bjornen
Forumsvar skapade
-
Stoney77 wrote:Bah! 13 grader i vattnet är ju nästan tropiska förhållanden.
”- Ibland är vi till och med ute i november och december, då kan det faktiskt ligga snö på backen, säger Kenneth och småler.”
Kom tillbaka när det är -8°C i luften och noll i vattnet och blåser 15 m/s, då är man inte tuff när man står på land och försöker brotta av sig sin Rip Curl UE som på något sätt har blivit ett med kroppen.
Är det i Malmö då !? :smirk:
-
Pulver wrote:De senast 7 dagarna har jag haft 4 fina speeddagar. I lördags var det tom 5.4 ett tag. Igårkväll 8.5 i dimman. Mina offer till vindgudarna bär frukt. Ni måste offrat dåligt. Har inte grannen nån katt eller liknande?
Två av våra grannar har förlorat sina katter nu vet jag var…Bäst att inte säga något till frugan när våra två försvinner. Hoppas att det hjälper.
-
Känner du inte någon advokat/jurist som kan hjälpa dig att plita ihop ett seriöst brev och skicka med rekomenderad post. Det gjorde jag när jag fick strul med en bilaffär och det löste sig rätt så snabbt…:grin:
-
Här kanske du hitta något, bilder lite längre ned i tråden.
http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?p=299693 -
Håkan jag tror att det är dina inställningar som spökar. Kolla kontrollpanelen, redigera alternativ och tidson som du är i … Mvh Björn
-
rabbit wrote:Men det ser för taskigt ut.
Såg nån film tidigare i somras när dom speedade med kite.
Kroppspositionen påminner om en riktigt kass nybörjare på vattenskidor. Och dom ser inte ut att ha någon kontroll alls över var dom är på väg.
Den sistnämnda observationen kan ju givetvis vara min okunskap om kajt som lyser igenom.Windsurfing är ju estetiskt tilltalande förutom alla andra skäl till att vi håller på med det…
-fred, vind och snö.
/rDu menar typ såhär…
-
Fituna kanske skulle fungera ? Landsort kl 10:00 blåste det 9 m/s 230 grader
Hmm, man får försöka smita från jobbet :blush: -
Jag har handlat 2 st kameror från pixmania och det har fungerar utmärkt för mig. Jag kanske hade flyt för dom har fått en del kritik i bla programmet PLUS har jag för mig.
-
Japp, vet inte varför jag, några säger sätrastrandsbadet. På skylten till badet har jag för mig att det står sätrabadet.
-
Jag var förbi på sätrastrandsbadet i morse 07:30 men vinden låg då för mycket åt syd men dom har sagt att det skall vrida mot väst under dagen så det blir nog bra. Det var några morgonpigga kitare där. Bifogar en bild för dom som inte vet hur det ser ut.
-
Jag åker till sätrabadet i morgon vid 14:00-15:00 om det blåser västlig, vore kul om någon annan dök upp där.
-
Farstanäs är det detta ställe vi pratar om ? Funkar det på väst ?
http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&asearch=1&imgmode=0&ms=0&streetname=Farstan%E4s
-
kinetic wrote:Hur e Sätra i västligt?Rak pålandsvind typ? Var ligger Rasta???
Japp. Sist jag var där så låg det en lina med bojar för att inhägna själva badet men det var inga problem att ta sig utanför denna. Den kanske dom har tagit bort för säsongen eller så ligger den i året runt.
-
dr Masse wrote:Det här är ju spännande! Varifrån kommer brädan? Danmark? Norge? Färöarna? Skottland? USA? Västindien? Borlänge?
Nä, nu får ni lägga ut bilder på den och så börjar spårandet… Ni får väl kolla in någon avgörande detalj på brädan som bara ägaren kan känna till och helt enkelt inte fota det…
Åh, om bara brädor kunde tala!
”Mannen som kunde tala med vindsurfingbrädor” låter ju som en filmtitel. Hmmm, känns bekant. Nåja, Robby Naish i huvudrollen i alla fall.
Spåra På!
Ibland står det ju i tester på brädor tex ”it feels alive” Det är inte så att den kan hitta hem själv ? Någon som frågat ?
-
Provade sätrastrandsbadet på västlig och det var helt ok. Blir dock ganska korta repor med en farled längre ut som man får holla koll på. Plattvatten skall tilläggas. Kanske något för freestylarna.