calle_b
Forumsvar skapade
-
calle_b
Medlem11 december, 2002 vid 09:42 som svar på: Sommartankar och planer tillsammans med donpedro:)Vorup, en liten bit utanför Klittmöller, 1000 meter från havet.
-
Häxkitteln vid Tofta strand under 2001, runt Juli.
Nån kille stod på stranden med vindmätare och konstaterade att det blåste 20m/s.
22 i byarna.
Så vad gör en 60 kg´s grabbhalva?
Jo, men va fan. Panik-köper en fyrnolla för 300 kr och klarar sej fint i runt 67 sekunder.
Körde med öppen dörr med 80 liter under fossingarna och det kändes ungefär som en bic Techno 283:a.Annars September 2000, Gotland också,
Tofta strand i solnedgång med en lite lätt överriggad 6.5:a.
Underbar sjö som var en som en dröm att rida och surfa på.
Två solnedgångar, en i molnen och en i horizonten, under molnen.
Hela havet var som guld och det minnet måste nog vara ett av de bästa
Action, Apelviken i år, 4.0 och 2 m vågor med ös. Fina små skutt

oj oj…. Sommar, bitte. Schnälle.
ha d gott

-
När jag o polarn va där i Januari så bodde vi granne med ett Ving-hotell.
Det var någon sorts lägenhetshotells-historia som fungerade utmärkt.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det hette men de va shysst. Betalade 2400:- för en vecka cirkus(me flyg o allt).
Men det var efter 11:e september…. så då var det tokbilligt.
Det finns defenitivt, hör med FritidsResor.Ha d gott
-
Låter helt rätt i pris…
man tackar o bugarHa d gott
-
Hur mycket kosing får man lägga på en sån här?
Den låter juh suverän

Ha d gott
-
Ska flyga till Mallorca för att förhoppningvis få lite ös…
Man vet aldrig.Har man flyt så blir det gratis, beror på hur mycket folk det är på planet
oxå kan jag tänka mej…
Men, vi få si.Ha d gott
-
calle_b
Medlem8 december, 2002 vid 00:27 som svar på: Folk verkar inte ha riktig koll på vindhastigheterLars skrev väl lite att vid 6 m/s så börjar det hända saker?
Men iaf, definition planing är iaf för mej när man känner lite hur fenan lyfter brädan, visst finns det ”halv-planing” men inte det beror juh oxå på, som tidigare nämnts, storleken på brädan. Kör själv på en 75 liters bräda och det tar ett tag innan det verkligen släpper och jag kan skrika JAG PLANAR!!!!Så det så.

ha d gott
-
Jag är med på en Julsurf i näsby. Om det bjuds på rikliga mängder glögg efteråt så finns ju det hopp. Det där med radio var ingen dum idé heller…
ha d gott
-
Jag måste juh försöka kontra här med en stilren elak bräda:)
-
Fler bevis för att man måste va biljardääär för att utöva denna fantastiska sport..
Usch… Kul att stå där på flygplatsen på g hemmåt o få höra det då, när degen har avverkats….Rest my case.

ha d gott
-
Min flickvän tycker jag är skitkonstig, som svettig vaknar upp
mitt i natten och svamlar om ”masthöga breaks” och ”tabletop´s”.
Kan inte heller alls förstå varför jag prioriterar en Mallorca-resa
mitt i vintern.
Sedan det faktum att jag håller på med Ocean Racet och pratar mycket om det
kan hon inte heller begripa, men det börja bli bättre.
Allt tar sin tid, helt enkelt. Man får börja försiktigt.
Men den obesvarade frågan är:
Hur får man en total främling i sporten att begripa charmen
och den fanatiska abstinens som råder under dessa månader….?
Nån som har nåt tipps?Ha d gott
Mystiskt det där…
-
calle_b
Medlem7 december, 2002 vid 16:10 som svar på: Folk verkar inte ha riktig koll på vindhastigheterFör mej som verkligen inte har koll på vindhastigheter,
så jämför jag med de andra på vattnet.
Jag brukar ligga med bra ös ca 0.5 kvm mindre än de flesta andra.
Sedan så kör jag med en ruggigt liten bräda, medans de andra kör med
110-150 liters historier.
Summan av kardemumman av soppan är att jag är flugviktare och vikten ska man inte underskatta…Det finns en poäng här men det tycks ha kommit bort.
Ha d gott
-
Ok! Jag tror jag kan ha lyckats mygla till det något, med att köra boardbag som enda väska+ hanbagage. Extrakostnad då blir totalt 1210 kr tur och retur. Maxvikt 25 kg.
Anledningen till att jag inte hyr är att jag hyfsat gärna skulle vilja köra på mina egna grejer….Hyrde i januari på Fuerte Ventura= hyfsta dyrt, och hala brädor.
Ha d gott
Ha d gott -
Hmmm. Är det möjligt att det finns ett hopp?
Min tanke är att köra allt i boardbagen, master,segel, osv. Om jag klarar mej utan en ”vanlig” resväska
slipper jag då denna förbenade utgift??? Vi snackar tight handbagage och kläder i boardbagen….
Som tur är grejorna lätta, och jag behöver inte mer än 2 segel, och en mast(lätt).
Hur mycket får det väga?????Intressant detta… HJÄÄLP!
-
Den där var juh bara för mycket!!! Surfporr på av den högre skolan:)
I ”down the line” gör väl Rush Randel en ruggig oxå, eller mistar jag mej? Stor våg, bra fart och fantastiskt flyt genom hela manövern…Jaja. Nu är min dag fixad.. Att jag sedan ska på ölprovning är juh inte ett minus heller

Ha d gott