Forumsvar skapade

Sida 102 av 137
  • calle_b

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 17:45 som svar på: Snyggaste bilden…

OJ SATAAAAAN!!!!!!!!!!

• calle_b

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 17:25 som svar på: Musik- Låtar i skallen när man vindsurfar

Jess box. Mycket sköna tunes brukar dyka upp när man minst anar det! Den som har förklaringen till detta fenomen blir rik wink.gif

Klagar inte så länge det är full pung i prylarna! cool.gif

• calle_b

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 17:17 som svar på: Danmarksresan

Ajajajajajajajajajajajajajaj……

Jag gissar på att jag har haft ca 35 dagar på vattnet hittils, varav 15 i danmark(10 av dessa mycket bra wink.gif )

Ska inte klaga på Ekeviken på Fårö hellar…. wink.gif

Ha d gött o hoppas du får smaka snart!

• calle_b

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 10:36 som svar på: Inga Surfare druknar!

Håll i bommen i alla väder o krasher så är allt lugnt. Om man inte laddar på fethöjd, då kan man baila utan att behöva bry sej om utrustningen kommer i skallen eller ej.

• calle_b

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 10:25 som svar på: Fårö i tisdags!!

Nej du…. Nu sitter även jag i stockholm det suger ”fåröiskgetpung”, modell stor med tillhörande konkelbär.
    SKitbra, här blåser det juh mongo!!! Bra timing där…

Vi fick som du hörde sista dagen som va illa, illa. Men d va nyttigt att sticka ut på lillen i 5-6-(7?) m/s i rätt softa 1.5 meters vågor…. Puh. Precis tillräckligt för att vattenstarta….

Jaja. Tbax i skitnästet, hörde att ni drar till Väddö(torsdag?) Wicked man. Jag ska ruttna på segelbåten fram tills fredag kväll.. Hörs sen!

• calle_b

Medlem
    25 juli, 2003 vid 08:53 som svar på: Gran Canaria filmsnutt..

Chillat! Tackar tackar!

• calle_b

Medlem
    25 juli, 2003 vid 08:33 som svar på: Gran Canaria filmsnutt..

Hmm. Högerklickar jag på den och kolla ”egenskaper” så ser jag bara en J-PEG. Eller ”spara bild som” eller ”spara mål som” Fan, jag e blåst….

PLIS HELLP

• calle_b

Medlem
    25 juli, 2003 vid 08:24 som svar på: förslag

Och du väger??? wink.gif

Jag har kört Techno´n med 5.2:an och då känner man att fenan vill lyfta upp…. Dock var det ett par år sedan men, jag tvivlar på att en bic Techno eller dyl kan hanter Kuling 15(!!!!) Jag går ner mot 4.2 i uppmätta 16 med sjukt ös i prylarna, on the line. Men sen väger jag juh 60-65 kg oxå… smirk.gif

För att inte förvirra köparen så kan vi väl säga så här:
    Köp brädan, en 7.5:a och en 5.8:a (typ) och ut o åk i lätta vindar!

Klart shlut

• calle_b

Medlem
    24 juli, 2003 vid 12:49 som svar på: panik

Förskylningen e grymt bra, tackar som frågar. En liten ”5-dagars-ont-i-kroppen-halsen-feber-skit-förkylning”. Nu väntar jag bara på vind…. som alla andra…

Söndagen ser faktiskt ut att bli bra! Väntar på en nordlig storm så revet kan komma igång uppe vid fårö… Mycket peppad på galenskaper…
    Man tycker juh att det borde va dags snart för ett fett lågtryck, men man vet aldrig… Sticker ikväll el. imörrn.

Lycka till i Ljusdal wink.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    24 juli, 2003 vid 10:07 som svar på: svenska brödseglar förbundet suger

Hej peter! Jag försökte i höstas dra igång något som förmodligen skulle få upp ögonen på de flesta medier, nämligen ett ocean race mellan Fredrickshavn och Gtb.
    Gick skitbra tills jag fick mitt arbetsschema från min arbetsgivare…. Jag ville, men allt rann ut i sanden pga just mitt ”riktiga” jobb.
    Man måste ha någon galen människa som jobbar heltid med liknande projekt,
    som senare kan ta in extra personal ungefär 2 timmar om dygnet, eller när det behövs.
    Det funkar inte annars, för mej iaf.

Jag tycker SBF gör ett bra jobb, eller åtminstånne försöker göra ett bra jobb.
    Det är många trådar, och vad jag vet har väl dom ingen heltidsanställd heller? Eller?

För att föra fram vår sport i media måste folk satsa som dårfinkar, många samtidigt.
    Någon måste dock vara spindeln i nätet och ta detta ansvar och hur kul är det
    när man kommer hem efter en 5-8 timmars dag?

Media är inte så svårt att få med på galna idéer eftersom galna grejer lockar publik,
    det fick jag själv erfara i höstas då jag pratade med SVT:s chefredaktör för TV-sporten.
    Han var med och tyckte att idéerna vi hade då var MYCKET bra och krävde mediarepotage.
    Sponsringen var det svåra, och där krävs det jobb. Ett heltids jobb.

WTS låter juh som en rätt bra grej, men jag förstår inte riktigt vad det är egentligen… smirk.gif

Vad det än är och hur det än går så vill jag se mer svensk surf i svensk tv,
    och gärna mera galna projekt.
    Typ havskappseglingar i hårdvind med helikopterkameror wink.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    24 juli, 2003 vid 09:47 som svar på: förslag

Bic Tecno 283 är en fetbra bräda för utveckling, framför allt gippar och slag. Inte så värst dyr, men inte så värst bra att hoppa med senare i livet…. Men allt annat är den perfekt för, går att hålla ner i ganska många m/s, runt 8-10 stycken iaf.

Good luck

• calle_b

Medlem
    24 juli, 2003 vid 09:36 som svar på: Erfarenheter av Arrows

Deras våg/freestyle segel är tydligen mycket fina att ha att göra med. Lätt ett underskattat märke, tror jag.

Själv håller jag mej till North… wink.gif

• calle_b

Medlem
    24 juli, 2003 vid 09:34 som svar på: panik

Flyr fältet, drar till Gotland… Söndagen ser ut att kunna bli hyfsad. ( yeah right ) . Men kan väl alltid hoppas.

När SMHI skriver ”dygnets högsta vindhastighet 11 m/s” så ger dom sej fan på att det inte kommer blåsa en sekund mer en det…. Men ändå, blåser de 9-10 så kan de juh bli dans smile.gif

HOPPAS HOPPAS crazy.gif

• calle_b

Medlem
    23 juli, 2003 vid 15:57 som svar på: Robby Swift!

nästan lika mycket soul som den röda faran som står utanför.
    (vw buss, gjord ett par år innan filmen)

smirk.gif

• calle_b

Medlem
    23 juli, 2003 vid 15:51 som svar på: Robby Swift!

Grymt kul förresten me Aloha Classic! Dom betygsatte bara vanliga arials, med lite tabletop-inslag. Det som imponerade va en nära satt dubbel bakåt. och då snackar vi mitte på 80-talet. Dom kallade den ”720”, vilket iofs är rätt logiskt. Förbaskat skoj o se skillnaden, framför allt farten. Dom ser juh nästan ut som nybörjare vissa av dom… Alla klagade på hur svårt det var att hålla ner grejerna och att dom stack ut med målen: Hålla ner brädan, inte krasha, och att hoppa på varje våg, eftersom varje lufttur ger poäng… Ojojoj, vilken skillnad……

Synd att jag inte kan lägga upp den på ftp:n…
    Bara musiken gör att den är sevärd wink.gif

Sida 102 av 137
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications