boman
Forumsvar skapade
-
Det gäller och träffa rätt på vågen, annars ryker den

-
Jag har en HPL som du och den knakar har gjort det sen den var ny, jag tror att det knakande ljudet uppstår mellan frontbeslaget och bomröret, just att det är lite hårdare plast gör nog att ljudet uppstår vid lite sne belastnig.
Men kontrollera noga ändå så du inte har några sprickor i rören, sprickorna i kolfiber kan vara täta och svåra att upptäcka.
-
Jobbade hårt på mina 33,8 RRD 276 och Gun sails M8 6,2
Otroligt mycke som påverkar när fartern kommer över 30 knop. Seglade Kapellskär den dagen och där är det mycket stampigt över 30 knop i scop funkar inte
Kryssade upp bland några låga kobbar och skär som vinden gick över, riktigt nice platt vatten på baksidan.
Tittade på GPSèn efter varje sväng 30.2.. 31,6 osv. riktigt kul att tävla med sig själv, det gör att man tar ut det där sista.
Nästa år blir det 35+… lätt
-
Fy fabian vilka grymma bilder. Torö med sina smaragröna vågor, det är så man blir rörd.
Mycket starkt av er soul-surfers som var där, respekt!Rocka på!
-
ja bra ide, ”radio tok surf” eller når i den stilen.
Inte ofta p3 bryter sändningen för att säga att nu jävlar är det tok surf på G
-
Läs igenom hela tråden….
Fjädrarna ska sitta fast endast på axeln och ska kunna röra sig och glida lite under tryck på undersidan av brädan så en liten plåt där fjädern går emot brädans undersida duger bra.
Att använda fjädrar är mitt concept vissa kanske inte gillar det, det finns säkert andra lösningar, fjädrarna gör brädan stabil i höga farter samtidigt som det genererar tryck från brädan till meden och det gör att det blir grymt bra grepp i isen. främmre meden bör kapas något för bättre sväng radie, beror på vilken sort man får tag i (såg att biltema har bytt ut dom svarta till några blank variant något lägre…)
Fjädrarna gör att man måsta trycka duktigt på läsidan ju mer desto mindre svängradie, det tar ett tag att få in tekniken. är man lättare så får man kanske kapa fjädrarna mer. -
köp en meter (så har du till alla fyra medar) hos någon smides firma för några tior.
5*60mm är den bästa dimensionen (40mm lite väl lågt men det funkar) -
”En kul liten film”! filmen med klart bästa känslan, mitt val.
En Bild på grabbarna

-
Cool bild Janne! ska du segla slalom
jag hade gärnat joinat med mitt gammla gun M8 -
Svar till:
Nix har inte hittat den får hoppas min Pizzaröv får plats i mina Adidasshorts från 1983
Skitsamma bara jag får surfa![/ QUOTE ]
Blev det nåt då!?
Faen va du postar massa nya läckra slalom prylar, jag blir sååå k….t här på jobbet, inte bra….
Själv får man stå ut med att posta gammalt sunkigt skit
har du fått din speed breat ännu? -
Va! förra årets resultat… redan uppe på nätet otroligt

-
Det ska vara ledat, dra åt lite lagom och sätt en bricka på utsidan, inte på insidan ( där sryr medan på vinkeljärnet)
Det är viktigt att du har båda medarna parallella med varandra, mät och justera in. -
Svar till:
Vilken höjd har du på meden, 40 mm eller?
Du får väl ta på dig expert stämpeln på Isbräde-bygge… nu när du startat eget
[/ QUOTE ]
40mm på den där varianten, lite högre på den nyare versionen.
Så här ska isen se ut!
Bild på min kompanjon SWE313

-
en till på den främmre utan stöd.
Medar av härdat stål, som numera ägs av Mr Gurra
-
Hållfasthetsläran säger att om medarna ökar i höjd ökar också påfrestningarna på medfästena – hävstångseffekten helt enkelt!
Självklart kan man ha höga medar det gäller bara att dimensionera konstruktionen rätt.[/ QUOTE ]
Nu ska vi inte krångla till det
. Det blir inte mycket till hävstångseffekt på medarna, en enkel M10 bult skulle funkar länge och bra som medfäste.en annan sak…
Många pratar om adapter som gängas på trucksen, har man breddat mer än 300mm så funkar det inte så bra utan att lägga en vinkel som stöd under dom. Det blir en kraftig brytning mellan adapter och trucks. det går sönder helt enkelt.
Se bild, den bakre med stöd.
