boman
Forumsvar skapade
-
Det är absolut inget krav på kolbom när man seglar formula.
-
seglat fram och tillbaka har jag gjort i senaste tio åren! med små prylar.
Men med en formula går det ju att ta sig någonstans,
-
Jag är ju inget proffs men….
Skaffa en formula med en 11m2 rigg (endast en rigg räcker) perfekt att plana runt med i Sthlm skärgård och på andra platser i sverige, självklart måste du kompletera detta med en freeride eller freestyle ca 96l-105 liter, ett 6,7 & 5,7 segel när det blåser i.
Formulan gör att du kan segla nästan jämt, sköna sommar dagar med sjöbris,shorts och lyckra tröja…mmhh,Om du vill ha ett riktigt optimalt kitt för Sthlm, som täcker allt, typ blåsiga dagar på Torö& Väddö, så köper du till en vågis på 74L och några vågsegel,
Många prylar blir det men det bli ännu mera repor, det finns inga genvägar till det optimala kittet, Hej hopp o lycka till. -
En liten fråga Jimmy!
Med tänke å namnet ”Euro Cup Malcesine” så undrar jag om tävlingarna går vid Malcesine, eller är det i Torbole ? -
Vattnet kommer tillbaka när högtrycket försvinner
-
Formula vindar har det varit hela veckan, nu får det trycka på lite på lördag, syd ost blir perfekt (har just skruvat på nya dakine stroppar på min maxx 58 som måste prövas)
-
Om det är någon fler som är sugen på dessa så Pratade jag just med Anders på http://www.Surfbutiken.nu dom kan ev. ta hem från Chinook,
-
Tack!
Onsdag blir både varm och blåsig!!
-
Tjena!
Var hittar du informatin om västlig vind på onsdag ?
Halo har ju bara 3 dagars framförhållning,
en sida på nätet jag missat eller ? -
Var på Väddö var ni?
vi var vid Haken -
Seglade idag på Väddö Nordostlig vind ca 10m/s 3+ som sakta steg till 6+, och inga problem med värmen.
Du är välkommen att hänga med nästa gång nordan pungar på
-
Hej!
Fiske lägret vid Haken är nog ett bättre alt. till sandviken
Glöm det där med bakterier på Väddö, friskare havs vatten får du leta efter.Vinden kom sent vid Roslagskusten, blåser duktigt just nu, men vad hjälper det….