boman
Forumsvar skapade
-
Larsan wrote:Tjena Steffo, var fick du tag i din is-bräda – jag är ute efter en! /Larsan
Larsen, fram med fil o hammare nu! har e några tips på vägen http://0108dev.surfzone.se/pp/showphoto.php?photo=605&nocache=1
-
surfen wrote:En liten bild från gårdagens övningar med Iceskaten, jäklar vilket plattfall. Men en fin dag blev det.
Aj aj det där kan göra ont…
Härlig is!
-
Kolla med BOOZE http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=29048
Jag har en som är till salu, lite fix kvar på den…. Kolla mer under galleri hur den ser ut http://0108dev.surfzone.se/pp/showgallery.php?cat=3018
Gurra har två film klipp på mig med denna typ av bräda på sin sida. Jibe och 360 http://www.junkshop.nu/ice/filmer.htm
Säljer den främst till någon Local i Norrtälje eller Sthlm, ju fler i sin omgivning på isen desto roligare blir det :-))
2300kr vill jag ha för den
mvh
Boman -
tbsurf wrote:Jaja min ”uppkittning” är snart färdig, sen får vi se om det ger någon knop extra
TB, Vad blir det för kit ?
-
Nice jobb, men var är Väderlänkarna….?
-
Svar till:
Varför kapa era brädor när ni kan köpa min RRD 268 som är till salu. Är i mkt bra skick,finns på säljes. Perfekt julklapp!!!!
[/ QUOTE ]
hmmm perfekt objekt att sätta sågen i

-
He he Culin det där med att den skulle bli snabbare var ironi…Falcon 105 är grym i alla lägen, man blir överraskad hur bra den funkar i hård vind trots sin bredd. Klart den skönaste slalom jag prövat!
Nos kapningen får bli ett (sjukt)experiment och jag åter kommer när jag prövat den. Personligen är jag ganska övertygad om att den kommer ta choppen bra då det finn massor av rocker kvar, dom 320mm som jag fimpade var i princip raka.
Surfen, att gasa fullt med rrd´n i kapellskär grova sjö har aldrig varit aktuellt (man blir bara nödig då) choppen är ju mer en transport sträcka tills man kommer ut till lite bättre vatten….
Kapa på

Mvh
Boman -
hmmm undrar om den inte blev lite snabbare osså

-
…kanske mest för att den ska gå in i surfbilen som just nu är en polo….
-
Svar till:
Svar till:
Jäkligt lååång bräda i förhållande till bredden, när man gämför med dagens brädor.
En annan sak är väl mastfotspositionen, och hur det funkar till moderna (och små) segel, masfotskenan har väl flyttas bakåt i stadigt takt sedan -98 i kombination med segelutvecklingen?
På sonicen kör jag så långt bak det går med 5.3 och det blir väl ca 130 cm från tailen.[/ QUOTE ]
Jag tror att man lätt kan fimpa 300mm på 276 utan att det påverkar brädan egenskaper, det är nog mer en design att dom just då skulle vara spetsiga som spjut. Kanske man ska ta fram hyveln och dra av den några dec….

längs bak på mastfoten blir 128 cm på 276 så det verkar vara det samma som på dagens brädor.
[/ QUOTE ]
Så där ja! nu heter min rrd 244, sticksågen åkte fram
Hoppas ingen tar illa upp 
Cool va!
-
Svar till:
Jäkligt lååång bräda i förhållande till bredden, när man gämför med dagens brädor.
En annan sak är väl mastfotspositionen, och hur det funkar till moderna (och små) segel, masfotskenan har väl flyttas bakåt i stadigt takt sedan -98 i kombination med segelutvecklingen?
På sonicen kör jag så långt bak det går med 5.3 och det blir väl ca 130 cm från tailen.[/ QUOTE ]
Jag tror att man lätt kan fimpa 300mm på 276 utan att det påverkar brädan egenskaper, det är nog mer en design att dom just då skulle vara spetsiga som spjut. Kanske man ska ta fram hyveln och dra av den några dec….

längs bak på mastfoten blir 128 cm på 276 så det verkar vara det samma som på dagens brädor.
-
Svar till:
RRD276 är på 90liter och min erfarenhet av den är (har seglat 276 i massor) att mycket mindre än 6.0 behövs inte. Du skriver att ett mindre segel för riktigt hårda vindar behövs, och jag tycker att det inte behövs…..276:an blir så pass svårseglad i de övre vindregistren (15-16+) så det finns egentligen inget riktigt behov. Om den seglas på plattvatten eller på soft vatten går det att hålla den längre naturligtvis.
Bättre då att (enligt mitt tycke) köra med din 6.2 och införskaffa ett knippe bra fenor i mindre storlekar och laborera sig fram.
En 6.2 race börjar att dra just vid 12-14 och den ska kunna hållas upp till 16-18m utan några större problem, men där blir problemet din 276:a istället. Så för att kunna segla ordentligt de dagar det blåser allra mest behövs det nog en mindre bräda helt enkelt, typ 268:a i samma linje som har en helt annan karaktär.
Ett annat tips, som kan vara värt att tänka på……min 276:a som jag seglade förut gick helt enkelt inte att segla med några andra segel än fullrace grejer, märkligt men sant.
getwet[/ QUOTE ]
Håller med dig Getwet, brädan är svårseglad när det brallar i och det är svårt att få ut max av den utan att göra på sig… lite chop och tankarna på annat än kontroll så är man rökt.
Rakt fram i rätt förhållanden så så känns det som den kan prestera mer än man klarar av
det är nog därför jag behåller den även nästa år…. 
5,8-6,2kvm är nog optimalt beroende på seglarens vikt. -
Och hur gick det nu då! blev det någon speed….?
-
Svar till:
En underbar dag 17c i luften full drag i 6.6 och platt vatten i flera kilometer.Torkelstorp är sjukt bra för slalom/speed. Blev 33.1 på gps:en
[/ QUOTE ]
Gött Janne du lät som du var i det blå när jag ringde
Dax att logga in… på du vet vad!
jag tor att jag tackar för mig för detta år
riktigt varmt idag med kuling vindar, tyvärr sitter en elak förkylning fast i min näsa så det blev inget. lutar mig istället tillbaka och dreglar över alla niciga -06 som kommer ut på nätet.
Ser verkligen fram emot nästa år då speed och slalom här vuxit sig ännu större och vi speednissar kanske kan träffas på en liten event någonstans i svedala…..Hur var brädan då?

-
Bra jobbat!! snygg slalom kringla det blev på GPSAR

