Forumsvar skapade

Sida 109 av 137
  • calle_b

Medlem
    8 maj, 2003 vid 21:26 som svar på: Surfbart imorgon i Stockholm?

Tvåsnåret låter bra, med tanke på att alla källor jag kikat på säger att det kommer blåsa mest just då. Själv så blir det jobb precis runt den tiden… Så här blir d morgon surf vid Viggbyholm om det inte är för mycket väst….
    Det blir till att kliva upp runt 8.30 imörrn crazy.gif

Ha d gott och må det blåsa tok imorrn!!!

• calle_b

Medlem
    8 maj, 2003 vid 15:55 som svar på: Fenomen

Hahahaha.

Iaf. Tror faktiskt att Kite går lika fort som surf, om man har mycket lårmuskler. Men jag tror att det inte är lika kul att åka fort me kite, som det är me surf(tänk wakeboard i 30knop och ”a-lot-of-chop”.

Jaja. Ha det gott
    (inget ont mot kajtare)

• calle_b

Medlem
    5 maj, 2003 vid 10:39 som svar på: Sthlm norr i eftermiddag/kväll?

Ska försöka sticka till Viggbyholm efter jobbe(försöka dra tidigare!!!!!!!!!!!!!!). Sydligt funkar väldigt bra på stora värtan. Skulle inte vinden öka mot kvällen? Smhi har lovat det iaf, men man vet aldrig. Hoppas man kan dra ut lite runt 15-16 när sjöbrisen klämmer i smile.gif

Jaja, först måste man juh bli fri från jobbet….

• calle_b

Medlem
    2 maj, 2003 vid 22:29 som svar på: För liten bräda.

Gokväll!(nueresent)

Det är alltid intressant med volym, kontra seglarens vikt.
    Det är också mycket intressanta teorier om ”hur mycket man behöver för att kunna dra rigg”…. För att försöka luska ut detta på fredagsaftonen, så måste man tänka till…

Det är så här(tror jag, om jag tror rätt, vilket jag förmodligen gör, tror jag):)

Iaf. Det finns någon form av tumregel: Plussa på 20liter på din vikt, och du har en bräda du kan dra rigg på. Är detta vingligt att dra rigg på?? Jag väger med våtdräkt och hela stuket ca 65kg(typ) och jag drar rigg på 75liter, om jag står rätt och inte är för långsam… Alltså: Det går, men det är tufft, och blåser det inte tillräckligt, då svär man och börjar simma….. Det handlar om att få bort vikten från brädan så snabbt som möjligt.

Summan av kardemumman är att en bräda på 120 liter är liten men fullt körbar och dessutom kommer den att kännas liten och pigg, pga den storlek(går att jämföra med min Mystery 75liter) Eller nåt.

Vill du vara på den säkrare sidan, kör då på 130 liter, men inte så mycket större för då tror jag att du kommer ledsna på brädan rätt snart. Kolla in märken och tänk till på hur du kommer att vilja segla, hur dina lokala förhållanden ser ut, och KÖP INTE FÖR LITET!! Men inte för stort heller. wink.gif

Jajja!

Ha det gott!!!

• calle_b

Medlem
    2 maj, 2003 vid 11:26 som svar på: För liten bräda.

Goddagens!

Nu reserverar jag mig för att ha fel, men ändå,här kommer tanken:

OM inte jag minns helt galet, så är Mistral Screamer en ruggigt rolig bräda i hårdare vindar, och ska tydligen segla förbaskat bra. Att den senare har en volym som ligger under din vikt är intressant, och jag förstår problemet.

OM jag var du så skulle jag ändå fundera på att behålla brädan för hårdare vindar och säkrare framtid, då du har utvecklats. Nu vet ju inte jag hur duktig du är osv, men jag tror att du kommer få väldigt roligt på den lilla rackarn NÄR det blåser. Annars kan jag rekommendera en bräda runt 120 liter, då någon större freeride, freestyle.

Har hört mycket gott om Starboard Carve 121(?) liter. kanske något?

Lycka till!!

• calle_b

Medlem
    1 maj, 2003 vid 11:51 som svar på: Segelstorlek för en okay b-åkare`?

hallåj där!

Om du inte har nåt segel alls , så tycker jag att du ska köpa ett något större segel. Iaf runt 7.0 (fler dagar på vattnet) Technon tar väl runt 8.5 som max med orginalfenan så det är juh en riktig lättvindsbräda. Köp nåt stort tycker jag;)

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    29 april, 2003 vid 21:28 som svar på: North vill jag ha

Tjenamossen!

Har också letat och HITTAT bra företag:

http://www.boardwise.co.uk

Trevliga snubbar att ha o göra med. Frakt kostar inte så överdrivet mycket. Lycka tilll!

• calle_b

Medlem
    28 april, 2003 vid 15:50 som svar på: Valborgssurf i Sthlm

Vi får se, vi får se. har länge suktat på onsdagen, eftersom jag är tvärledig! grin.gif

Tror att det kan bli allt från näsby-park till ställen i närheten, kanske Torö…

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    23 april, 2003 vid 11:41 som svar på: Team Surfersworkshop promo-film

SLLUUUUTA!!!!!

Måste åka förbi där i sommar känner jag!

Ha d gott! tongue.gif

• calle_b

Medlem
    23 april, 2003 vid 10:40 som svar på: Team Surfersworkshop promo-film

Snygg! Den svenska känslan sitter i långt efter filmen stoppat. smirk.gif Det var det första materialet jag har sett från(är det Gislöf, eller vad det hetet i Skåne med dom galna vågorna?? ) Mycket nice iaf. Och vågorna, mycket nice.

Bra jobbat!! cool.gif

• calle_b

Medlem
    23 april, 2003 vid 08:48 som svar på: surfbaren

Vilken menar du? Dom körde juh lite löst på Hard Rock i stockholm vet jag, men nu har den inte funnits på ett tag.

Borde säga till dom att dra igång nåt igen…

ha d gott

• calle_b

Medlem
    20 april, 2003 vid 19:13 som svar på: Vad händer nästa vecka?

Nu på onsdag finns det mycket hopp(vill jag tro). SMHI meddelar om ca 12 m/s NO på ons, med 12grader i luften. Stora Värtan???? Hoppet är det sista som lämnar den trogne vindsurfaren….. wink.gif

cool.gif

• calle_b

Medlem
    20 april, 2003 vid 19:11 som svar på: Fint väder dikt

Tackar, tackar. Det finns en sensmoral någonstans där men den har för tillfället kommit på avvägar.

Jo, man får väl sätta igång o bli lite seriös med diktskrivandet(eller nåt). Underligt förresten, det funkar bara när man sitter och dreglar med huvudvärk och dålig andedräkt. Sensmoral: Mer sprit åt folket… el nä. Usch o blä o fy för sprit.

Ha d gott smirk.gif

• calle_b

Medlem
    18 april, 2003 vid 10:56 som svar på: Ost vinden fortsätter att dominera

Jag blir tvungen att hålla med dr Masse, det är frånlandsvinden som dominerar. Förutom när man jobbar och har andra ”måsten” att dona med. Kanske skulle ta o skära ned på ”måstena”? Tveklöst….

För mej så får det gärna blåsa vilken rikning som helst, bara det är mycket. smirk.gif
    Ha d gott.

• calle_b

Medlem
    17 april, 2003 vid 23:08 som svar på: Äntligen klaffar det!

Fan va sköj!

Det finns hopp för en förmiddags-surf imorrn vid samma ställe… Det kan gå!
    Ses där kanske!

Ha d gott

Sida 109 av 137
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications