Forumsvar skapade

Sida 107 av 137
  • calle_b

Medlem
    28 maj, 2003 vid 18:18 som svar på: Köp en stor freestyle!!! Jag är toknöjd!

Härligt!

Kul att det blev en sådan hit!

Går i ”köpa-bräda” tankar och kör på den lilla F2 Mystery.
    Jag vill ha en bräda som den fast större, och snabbare(gillar att spätta på). Men samtidigt, den ska släppa fint i de manövrar man börjar sukta på.

Förresten! I vulcanon, hur får jag rätt rotation? Ligger jag på kryss eller slör eller halvind?? Hjälp mej jag är desperat wink.gif

Ha d gött!!!!1 laugh.gif

• calle_b

Medlem
    26 maj, 2003 vid 21:20 som svar på: Vart kom all vind i Sthlm ifrån idag?

Fantastiskt!!!

Kan bara stå som ett levande frågetecken!

Underbart! Fick en helt oväntad kväll med bra klös i 5.8:an en stund!

Imorrn utlovas sjöbris, är det någon som vet nåt om denna?
    Hört att Fituna kan bli bra när de e sjöbris! Vägbeskrivning skulle inte sitta fel, är det någon som har det?? smirk.gif

Ses där imörrn kanske!

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    25 maj, 2003 vid 00:11 som svar på: Sjöbris???

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm…….

anledningen tillatt jag skirver detta på lördagkvällen kan jag inte hitta på, men fan, imårrn ska de blåsa mycket i shtlm. Inte dumt.

Höppas på sjöbris!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Has daijn goooten! (bör inte skirva nu mera)
    ooo.gif mad.gif cool.gif smile.gif laugh.gif crazy.gif grin.gif smirk.gif smirk.gif smirk.gif smile.gif blush.gif grin.gif grin.gif smirk.gif

smirk.gif confused.gif

• calle_b

Medlem
    24 maj, 2003 vid 10:01 som svar på: vind VS vind

Goddagens!

Jo, jag har upplevt att vinden har tagit ur sjöbrisen och tvärtom. Nishct rolishcsh crazy.gif

• calle_b

Medlem
    22 maj, 2003 vid 17:29 som svar på: sörst vågor i sverige?

Tror fanimej att jag bangar ur då wink.gif

Mäktiga bilder… Fler sådana!

Om man tittar på den norska kusten så kan man tydligt se att ENORMA vågor har ätit på den stranden, länge, länge. Jordbävningsvågor har inte setts där på länge, d borde väl bli dags snart…. Hope not…

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    21 maj, 2003 vid 17:25 som svar på: Bra & dåliga affärer på konfen !?!

Mycket bra erfarenheter! Bara lyckade deal´s smile.gif

Vindsurfare är nog ett rätt shysst, ärligt folkslag wink.gif

smirk.gif

• calle_b

Medlem
    21 maj, 2003 vid 12:17 som svar på: Finns det vind finns det hopp…….

hmmmm igen….

Ska ner nu till viggan för att spana… Jag e där om förhoppningsvis 20 min….

VInden borde öka på nu, det är juh varmt och sydliga vindar!
    Gaaaaah, ta mej till havet!

• calle_b

Medlem
    21 maj, 2003 vid 11:56 som svar på: Finns det vind finns det hopp…….

hmmm. Just vaknat? Ser inte ut o blåsa mkt… Men jag gör ett försök sen ändå….

Hör av dej om de e vind

• calle_b

Medlem
    20 maj, 2003 vid 20:49 som svar på: Timmarna på vattnet en katt bland hermelinerna!

Håller med där!

Här kommer sågningen: wink.gif

För att bli bra på vindsurfing, så måsta man vindsurfa. Övning GER färdighet, basta. Blåser det inte tillräckligt, lär man sej hur man hanterar det så bra det bara går och gör lite lättvindstrick, som är grunden för hårdvindstrickande… Att ställa sej på löparbandet en halvkass dag istället för att komma ut o köra på vattnet, med halvshysst ös, är väldigt avlägset för mej… smile.gif

Men iaf. Att surfa för att bli bra på vindsurfing är nog det rätta sättet. Jess..

Ha de gott! smile.gif

• calle_b

Medlem
    20 maj, 2003 vid 20:40 som svar på: Finns det vind finns det hopp…….

Förresten!

Ja, Viggan funkar bra på syd!Sydvästen kan bli lite sideoff så de blir byigt nära land, men ca 200-300 m ut så brukar det ligga fina stråk med massor med gratis, kall vind. wink.gif
    Ett fenomen som jag upptäckt efter ca 7 år på Stora Värtan,är att det ALLTID(nästan) blåser bäst nere(uppe) vid Viggbyholm. Hade förra fredan tillfälle att köra hela värtan, från Askriket ner till Viggbyholm….(följebåt)

När jag närmade mig Viggbyholm så syntes klara skillnader i vattnet, och vinden ökade på från ”halvplan” till ”tokös-plan på fenan)…. Jag kan inte begripa detta men, det blåser skitbra på viggan på SSO-SV. Framför allt på SV.
    Sjöbris? Kan vara….

Nog snackat….skrivet om detta.

Ses där imorrn! smirk.gif

• calle_b

Medlem
    20 maj, 2003 vid 20:29 som svar på: Finns det vind finns det hopp…….

Suverän karta, kommer att starta vid ”punkt ett” imorrn!

Lutar åt en klockren 5.8…. Vill man ta ut lite glädje i förskott kan man kika lite på http://www.msn.se och deras väder smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

Hurra, hurra!!!imörrn ska d fan surfas!!!!!!

• calle_b

Medlem
    19 maj, 2003 vid 19:26 som svar på: Windsurf butiker i Stockholm?

Beli Marin, norr om staden….

• calle_b

Medlem
    17 maj, 2003 vid 21:39 som svar på: Kite – Windsurfing i vågor -regler?

Ta alltid höjd och möt kitaren så att han är downwind för dej, annars är risken stor att han/hon ska flasha och stila genom att bjuda på ett fläsk hopp, och förmodligen flyga in i skallen på dej. (förmedlar en polares erfarenhet av att möta en kitare downwind.) Jag tänker då fan inte bli skadad av en kitesurfare, men jag har ingenting emot kitesurfin överlag, så länge dom inte gör något som gör illa mej…..

Tack för mej

• calle_b

Medlem
    17 maj, 2003 vid 21:29 som svar på: Vad gör ni när ni inte vindsurfar?

Jobbar, musikerar, sover, äter, daglig träning genom att springa till bussen, konfar sej, snusar, kollar surfmovies, planerar framåten(vad ska jag hitta på när jag satt den???)…. Sen iblande, men bara ibland så tränar jag lite om jag inte har nåt bättre för mej smirk.gif….

Det är viktigt att ha något som man pyssla med när det inte blåser….. Musik är bra, vindsurfingen finns ju med i allt, men man tänker inte på hur sugen man är…..

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    17 maj, 2003 vid 15:33 som svar på: 2 veckor kvar till SM!!

Beroende på strejken så kliver jag kanske förbi! Vore riktigt nice!

Ha d gött

Sida 107 av 137
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications