calle_b
Forumsvar skapade
-
Jo, det härket va det jag åkte med, och den går ju runt 30 knop. Dom andra skorvarna gör väl inte mer än 20-25? Jag vet inte…. Men iaf! Att segla sträcka ”one way” är det rätta… Hoppas det händer!
Ha d gott
-
SBF hade tankar på ett liknande, och jag skulle hjälpa till med att utveckla och eventuellt driva projektet…. Men sen försvann tiden…. Har helt enkelt inte tid att engagera mej så mycket som jag från början ville…
Tankarna rörde en eventuell segling mellan Fredrickshavn och Göteborg, en sträcka som jag tror är bättre på alla sätt, om man kan ha start el. målgång en bit ut i skärgården… (känner inte till vattnet, eller skärgården runt gbg) Men iaf det vore ruggigt häftigt om de gick av en sådan segling.. När jag åkte färjan första gången, GTB, Danmark så blåst det konstant runt 8-10 m/s, ökande när vi närmade oss Fredrickshavn. Helt klart seglingsbart…På vägen hemmåt så blåste det runt 7-9 m/s hela vägen, men minskande när vi kom närmare Gtb… Lite vindtankar alltså.. Men har man följebåt och kanske 2 segel så är det löst…

Färjan går i ca 30 knop, och färden över tog ca 2.5 h.
Skulle vara hur ballt som helst att segla den sträckan….
Men för att återkomma till GWC… Har ingen aning..

Försök att peppa på SBF!
Ha d gott! -
Jag försöker vänta så länge som möjligt, hatar kroppens skumma reaktioner när det e så kallt i vattnet som det är.
Åkte på en mild, men ändock, hjärtmuskel-inflamation en höst för 2-3 år sen, då jag var så fantastikt dum och sugen på att köra… Hade en förkylning som precis inte hade brutit ut ännu, men man visste att den var där…. INTE BRA!! Ge er INTE, INTE ut om det är förkylning i faggorna…Bara lite varningar. För er som inte vet är det en det en ganska så otrevlig, och dessutom farlig(folk har dött)hjärtåkomma, där muskeln i hjärtat får en, typ förkylning…Sjukhusvistelse i ett dygn med EKG och astmatiker i grannsängen…..
Själv kör jag när det är 10 grader i vattnet…

Ha d gott
-
Men många som svarar bryr sej om att lära ut ett och annat.
Och den svenska surfkulturen lever vidare, i och med att folk faktiskt visar varann respekt och och e schysst mot varann. Jag kan inte komma på någon annan sport där folk överlag är så förjävla trevliga. Nog med moral o etik
Ha d gött! Fler tjejer på vattnet!!!!!
-
Nä förresten jag bara skoja….
Det blåste 60 knots…. Inte 60 fot, men man vet aldrig;)
GOnatt
-
Japp! Tänkte att d va på sin plats att visa att vindsurfare
fan kan flyga dom me
Höjden på hoppet enligt bildkällan: 60 fot!!!!!!!!!!!
Nu kommer jag inte ihåg hur mycket en fot är, men 60/3=20Meter.
-
The world of volkswagen e liten, men olöst..
Tackar och bugar för detta!
Har lyckats engagera en polare som tycker om att bygga bilar. Han har lovat både det ena o det andra så nu finns det hopp!
”Det löser sej”, sa den som bajsade i havet.
(Bygger på en sann historia)Ha d gott!
-
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA
Nej, fan det där va det bästa jag har läst…..( tårar i ögonen..)
Tokbra!
Själv har jag inget emot kitesurfing… Har prövat och det är lätt….lite för lätt. Hålla höjden är lite problem men va fan, jag åkte juh bara i 1 h. Efter en tim på surf så gick det framåt…nästan. Efter 5-6 säsonger har jag tagit steget in e freestyle. Utmaningar e kul…
Gillade för övrigt liknelsen om att hänga i ett par romerska ringar o ge gärnet för att kanske kunna hitta landningen sen.

-
Det var helt rätt!

Helt galen den där…. Om man har den som mål så kommer man iaf en bit;)
Ha d gott
-
ska pröva att lägga upp sekvensen när jag kommer hem sen…
Kommmer inte ihåg var jag hittade den, men ska kolla…Tjopp
-
HŠr Šr den! Ingen har landat den Šnnu vad jag vet…..
-
Mycket högt: Kommer inte ihåg, kolla själv: