Forumsvar skapade

Sida 103 av 137
  • calle_b

Medlem
    23 juli, 2003 vid 15:44 som svar på: Robby Swift!

Nämen va fan. Helt sinnessjukt, hur kan man ha en sån timing och koll??? Kan nån lära mej???? crazy.gif

• calle_b

Medlem
    23 juli, 2003 vid 12:35 som svar på: Svenskt rekord!!

Jag tycker INTE en kitare ska ta rekordet wink.gif

Frågan är vad som kommer gå snabbast om ett par år…
    Kite har juh en nackdel och det är draget uppåt….

men vem vet?

Skulle va skoj o se försök från kite oxå…

• calle_b

Medlem
    22 juli, 2003 vid 19:34 som svar på: Gran Canaria filmsnutt..

Tackar för det! Sitter me en bängförskylning( vafaaan 30 c ute????!!! ) och kan inte surfa pga sketavind osv….

Keep it up!

smirk.gif

• calle_b

Medlem
    22 juli, 2003 vid 19:25 som svar på: Robby Swift!

FY FAAAAN!!!!! ”Diabolik” var juh rätt störd oxå, men spockvarianten va nog ett av det grymmaste jag sett.

Nu ska jag få lite nostalgi. Hittade ”Aloha Classic” från typ -85 eller nåt. smile.gif

Ha d gött

• calle_b

Medlem
    22 juli, 2003 vid 15:34 som svar på: Bomhöjd del 2

plus att jag dock kör sittsele….

• calle_b

Medlem
    22 juli, 2003 vid 15:31 som svar på: Bomhöjd del 2

Att ha bommen långt ner i vågor är väl inte det skönaste man har kört… I vågorna så måste grejorna bli så lätta att manövrera som möjligt och även ligga lätt, plus vara mycket lättplanande. Första gången för mej i stora vågor körde jag som vanligt(bommen relativt långt ned ( bröst/axelhöjd). DET va hur bängt som helst. Rekommenderar därför ALLA som ska ut i vågor som är vågrookies(inkl mej själv) att höja upp bommen minst 5 cm till. Minst. På mitt North Volcano(ööh typ 00-01) så höjer jag upp den till 3-5 cm från absolut max och tro det eller ej, det känns fullt naturligt i vågor, då man har en mer upprätt seglingposition än vanlig freeride.

Så det så. wink.gif

• calle_b

Medlem
    21 juli, 2003 vid 09:33 som svar på: Gipp

Nu ska vi se… Pratar du om gippar där du kommer in i svängen i planing eller inte?

Om du INTE planar så måste man lirka lite med riggen och brädan för att komma runt. Sikta inte på att komma ner i läns, sikta på att svänga runt totalt. F

För att göra detta så måste man skota in något för att få lite extra tryck i seglet. Sätt ena foten på lä sidan av brädan och tryck lite.
    Aktern på brädan kan du sänka ner något för att göra snävare sväng. Håll riggen bort från dej.

Angående flippningen av seglet skall det gå lugnt och försiktigt, du behöver inte stressa. Öva på land att flippa seglet. Lär dej lite olika grepp. Korsgreppet och flumgreppet där du ”mellanlandar” på masten med den nya framhanden.

Goood Luck!

smirk.gif

• calle_b

Medlem
    20 juli, 2003 vid 12:52 som svar på: Fångrem?

hahahahahahahahaha!!

• calle_b

Medlem
    20 juli, 2003 vid 10:48 som svar på: Fångrem?

Efter simmturer av den längre skolan så har jag vart inne på liknande tankar, men det innebär endast trassel o skaffa en fångrem. Måste hålla på den så att den inte lägger sej framför fenan, när man verkligen måste släppa så måste man släppa….

Ha d gött

• calle_b

Medlem
    19 juli, 2003 vid 17:08 som svar på: ramla o senvatten starta i stora brytvågor??!

Halloj där! Nya erfarenheter har kommit till! Det jag gjorde i bryten när jag vart spolad var:

1. Krasha så snyggt som möjligt!
    2. Lägg masten mot vågen, skit i brädan den klarar sej.
    3. Masten skall ligga 90 grader mot vågen och lite lutad nedåt, dvs clewen ska va högre upp än masten.
    4. Nu kommer vågen, man hör den dyk ner och håll hårt masten. Försök att sätta händerna ganska långt upp på masten nära masttoppen.
    När vågen dragit förbi så är det bara att slänga upp seglet i luften och köra på. Det går skitbra att öva snabba vattenstarter i plattvatten oxå, och dessutom krasha rätt.

Krasha på o ha d gött

• calle_b

Medlem
    19 juli, 2003 vid 16:26 som svar på: Fröjderesan part2: Lyx, vind, öl o brudar,iDanmark

Tog faktiskt premiären där uppe. Fetvågor o strömt som tusan. Johan höll på o fara in en bunker men den lycklige rackarn drev emellan. (tur det, 3 m brytande…)

Själv tappade jag utrustningen i en spolning o fick simma, simma, och simma…. Kul läge med utrustningen en våg före mej i en evighet. Trodde fan jag skulle dö ett tag…. Sista gången jag låter vågorna sno prylarna… crazy.gif

Annars va det Vorupör eller Klittan som gällde…. Jag vill dit NUUUUUUUUU!!!!!

• calle_b

Medlem
    19 juli, 2003 vid 11:23 som svar på: Fröjderesan part2: Lyx, vind, öl o brudar,iDanmark

FAAAAAAAAAAN!!!! JAG VILL TBAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ÅNgest, ångest, o lite mera ångest!!! Här kan man juh inte vara, vindstilla o 87 grader!!!!

Vad göra!???!!!??!!??!?!?!!? crazy.gif

• calle_b

Medlem
    19 juli, 2003 vid 10:25 som svar på: Fröjderesan part2: Lyx, vind, öl o brudar,iDanmark

Det finns juh sjöar o dyl, men ändå… Det beror juh på hur grön man är. Upp i vågorna det e sjukt kul wink.gif

Ha d gött

• calle_b

Medlem
    18 juli, 2003 vid 22:27 som svar på: Lite bilder från klitmöller…

Tjenamossen! Vi träffades iaf en sekund wink.gif .

Hoppas allt e gött. Nu blir det till att slagga resdammet av sej. Goa bilder me, synd att jag inte e me wink.gif

Ha d gött

• calle_b

Medlem
    22 juni, 2003 vid 21:42 som svar på: Hmmmm, förlängning av mast??

Masten e grym iaf wink.gif

Nu ska jag hålla käft, och dö i nåt hörn.

Må bra!

Sida 103 av 137
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications