calle_b
Forumsvar skapade
-
Japp, du hade rätt! I dag söndag så blir det en snabb rajd på Stora Värtan uppe vi Djursholm (fint ska de vara) .
Blåser enligt bra källa tungpung där nu!!!!
Jag kör om ca en jävla timme….. Väntar på bil……

-
Ser bra ut här oxå
Friska västvindar kan funka som premiär dag. Huva eller inte huva, det är frågan.´SURFSUGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Har lite erfarenhet av 252:an, vilken jag tycker om!
Vad vill du veta?
Annars kan jag beskriva lite så länge, håll till godo, 10 liters skillnad och 4 cm.
Under de gånger jag har seglat den(köpte den seeeent i höstas) så har den gett mej väldigt stor feedback på min stil. Den är inte särskillt förlåtande för klumpiga bakben, men den känns väldigt bra i lite högre hastigheter på slören. Angående rockern så verkar den lite smått brutal
( inte som Style, men ändock). Den har en närvös inställning till varje chop och den vill upp ur vattnet.
Angående railen så biter den fint i gipparna och den är rapp som saten i fotstyrningen. Har inte fått segla den i vågor och jag är ingen dunderexpert på vågsegling, men det kommer säkert inte bli en besvikelse
Som sagt: detta är känslan på 75litarn och jag vet inte hur stor skillnad det kan vara.
Dom är billiga nu iaf.

Ha d gott
-
Det är juh lite jobbigt när man kör med kort bräda….
Vill inte ha bommen för långt ner.Ett viktigt tips till (som kanske redan nämnts) är att hålla akterliket ur vattnet till varje pris.
Finns ett par olika sätt att vattenstarta, och alla är bra förutom dom dåliga.
Läste för övrigt i nya ”Windsurf” att Pro-snubbarna vattenstartar ibland på ca 5 sekunder. (klockat) Det är juh helt galet!!!!!!!!!!
Det är bara o öva på! -
Själv e jag på jakt efter långärmad rashguard….
Är det någon som vet var jag hittar denna? -
Tillochmed inne i Stora Värtan håller det på o lossna.
Är nog borta om 3-4 dar om solen håller i sej
Inte dumt…….
Finns defenitivt ställen att segla på där i dagsläget.Ha d gott
-
Vad som helst faktiskt, den brädan sväljer det mesta…
Har själv kört den me 6.5 freeride med cambers o hela fadderuttan, men jag kan tänka mej att racesegel inte sitter helt illa på den godbiten.Ha de gott
-
En liten fråga om lathet oxå, eller tidsbrist.
Åkersberga är nämde jag förut, och det funkar riktigt bra ibland. Där seglar man från Breviksbadet eller en bit längre ner. Kursgården tror jag det heter.
Funkar i Sydliga vindar, Sydväst är bäst då man kan skära farlden och morsa på vaxholmsbåtarna.Minnet e lite dammigt efter vintern med allt bör stämma

Ha d gott
-
Jajemen!
Fick min nya våtis idag som är heltklart tokfet, så nu är det bara dagar kvar! Isen ligger fortfarande i Stora Värtan så man får ta sej en bit ut…. Men snart e re dags

Funtar på o hälsa på Visby! Kan bli grymt!
Ha d gott
-
Håller med.
-
Hade ej algfena. Fick däremot spinout av ren skräck och förtjusning.
Vet man inget, bör man ingenting skriva om saker som man
tror sej veta nånting om, om man inte vet det redan.
Det vet man förmodligen inte om man är en idiot. -
Tjenare! Nu kan jag inte hålla mej borta från den här tråden längre!

Kommer snart en ny semi-super-mega-dunder-vursting-dräkt till mej vilket innebär att jag kommer till dej;) !!!
Att nya färjan va så billig är juh fantastikt! Mycket nice.I övrigt kan jag dela me mej av en av d bästa upplevelserna jag har haft på Gotland. Fårö rättare sagt.
Det var en fin dag med konstant ökande vind från nord, kanske nordväst, och jag började arbeta mej längre och längre ut med min duktigt överriggade 5.2:a. Vipps så ligger jag i höjd med en mindre ö (Fågelön?) där jag helt plötsligt och oväntat fann mej själv seglandes i en galen nedförsbacke mitt ute i havet. Vågen bröt aldrig men den toppade upp ganska så överraskande för en som inte alls va beredd. När jag upptäckt att vågorna faktiskt toppade där och det inte bara jag som hallucinerade, blev jag tvungen o kolla upp läget med en polare som seglat mycket i det området, och det visade sej att det ligger ett rev där ute ungefär 1 km ut ungefär.
Det blir alltså duktigt stora, och dessutom MYCKET bra vågor enligt denna källa.Snart kommer farandes!
-
Alltid när jag kört när det varit kallt har händernar varit
det största problemet. Kyls snabbt ner och håller sej kylda.
Är det någon som har bra tips på handskar som inte kostar
skjortan?Ha d goot