

bocken
Forumsvar skapade
-
Vad drar en sån gynnare med v6an? För den såldes väl bara med v6an i sverige?
-
Svenne;540610 wrote:Jag hoppar också in och håller med GetWet och Mike (Micke å Mike, Piff och Puff, Helan å halv…), trots att jag själv gärna kör VW. Jag har haft två Reänullt-bussar, fula som stryk men de är löjligt lättmekade och det har som sagt stort skåp. Om jag inte kommer ihåg fel så var det ståhöjd i den gamla grönsakstransportören. Och ja, billiga som tusan.
Men vad du än gör, köp INTE en Renault med 4-hjulsdrift. Då är skåpet mindre än Folkans och det är alltid strul med växellådorna på dem.Hur är det med reservdelar och förbrukning? Är det andra lådor från 98 och uppåt,verkar som dom har en tendens att strula?
-
bocken
Medlem8 april, 2009 vid 19:36 som svar på: Hallands Nyheter: "Surfklubben vill ha objektiv utredning om Björkäng "Kanoninitiativ! Bra skrivet!
Förhoppningsvis tar beslutsfattarna sitt förnuft till fånga! -
mike stone;539365 wrote:Renault Master
Intressant inlägg, är också på jakt efter något busslikt.
Hur är det med reservdelstillgång, särskilt 98och uppåt?Och 0,5 för dieseln låter ju otroligt lite, är det 2,8 turbodieseln som avses då?
-
Vingar och Disney!! Det är så helvetet ser ut…..
-
@Alex_ 534491 wrote:
Problem 1;
Spolarvätskebehållaren läcker, dunkar på 5liter vatten, väntar 10min -> allt är borta. Ingen pöl under bilen vad jag kunnat se så någonstans försvinner det allt….! Var letar jag fel? Hur åtgärdar jag det?Problem 2;
bilen ”skakar” ordentligt från när man startat den tills det blir varm, och accelerationen är i princip obefintlig till den blivit varm.
Har hört att det kan vara fukt i fördelardosan (vad fan är det?)
och att jag ska kolla topplocket (osäker men är det inte där under tändstiften sitter?)
Var letar jag fel? Hur åtgärdar jag det?Problem 3; Bränslemätaren åker yoyo från full tank till någonstans innan reservtanken sätter in, inget viktigt direkt men det hade varit skönt att veta hur mkt soppa det är kvar så man slipper ”safe” tanka var 20e miVar letar jag fel? Hur åtgärdar jag det?
Tack på förhand från en odugling till bilmekaniker.
1: ”NY” spolardunk från skroten eller ta ur och kollar var det läcker. Tuggummi eller n**erklet på.
2: Ta ur och rengör fördelarlocket ” det bruna där alla kablar går in” till att börja med.
3: Ignorera och ställ trippmätare, standardfel på 740. Går möjligtvis och lösa beroende på nödighetsgrad.
-
Så jävla ball och inspirerande! Ser fram emot att följa detta!
-
-
-
@kvabbso 519205 wrote:
Ja,ha nu har björkängsbon fått komma till tals igen, och för att ingen ska missa hans rabiata inlägg så tryckte dom upp insädaren två gånger i dagens objektiva HN.
Finns det länk till det inlägget, hittar det inte i internetupplagan?
-
@MårtenT 516878 wrote:
Här är ett till! http://www.calibro9.com
Förtroendeingivande med stavningen på den hemsidan…..proffsigt…
-
@hektor 515668 wrote:
Bocken: kommer köra 7,5, för jag är en liten räka och den matchar mina shorts och sele. 10,5 funkar säkert för dig
Katey: kom kom det blir kul
Grymt! Dock tror jag att det blir björkäng för min del, men lär mig gärna hundtricket en annan dag:)
-
Balle också, verkar som jag är överriggad med min 12a.
Kom på att jag kanske har tillgång till en 10,5 cult annars, vad kommer ni köra på? -
LF hifi och 86kg, men det kanske är lite mkt ändå då?
Satt och grät ensam i Björkäng idag för jag inte har lärt mig självstart än, fick flyga lite övningskite ändå dock.