Forumsvar skapade

Sida 126 av 129
  • bjornen

Medlem
    29 september, 2006 vid 17:01 som svar på: Tapper norrlänning !
    Stoney77 wrote:
    Bah! 13 grader i vattnet är ju nästan tropiska förhållanden.

”- Ibland är vi till och med ute i november och december, då kan det faktiskt ligga snö på backen, säger Kenneth och småler.”

Kom tillbaka när det är -8°C i luften och noll i vattnet och blåser 15 m/s, då är man inte tuff när man står på land och försöker brotta av sig sin Rip Curl UE som på något sätt har blivit ett med kroppen.

Är det i Malmö då !? :smirk:

• bjornen

Medlem
    29 september, 2006 vid 13:11 som svar på: För helv….
    Pulver wrote:
    De senast 7 dagarna har jag haft 4 fina speeddagar. I lördags var det tom 5.4 ett tag. Igårkväll 8.5 i dimman. Mina offer till vindgudarna bär frukt. Ni måste offrat dåligt. Har inte grannen nån katt eller liknande?

Två av våra grannar har förlorat sina katter nu vet jag var…Bäst att inte säga något till frugan när våra två försvinner. Hoppas att det hjälper.

• bjornen

Medlem
    26 september, 2006 vid 19:14 som svar på: Nobody dies a virgin, life fucks us all…

Känner du inte någon advokat/jurist som kan hjälpa dig att plita ihop ett seriöst brev och skicka med rekomenderad post. Det gjorde jag när jag fick strul med en bilaffär och det löste sig rätt så snabbt…:grin:

• bjornen

Medlem
    26 september, 2006 vid 18:27 som svar på: Trä öljett i segel?

Här kanske du hitta något, bilder lite längre ned i tråden.
    http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?p=299693

• bjornen

Medlem
    24 september, 2006 vid 09:05 som svar på: Fituna just nu kl11.40 söndag

Håkan jag tror att det är dina inställningar som spökar. Kolla kontrollpanelen, redigera alternativ och tidson som du är i … Mvh Björn

• bjornen

Medlem
    22 september, 2006 vid 19:32 som svar på: Har ni sett hur snabbt de kite:ar?
    rabbit wrote:
    Men det ser för taskigt ut.
    Såg nån film tidigare i somras när dom speedade med kite.
    Kroppspositionen påminner om en riktigt kass nybörjare på vattenskidor. Och dom ser inte ut att ha någon kontroll alls över var dom är på väg.
    Den sistnämnda observationen kan ju givetvis vara min okunskap om kajt som lyser igenom.

Windsurfing är ju estetiskt tilltalande förutom alla andra skäl till att vi håller på med det…

-fred, vind och snö.
    /r

Du menar typ såhär…

• bjornen

Medlem
    21 september, 2006 vid 09:09 som svar på: Sthlm idag 21/9

Fituna kanske skulle fungera ? Landsort kl 10:00 blåste det 9 m/s 230 grader
    Hmm, man får försöka smita från jobbet :blush:

• bjornen

Medlem
    20 september, 2006 vid 07:23 som svar på: Varning för Pixmania

Jag har handlat 2 st kameror från pixmania och det har fungerar utmärkt för mig. Jag kanske hade flyt för dom har fått en del kritik i bla programmet PLUS har jag för mig.

• bjornen

Medlem
    20 september, 2006 vid 07:14 som svar på: Onsdag Stockholm: Väst 6-10

Japp, vet inte varför jag, några säger sätrastrandsbadet. På skylten till badet har jag för mig att det står sätrabadet.

• bjornen

Medlem
    20 september, 2006 vid 06:07 som svar på: Onsdag Stockholm: Väst 6-10

Jag var förbi på sätrastrandsbadet i morse 07:30 men vinden låg då för mycket åt syd men dom har sagt att det skall vrida mot väst under dagen så det blir nog bra. Det var några morgonpigga kitare där. Bifogar en bild för dom som inte vet hur det ser ut.

• bjornen

Medlem
    19 september, 2006 vid 15:56 som svar på: Onsdag Stockholm: Väst 6-10

Jag åker till sätrabadet i morgon vid 14:00-15:00 om det blåser västlig, vore kul om någon annan dök upp där.

• bjornen

Medlem
    18 september, 2006 vid 21:09 som svar på: Onsdag Stockholm: Väst 6-10

Farstanäs är det detta ställe vi pratar om ? Funkar det på väst ?

http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&asearch=1&imgmode=0&ms=0&streetname=Farstan%E4s

• bjornen

Medlem
    18 september, 2006 vid 20:57 som svar på: Onsdag Stockholm: Väst 6-10
    kinetic wrote:
    Hur e Sätra i västligt?Rak pålandsvind typ? Var ligger Rasta???

Japp. Sist jag var där så låg det en lina med bojar för att inhägna själva badet men det var inga problem att ta sig utanför denna. Den kanske dom har tagit bort för säsongen eller så ligger den i året runt.

• bjornen

Medlem
    18 september, 2006 vid 18:18 som svar på: Bräda upphittad i Halmstad!
    dr Masse wrote:
    Det här är ju spännande! Varifrån kommer brädan? Danmark? Norge? Färöarna? Skottland? USA? Västindien? Borlänge?

Nä, nu får ni lägga ut bilder på den och så börjar spårandet… Ni får väl kolla in någon avgörande detalj på brädan som bara ägaren kan känna till och helt enkelt inte fota det…

Åh, om bara brädor kunde tala!

”Mannen som kunde tala med vindsurfingbrädor” låter ju som en filmtitel. Hmmm, känns bekant. Nåja, Robby Naish i huvudrollen i alla fall.

Spåra På!

Ibland står det ju i tester på brädor tex ”it feels alive” Det är inte så att den kan hitta hem själv ? Någon som frågat ?

• bjornen

Medlem
    18 september, 2006 vid 17:46 som svar på: Onsdag Stockholm: Väst 6-10

Provade sätrastrandsbadet på västlig och det var helt ok. Blir dock ganska korta repor med en farled längre ut som man får holla koll på. Plattvatten skall tilläggas. Kanske något för freestylarna.

Sida 126 av 129
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications