calle_b
Forumsvar skapade
-
calle_b
Medlem13 juni, 2003 vid 23:27 som svar på: Har jag dålig arbetsmoral? Jag vill bara surfa!!!Igår planade jag runt på bic tecno 283 med 5.8, i 4-5 h med full lön.

/Glad fritidsledare
Skön dag!
Ha d gött!
-
Återkommer när jag vart i Danmark i tre veckor framöver!
Om jag överlever
-
Ojojoj! Vettiga tips må jag säga! Men hjälm kommer att användas ändå, man vill juh inte skada sej mer än nödvändigt om olyckan skulle presentera sej.

Allting är juh mycket logiskt i teorin och eftersom jag hoppat mycket trampolin sådant så vet man juh att dit man tittar–roterar man. Har kännt lite löst på känslan av framåt genom att titta bakåt, nedå under bakaxeln-armen och genast kännt skumma känslor… Man märker att det inte krävs så mycket som iaf jag har fått för mej, och med tanke på min vikt så lär det inte behövas mycket alls för att få igång grejorna in i rotationen…. Nu går det inte 2 timmar på en dag utan att jag tänker på den…. Det jag gillar med tricket är att man kan göra det relativt varierat, olika stilar på stilen typ (
)Angående segel: Mitt största är 5.8! Ska inhandla en 6.4:a oxå men det blir efter surfsemestern…
Ha de gott alla tokar! SNART SÅ….
-
peppar pepppar…… Liten ding i nosen…… peppar peppar….. pepppar som faaaan, jag har inte råd!!!!
Ha d gött
-
Kröp till korset när jag såg hur vattnet såg ut…. Vågor som iofs var perfekt lämpade för framåt, förutom att dom kom från vindögat…. Hjälmen ligger fortfarande i polarns bil och kommer att användas flitigt nästa gång…. Fan att man inte kan få lite sideshore!!!

Nöjde mej med att flyga yberriggad högt o länge o noslanda.
Börjar man bli lite harig på gamla dar??
Minns när man va liten, hoppade BMX nedför trappor och massor me andra dumheter som jag aldrig skulle våga idag…NÄ FAAAAN va dålig jag känner mej!!!!

Nu lär man få vänta minst en vecka innan chansen kommer igen….

Jaja! I övrigt en lyckad dag, man får se det så…
Ha d gott
-
Jag vet…. Spinnouten motverkar jag på tre sätt:
Ett: jag landar med kantskär på railen om jag hoppar uppåt i vind, efter landningen så kan jag falla av igen.
Två: När jag hoppar pekar jag ner brädan lite nedåt i vind och för det mesta så brukar jag då sätta i nosen först och på så sätt kunna köra vidare som ingenting har hänt i full karriär…

Tre. I upphoppet så skjuter jag ifrån med lite tåtryck, i luften har jag seglet inskotat så mycket jag vågar och ser till att landa i segel positionen, hängandes utåt och inte´komma för mycket över brädan.
I övrigt att motverka spinnout: Hälskär, så fort den har slagit till. Tryck ner railen i vattnet och fram med seglet.
Goood Luck! Nu vill jag till DANMARK!!!! ( 2 v kvar)

Ha d gött
-
Den stora F2 Mystery kan jag tänka mej e väldigt trevlig!
Kör på den lilla 75:an som jag älskar! I gipparna känns den den skön, men lite bumpig eftersom den har ett pop som e galet. Dock inga problem och inget som jag stör mej på.
Finns billig som fan fortfarande, runt 7000 ny. Lillebror till F2 Style.Klockren bammp änd jammp, avsedd för freestyle/wave.
Nice feeling och går fort som tusan.Kanske kan va nåt???
-
Hehe!
Jag åkte i flygande fläng till Stora Värtan där det bjöds på pungdraget fetor i 5.2:an för det 98% av surfet.
Mycket fin sjö för hoppsugna, men tyvärr har jag fortfarande mitt problem att framfoten slits ur när man seglar överriggad ( minns ett ofrivilligt one-foot-skutt som jag lyckades överleva utan skador)Annars en kanon dag som bjöd från ca 13.00 – ungefär 16.00.
Underbara flygturer på de fina ramper som dök upp då o då.
Helt klart den bästa dagen i år!!!!!!! Nu har jag äntligen lärt mej min lilla älskling oxå!!! Brädan e underbar i sådan vind! Var det någon mer som körde på viggan eller i närheten när skuren kom??? Då blåste det……. Skulle gärna kört 4.5 eller 4.7 under den perioden…. Högst intressanta vattenstarter, flax o flyg så låg man o flabbade 5 meter från grejorna.
Kort o gott, en underbar dar som redan gör sej påmind i axlarna

Ha de gott!
-
Blåser runt 9-12m/s enligt mätarna på Landsort… Check This:
Nu drar jag o tokar!!!
1. Örskär-Söderarm:
Måndag förmiddag: Mellan sydost och syd, 9-12 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Sannolikhet 10 m/s*: 70%
Måndag eftermiddag: Syd vridande till väst, 11-14 m/s. Måttlig sikt i åska..
Sannolikhet 10 m/s*: 90%
Måndag kväll: Mellan väst och nordväst, 13-16 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Sannolikhet 10 m/s*: 100%
Natten till Tisdag: Nordväst, 12-15 m/s. God sikt..
Sannolikhet 10 m/s*: 100%2. Söderarm-Sandhamn:
Måndag förmiddag: Sydost vridande till sydväst, 10-13 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Sannolikhet 10 m/s*: 80%
Måndag eftermiddag: Sydväst, 11-14 m/s. Måttlig sikt i åska..
Måndag kväll: Sydväst vridande till nordväst, 12-15 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Natten till Tisdag: Nordväst, 11-14 m/s. God sikt..
Sannolikhet 10 m/s*: 90%3. Sandhamn-Landsort:
Måndag förmiddag: Mellan syd och sydväst, 10-13 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Sannolikhet 10 m/s*: 80%
Måndag eftermiddag: Mellan sydväst och väst, 12-15 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Måndag kväll: Mellan väst och nordväst, 11-14 m/s. God sikt..
Natten till Tisdag: Nordväst, 9-12 m/s. God sikt..
Sannolikhet 10 m/s*: 70%* Sannolikhetsprocent för medelvind över 10m/s.
-
Håller med, sitter med liknande tankar….
Men ändå, om man kollar denna så ser det ut som om både sköna chop och mycket vind kommer infinna sej punkligt under morgondagen
Viggbyholm går av!!! -
Björkvik har en tendens att bli lite hoppit o hårt eftersom vågorna studsar ut o in o kors o tvärs… Motorcross alltså.
Torö vore juh jävligt trevligt!!!!!! Ska höra med chafförerna… Annars så funkar viggbyholm på SO- SV… Kan till och med bli lite böljor. SO blir nästan från Askrikefjärden, rätt på ner till Stora Värtan… Vrider vinden från SO- SV så kan man nog kanske få fina ramper vid ön nere vid sundet…. Längtar till ööööööööööööös!!!!
-
mmmmmmmmmmmmm….. Så du menar att jag med mina 62.5 kilon inte har en chans????

Hade funderat ut ganska mycket av ditt svar redan, jag tänkte mera på speedtekniken. Om de nyttjar en speciell ”nu-jävlar-ska-jag-bräcka-ljudvallen-teknik”….. Visst har man minst en repa/surfdag som man kör så fort man klarar av+ lite till. Men på den lilla freestyle-wave-brädan jag kör på så poppar den hela tiden, går helt enkelt inte att hålla ner grejerna i vattnet, även om de bara går 2 dm chop….
Vad handlar det om egentligen? Att lägga tryck på fenan eller inte?? Jag har märkt att när jag seglar fort som faaaan i undanvind och det kommer en vindby i vindbyn där man dras upp i mer upprätt position så börjar brädan bli helt galen och man är ungefär 1 millisekund från att få spinnout, pga just för mycket vikt och tryck på fenan…
Brädan är dock inte ”anpassad” för att segla i 44 knop med, men iaf, för att få bra hopp och sånt så måste jag ju segla på gränsen hela tiden, vilket i sin tur innebär att brädan borde vara avsedd för att köra fort på. Vad fan snackar jag om?
MYcket schitzofrent inlägg men ändå….

Summan av soppan är att segla fort är jävligt roligt…. Skulle va skoj o inhandla en GPS men nu är juh ekonomin så jävlig… Plus att ny mast e på g…. Suck.
Ha d gott
-
Det är helt galet om man tänker steget till hur GAAALET 44 knop är! Hur gör dom egentligen???

Enormt imponerande med den farten!
Som sagt: Hur gör dom för att segla så fort???
-
Ovan är juh en underbar klassiker!!! Här kommer en till:
En snygg avslutning på Jaws…. ADRENALIN!!!