boman
Forumsvar skapade
-
Great! Men dom borde komplettera med en ruta när det är rea på julskinkan
, då had den den varit kanon!
Jag tycker att ni i Täby kan komma ut till oss i RBS, Kapellskär istället. och räjsa. Där blåser det ju nästan alltid.. oftast inte jämt men mycket, det vore väl skoj eller… -
Tjena Nicklas!
Vi kör på en hel del olika ställen beroende på vindriktningen och iskvaliten. I lördags så var vi ute vid Solö brygga, ligger ut på vägen mot furusund och blidö. Där har isen lagt sig ganska sent så det var kanon is. Nu har det ju snöat duktigt tyvärr så vi får se när det blir igen…
Är det fortsatt kallt så bör det lägga sig lite längre ut i skärgården.Som vanligt är det roligare om man är fler. Kul om du kan ta dig ut och segla med oss någon blåsig dag, jag kan droppa ett mail till dig när det börjar dra i hop sig till bra isar igen
-
Tjena!
det bör vara tracks med bra kvalitet och ej barn tracks, och man bör även förstärka axeln, med tex ett vinkeljärn.
att tillverka egna tracks funkar men det blir mycket mer jobb, skate boards tracks ska hålla, vi körde i ca 10-13 ms i lördags (fy f-n vilken dag) och inget gick sönder, även fast vi ibland tok skrotade i is-sprickor= tvärstopp..titta över din konstruktion, ev förstärk dina tracks, det ska funka i alla väder.
-
Ja det är så man blir lite avis på en nybörjare idag, det finns så jäkla mycket bra användarvänliga prylar att välja mellan.
Lycka till. -
Hej Jörgen
Det finns många bra freeride brädor på marknaden idag!
kolla in ]www.fanatic.com/en/hardware/summer/windsurf/eray/eray.php#]
Jag tror att Fanatics E-Ray är en mycket pris värd freeride-bräda.och här har du ett bättre alt på flow http://www.hsf.artisan.se/default2.htm ocg även en fin JP fanns där
-
Tja!
Jag slipade dom för hand i en bandslip, mycket enkelt. Har men inte tillgång till en sådan så får man ta en vanlig sliprondell. Finjusteringarna tar man för hand med en fil och ett bryne, ett skruvstäd är nog ett måste för att spänna fast meden i under slipning, (men absolut inte en hel smedja.)gör som du själv skrev i tidigare inlägg slipa en sida 45 grader och sedan den andra 45 grader..
Det var länge sedan det var så här bra isar innan jul. snart funkar det ute skärgården.
-
Inlägg raderat av Boman
-
Hallå Feg
Du kanske har köpt på dig massa prylar till ditt bygge? om inte så har jag en is-bräda att sälja i slutet på januari.
hör av dig om du är intresserad.fredrik.boman@swipnet.se
eller ring 0736266189 -
bättre förhållanden för formula!! kan vara anledningen
Som svensk seriös formula seglare kanske man vill ha värme & vind som tränning inför kommande tävlingar. och då gärna en formula och ett 12,5.
-
boman
Medlem19 december, 2002 vid 08:17 som svar på: Issurfing idag på Ullnasjön(Täby,Stockholm)kl12-15Yes! viken dag. Vi hade en grym dag på sjön erken utanför Nortälje. tre snabba grabbar, solsken och fullt spett.
-
Haloj !
Jag har knappt läst ett dugg om dessa brädor
skrev så med mer tänke på tidigare brädor som Anders har varit inblandad i, Copello och rrd mfl. hittar jag något så ska jag dela med mig till dig.Konstigt nog är det väldigt lite att läsa om ab+ brädorna på dom olika formum som finns, borde vara mer….
Hmmm undar var det blir till nästa år för min del…
1st Hs eller AB+ kanske en Turboboster eller GT 75 kanske en SB sonic 95 eller en..en…ja varför inte… -
Det ska bli mycket spännande att se vad som kommer att regera, AB+ lär väl vara grym i rätta händer.
HS är mycket skickligt marknadsförd inget snack om det, men hur bra är den och hur snabb, jag tror på konceptet (mini formula) perfekt för att få fart på slalom igen
Starboard verkar lägga ner mycket tid på utveckling av sina produkter, och dom har ju lyckats än så länge.Spännande blir det.
-
boman
Medlem11 december, 2002 vid 18:31 som svar på: A new Hypersonic Large with 125 liters is going toHej!
Enligt vad jag har läst på SB forum så ska den ha samma mått som 105 men med en lite ändrad rocker, för ev. tyngre seglare, rätta mig om jag har fel.har är ett inlägg..
Making the Hypersonic board concept more suited also for the heavier recreational sailor, say 80-100 kg, we introduce the new Hypersonic 125 as an evolution of the 105. HS125 GCS has the same basic HS105 outline dimensions, with a higher volume due to a carefully refined increased board thickness .
The board however retains its’ hi wind control as it features the GCS ( Gravity Control System) which we introduced back in 1994 with the first Starboard range . This is a shaped recess in the standing area leaving the rail curve and distance from the foot to the water at the same level as the 105, thus gives you the same riding impression while planing despite 20 litres of extra volume.
We have also lifted the rocker marginally to account for the extra volume in the tail, which to a tiny degree normally would force the nose down slightly.The benefits are mainly felt in light winds by heavier sailors as HS125 does plane up earlier.
It will also be a good board for less skilled recreational sailors that feel they need the extra volume to safely “take a spin”
in fading or offshore breezes.For the higher skilled medium and light weight sailors the 105 will still be the answer, and also for heavy weight slalom racers that have enough skill to handle a board of this size.
The new HS125 board is still 227cm long and 76.7 wide and comes with the 34 and 44 cm Drake fins.
The weight is 6.9 kg for wood and 7.4Kg for DRAM +- 5%Deliveries in limited quantities to the first orders will start from about February 2003.
Cheers

Ian Fox / StarBoard Team()
-
GPS är väl inte så tillförlitligt…?
Varför är den inte det? den borde väl vara korrekt eller..
.går det inte att kalibrera dom på någe vis inför en ev. tävling
-
Bra idè Oscar ! jag kommer.
Vi körde något liknande i Kapellskär i år, nämligen KAPELSKÄR POWER SLALOM SURF….(coolt namn va)
en lyckad tillställning med en hel del slalom brädor
vi hade inga regler på utrustning och lade ut en enkel slalom åtta, mycket enkel tävling. det vore skoj att vidar utveckla den till nästa år….Nu kanske vi även får se lite mer slalom vänliga banor i mellansvenska cupen till nästa år.
