 14:32 som svar på: Adrenalin fix till vintern

eller dra till flottsbro, det blir som en stor fet våg alla ”JAWS”. Du kan göre en shysst bottomturn längst nere vid lifthuset 😀 tyvärr får du nog bära upp prylarna sedan.

Sida 125 av 129
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications