calle_b
Forumsvar skapade
-
Fan oxå. Bakslag i magen. Kollade just mitt förbannade, ändå sköna, 5.2:a och det ska 456 min luff.
Då vart genast skitjobbigt. En sådan förlängning måste juh vara rent omöjlig
och dessutom har jag juh redan den rekommenderade masten.Ikväll lärde jag mej att man ska läsa på seglet innan man
börjar tänka. Sedan när man börja tänka, ska man göra det tyst o försiktigt.
Jaja. Jag tackar o bugar för alla suveräna svar iaf!
Men fråga! Vad är det för 5.2:a som någon ovan hade förlängt?
Min 5.2:a verkar juh ha en vansinnig luff???Jaja igen.
Ha d gött
-
Nämen det är juh helt strålande! Denna konf tar juh priset!
Nu blev jag yberlycklish!
Ha de skitfröjdigt!
-
Denna xxx verka juh ha en skruv lös.
Att gå emot allt vad surfkulturen i sverige är och blåsa någon på detta sätt är juh jävligt korkat.
Helt rätt att du hängde ut honom.
Vilken jävla nolla. -
Jag tror att det var så här:
brädans volym – din vikt- 15 = en bräda som du kan dra rigg på. Men att dra rigg och att kunna komma iväg är svårt på en för liten bräda, särskilt om du bara har seglat pråm innan. Jag rekommenderar en nybörjar pråm a´la Bic Techno 283. Strålande nybörjarbräda som har 150 liter.En annan sak: Centerbordet finns ju inte längre. Det innebär att när du fått upp seglet så måste du flytta vikten framåt och ”peka” ned brädan i vind med framfotstårna. Annars kommer du att glida nedåt i vind utan fart och bli förbannad i mängder.
Att med en gång köpa en ”på-gränsen-att-jag-flyter-bräda” är fel, om du inte bor på ett ställe där det blåser pung och det finns stora vågor. Då behöver man mindre bräda, annars går den knappt att hålla ned i vattnet.
Tips igen alltså: Köp inte för litet, en Tecnho eller liknande är perfekt. Kanke även finns beggade. Klockrena brädor att bli säker på och plana runt med. Utvecklings bräda nr 2 alltså.
Ha d gött och hoppas fan att det går av den här sommarn!!!
-
Jahaaa. Så det säger du.
-
Beli Marin i sthlm säljer dessa.
Good luck
-
Ja, vad är egentligen shysst på nord?? Stora värtan kan juh funka, men tror att vinden hellre håller till längre ut?
Igår vart man juh blåst nere vid Viggan…..
Vill inte ha d så imörrn oxå!!!! -
FUnkar mycket bra, liten fena måste dock rekommenderas

Annars så finns det juh otaliga spots som inte har ”pallkants-strand”…
Låter som en fin idé me surfspots o grejor!
Ha d gött -
Holloj
Sail-body 360, Sail 360, Clewfirst-segling…. finns massor det är bara ut o ha skoj o tänka; hmm kan man göra så här???
Vanligtvis så kan man det utan att bli för blöt..
Ha d gött
-
Läste för ett tag sen nån artikel i nån tidning(Boards?)
om detta ämne. Man ska slöra av rejält innan man börjar carva, som redan skrivet. Sedan skall behålla seglet inskotat och bakåt, försök att titta framför masten åt utgången. Mycket fart och våga hålla in seglet länge och carva som en tossing tror jag är receptet(ungefär som fullplansgippen, men ändå inte)Själv har jag provat carve 360 en gång! Och flugit fint. kom inte runt helt alltså. Men imorrn så blåser det, då ska d prövas på grejer! HOPPAS D BLIR BÖLJOR!!!!
Ha d gött
-
hmmm. Borta bra men hemma……
Men de är väl inte blankt på Pozo nu??

Ha d gött
-
inte än. Men faan vad jag hoppas på V-I-N-D!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har en teori att man blir mongo om man inte får segla(ordentligt) på länge. Mongoliseringsteorin kallar jag den.
Man har ingen koll på hur det hände, det bara hände.
Svart o vitt, inge grått, och ingen annan färg heller.=== GIV MIG ÖS, OCH JAG SKALL SEGLA =======
aBsTiNeNsum multum.
-
Ölar o vågsurfar. Inga vågor? Ölar. Inga pengar— sover.
Uträknat in i minsta detalj
-
Mina tankar o erfarenheter säger, fart(!!!!) och timing.
Vänta precis till nosen har droppat ner i ”vågdalen”, då trycker man ifrån. Sjunker du igenom är vattnet för mjukt

Ha det gött o skutta på